محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با «فردا»:

بالاخره آمریکا فهمید راهی جز مذاکره با ایران ندارد

کد خبر: 1280831

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر آمریکایی ها نشان دهند که در مسیر اصلاح رفتارهای خود گام بر می دارند و نسبت به آنچه تعهد می دهند پایبند هستند، می توان دوباره مسیر گفتگوها را باز کرد.

بالاخره آمریکا فهمید راهی جز مذاکره با ایران ندارد

گروه سیاست سایت فردا: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشى مدعى مذاکرات غیرمستقیم میان واشنگتن و تهران در مسقط در دى ماه شد. ایالات متحده خواسته است که ایران از نفوذ خود برای توقف حملات انصارالله و نیز پایان حملات به پایگاه‌های امریکایی در منطقه استفاده کند.ایران، برقراری آتش‌بس در نوار غزه را شرط استفاده از نفوذ خود برای مهار انصارالله اعلام کرده است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان گفت: آمریکایی ها بالاخره به نتیجه رسیدند که باید به میز مذاکره برگردند البته برخی کشورهای منطقه نیز علاقمندند که مسائل و اختلات تهران و واشنگتن در قالب مذاکره و گفتگو حل شود چون این می تواند به نفع دو کشور باشد.

وی افزود: آمریکایی ها راهی جز مذاکره برای حل مسائل شان با ایران ندارند، ما نیز آماده این مسئله هستیم. البته به این شرط که رفتار دبه کردن را کنار بگذارند و مثل موضوع برجام برخورد نکنند. اگر آنها نشان دهند که در مسیر اصلاح رفتارهای خود گام بر می دارند و نسبت به آنچه تعهد می دهند پایبند هستند، می توان دوباره مسیر گفتگوها را باز کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره انتظار واشنگتن از تهران برای متوقف کردن حملات انصارالله و گروه های مقاومت به پایگاه های نظامی آمریکایی یادآور شد: گروه های مقاومت از ایران دستور نمی گیرند که ما امروز بخواهیم به آنها دستور دهیم که دست به اقدامی نزنند چون آنها مستقل هستند.

وی ادامه داد: امروز صهیونیست ها با چراغ سبز آمریکایی ها در غزه دست به جنایت می زنند و گروه های مقاومت نیز این جنایات را می بینند و ساکت نمی نشینند، از این رو هر چه در توان دارند به کار می گیرند تا مانع تجهیز و تقویت رژیم صهیونیستی توسط آمریکایی ها شوند.

آصفری یادآور شد: آمریکایی ها باید دست از حمایت رژیم کودک کش صهیونیستی بردارد و جلوی جنایات صهیونیست ها را در غزه بگیرد. اگر این اتفاق بیفتد ایران نیز از نفوذ معنوی خود برای برقراری صلح استفاده می کند. تا آمریکا گام موثری در جلوگیری از جنایات صهیونیست ها برندارند، گروه های مقاومت نیز همچنان به اقدامات خود برای دفاع از مردم غزه ادامه می دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها