محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با «فردا»:

سیاست ایران در تقویت محور مقاومت با تغییر دولت تغییر نمی‌کند

کد خبر: 1293109

هر کسی عهده دار مسئولیت ریاست جمهوری و وزارت خارجه شود باید سیاست ترسیمی نظام را در حوزه سیاست خارجی دنبال کند.

سیاست ایران در تقویت محور مقاومت  با تغییر دولت تغییر نمی‌کند

گروه سیاست سایت فردا: عصر روز یکشنبه و بعد از انتشار خبر فرود سخت بالگرد رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی، نفس‌ها در سینه حبس شده بود؛ اما بعد از تلاش‌های فراوان تیم‌های امداد و نجات که با وجود صعب العبور بودن منطقه و اوضاع نابسامان جوی پیگیری شد، شناسایی محل سقوط بالگرد انجام شد و در نهایت مشخص شد که تمام سرنشینان بالگرد شهید شده‌اند. در این حادثه آیت الله شهید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه بعد از عمری خدمت‌گزاری به ملت ایران و تمامی ملت‌های آزاده جهان، به شهدای محور مقاومت ملحق شدند. حال سئوال این است که با شهادت سیدابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان محور مقاومت وضعیتی پیدا می کند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فردا درباره وضعیت محور مقاومت پس از شهادت سیدابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان گفت: با شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه تغییری در نقش آفرینی ایران برای تقویت محور مقاومت ایجاد نخواهد شد. رهبر معظم انقلاب سیاست های کلان جمهوری اسلامی در محور مقاومت را تعریف می کنند و هر کسی عهده دار مسئولیت ریاست جمهوری بالاخص وزارت خارجه شود باید سیاست ترسیمی نظام را در حوزه سیاست خارجی دنبال کند.

وی با اشاره به زمین گیر شدن اسرائیل در جنگ غزه افزود: اسرائیلی ها متوجه شدند که توانایی ایستادگی مقابل حماس را ندارند و روز به روز تلفات می دهند؛ آنها با وجودی که جنایت هایی را در غزه مرتکب می شوند و زنان و کودکان مظلوم را در غزه هدف می گیرند اما نتوانستند خدشه ای به مقاومت رزمندگان حماس وارد سازند؛ رژیم صهیونیستی پایدار نخواهد بود و دیر یا زود مجبور می شود از غزه خارج شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اعتراض گسترده جهانیان به جنایات صهیونیست ها در غزه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی چاره ای جز عقب نشینی از غزه ندارد. حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل نیز باید اجرایی و عملیاتی شود تا درس عبرتی برای کسانی باشد که دست به نسل کشی و جنایت علیه بشریت می زنند.

این فعال سیاسی درباره انتظارات از دولت آینده در حوزه مقاومت گفت: اتحاد و انسجام بین جبهه مقاومت از استراتژی های است که دولت و وزارت خارجه در هماهنگی با میدان دنبال کنند تا با استفاده از ظرفیت های میدان، دستگاه دیپلماسی بتواند به تقویت دیپلماسی جبهه مقاومت اقدام کند. قطعا تقویت جبهه مقاومت خودش یک بازدارندگی قوی برای هر گونه تهدید علیه جمهوری اسلامی خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها