اخبار مجلس/گزارش دریادار سیاری به کمیسیون عمران از اقدامات ارتش

کد خبر: 967475

معاون هماهنگ کننده ارتش با حضور در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با ارائه گزارشی از عملکرد و نقش ارتش در تامین امنیت مرزها و حوادث غیرمترقبه، مسائل آمادی و عمرانی آجا در سال ۹۹ را تشریح کرد.

اخبار مجلس/گزارش دریادار سیاری به کمیسیون عمران از اقدامات ارتش

خبرگزاری فارس: دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش به همراه معاونان هماهنگ کننده نیروها و تعدادی از معاونان ستاد آجا با هدف تقویت توانمندی‌های آجا و بررسی مشکلات و وضعیت اعتبارات بودجه‌ای، در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

سیاری در ابتدای این جلسه، با اشاره به اهداف و ساختار سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عملکرد آجا در طول هشت سال دفاع مقدس را برای اعضای کمیسیون تشریح کرد.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه نیروهای تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای انجام ماموریت‌ها‌ی محوله در صیانت از مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و تأمین امنیت ملّی اقدامات خطیری را انجام می‌دهند، گفت: برخی از این اقدامات شامل حراست شبانه روزی دلاورمردان نیروی زمینی ارتش از حدود و ثغور کشور، رصد لحظه‌ای کارکنان نیروی پدافند هوایی با پشتیبانی و تلاش خستگی ناپذیر تیزپروازان نیروی هوایی ارتش برای تأمین امنیت آسمان این مرز و بوم و برقراری امنیت آب‌های داخلی و خطوط مواصلاتی در آب‌های دوردست توسط دریادلان نیروی دریایی ارتش است.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه امکان بازگویی بسیاری از اقدامات ارتش را نداریم، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ و ارتقای اقتدار نظام اسلامی، اقدامات راهبردی متعددی انجام داده که انشاءالله در آینده و به مرور و به اقتضای زمان به عرض امت شریف ایران اسلامی خواهد رسید.

وی همچنین به تبیین عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوادث غیرمترقبه به خصوص زلزله کرمانشاه و سیل‌های اخیر در استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان با تکیه بر ظرفیت‌ها و امکانات ارتش پرداخت.

دریادار سیاری، وضعیت اعتبارات بودجه‌ای ارتش جمهوری اسلامی ایران در قانون بودجه سال 98 را تشریح و مشکلات حقوقی کارکنان شاغل، بازنشستگان و ضرورت همسان‌سازی حقوق آنان را برای اعضای جلسه بیان کرد.

مسائل آمادی و عمرانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 98 و تقویت این حوزه‌ها برای سال 99 از دیگر مباحثی بود که توسط امیر دریادار سیاری برای اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تشریح شد.

در پایان مقرر شد، کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران بمنظور برررسی، تجزیه و تحلیل و رفع مسائل مطرح شده تشکیل شود.

گفتنی است این ارتباطات، تعاملات و پیگیری ها با تدبیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء‌ توانمندی‌های ارتش در حوزه‌های مختلف در دستور کار ستاد آجا قرار گرفته است.

افزایش ۱۰ درصدی هزینه صدور روادید گردشگران در بودجه ۹۹ در کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این که در جلسه امروز این کمیسیون پیشنهادات دیگری درباره‌ی بودجه فرهنگی ۹۹ بررسی شد خبر داد که در خلال این بررسی ‌ها در این جلسه مقرر شده هزینه صدور و تمدید روادید اتباع خارجی و گردشگران ورودی به کشور به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

سید فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با ایسنا در خصوص جلسه کمیسیون فرهنگی امروز مجلس گفت: در جلسه امروز پیشنهادات ارجاعی شده به کمیسیون فرهنگی در خصوص بودجه‌ی فرهنگی ۹۹ را مورد بررسی قرار داده و به برخی از آنها را به تصویب رساندیم. برای مثال جهت فراهم نمودن پوشش بیمه تامین اجتماعی به انتهای عبارت ردیف (۷) جدول شماره ۱۴ عبارت هنرمندان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری با تایید وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اضافه شود.

وی افزود:‌ در دیگر پیشنهاد مقرر شد که هزینه صدور و تمدید روادید اتباع خارجی و گردشگران ورودی به کشور به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته و معادل آن تا سقف ۱۲۰۰ میلیارد ریال جهت توسعه زیرساخت های مرتبط با بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در اختیار وزارت میراث فرهنگی قرار گیرد.

ذوالقدر اضافه کرد: همچنین به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجازه داده می‌شود برای ساخت، بهسازی و بازسازی، حفاظت و مرمت، ایمن سازی تاسیسات و تجهیزات موضعی موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی - تاریخی و گردشگری نسبت به دریافت کمک بلاعوض تا مبلغ ۳۰ میلیون دلار از موسسات سازمان‌های خارجی بین‌المللی و اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی با تایید مراجع ذی ربط اقدام نماید.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه: تعداد ثبت‌نامی‌ها برای مخالفت با کلیات بودجه بیش از موافقان است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 گفت: تعداد نمایندگانی که به عنوان داوطلب برای مخالفت با کلیات بودجه ثبت‌نام کردند به مراتب بیشتر از داوطلبان دفاع و موافقت با کلیات لایحه بودجه سال آینده است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت:‌ این جلسه با حضور رئیس سازمان بودجه، وزیر نفت، رئیس دیوان محاسبات و.. برگزار شد و دولت، دیوان محاسبات، رئیس اتاق بازرگانی، رئیس اتاق تعاون، مرکز پژوهش‌ها مطالب خود را در لایحه بودجه سال آینده عنوان کردند.

وی افزود:‌ در ادامه کار سه نفر از مخالفان و سه نفر از موافقان کلیات بودجه نیز مطالب خود را مطرح کردند که نکته قابل توجه اینجاست که تعداد نمایندگانی که به عنوان داوطلب برای مخالفت با کلیات بودجه ثبت‌نام کردند به مراتب بیشتر از داوطلبان دفاع و موافقت با کلیات لایحه بودجه سال آینده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 اظهار داشت: مخالفان در صحبت‌های خود بر این نکته تاکید داشتند که پیش‌بینی درآمد فروش یک میلیون بشکه نفت در بودجه سال 99 واقعی نیست و علاوه بر این درآمدهایی هم که به طور کل در بودجه پیش‌بینی شده محقق نخواهد شد. و از سوی دیگر افزایش فروش اوراق در سال آینده را برای اقتصاد کشور زیانبار دانستند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: موافقان کلیات بودجه نیز به این نکته اشاره داشتند که پرداخت حقوق به پرسنل دولت کاری است که باید انجام شود و درباره درآمد فروش نفت نیز عنوان می‌کردند اگرچه میزان فروش نفت ممکن است محقق نشود اما درآمدی که برای فروش هر بشکه نفت در بودجه پیش‌ بینی شده کمتر از آن مقداری است که به دست می‌آید و در مورد اشکالات بودجه می‌توانیم در تلفیق اصلاحات لازم را اعمال کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها