راه‌های درمان عفونت سینوس چیست؟

کد خبر: 1211579

گاهی سینوس‌ها پر از ترشح عفونت می‌شوند که در صورت درمان نشدن برای بدن عوارض دیگری مثل سینوزیت مزمن به دنبال دارد. عفونت سینوس بر اثر التهاب لایه داخلی سینوس یعنی مخاط صورت می‌گیرد.

راه‌های درمان عفونت سینوس چیست؟

رویداد۲۴ نوشت: عفونت سینوس را جدی بگیرید! استخوان جمجمه و فک بالایی انسان دارای حفره‌های زیادی است که به این حفره‌ها سینوس می‌گویند. این حفره‌ها یا سینوس‌ها در پشت گونه ها، بینی، ابرو و پیشانی قرار دارند. گاهی سینوس‌ها پر از ترشح عفونت می‌شوند که در صورت درمان نشدن برای بدن عوارض دیگری مثل سینوزیت مزمن به دنبال دارد. عفونت سینوس بر اثر التهاب لایه داخلی سینوس یعنی مخاط صورت می‌گیرد.

به گزارش رویداد۲۴ در این شرایط مخاط درون لایه سینوس دیگر نمی‌تواند به درستی مایع مخاطی ترشح کند و به همین علت سینوس عفونت می‌کند. علل‌های زیادی از جمله: تغییرات دمایی، انواع آلرژی، بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا و دود دخانیات می‌تواند سبب بروز این مشکل در سینوس‌ها شود. در این مقاله می‌خواهیم بهترین روش‌ها برای درمان عفونت سینوس در منزل را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

درمان عفونت سینوس در منزل

عفونت سینوس با درد گوش و سردرد خود را نشان می‌دهد. این مشکل باید بلافاصله پس از تشخیص درمان شود، زیرا عفونت سینوس خطرناک بوده و در صورت درمان نشدن به سینوزیت مزمن تبدیل خواهد شد، که درمان این مشکل به مراتب سخت‌تر از عفونت سینوس است. شما می‌توانید به راحتی در منزل با استفاده از یکی از روش‌های زیر عفونت سینوس را درمان کنید. بهترین روش‌های درمان عفونت سینوس در منزل موارد زیر هستند:

بخور آب گرم

یکی از مواردی که سبب آسیب رسیدن به مخاط سینوس خواهد شد، هوای خشک است و به همین منظور رطوبت سینوس‌ها باید حفظ شود. برای این کار تنها کافیست روزانه بین ۳ الی ۴ بار بخور آب گرم بگیرید. یک کاسه را پر از آب گرم کنید و صورت خود را با فاصله از آن قرار دهید؛ سر و صورت را با یک حوله بپوشانید تا بخور آب گرم به خوبی وارد سینوس‌های شما شود.

دوش آب گرم

یکی از راه‌های موثر برای درمان عفونت سینوس در منزل، استفاده از دوش آب گرم است. دوش گرفتن با آب گرم و تنفس منظم و مداوم بر زیر دوش می‌تواند کمک بسیار زیادی به درمان عفونت سینوس کند.

اجتناب از کشیدن دخانیات

یکی از علت‌های شایع عفونت سینوس، قرار گرفتن در معرض دود دخانیات است. اگر می‌خواهید عفونت سینوس را درمان کنید، در ابتدا باید از دود دخانیات دوری کنید. علاوه بر دود دخانیات موارد دیگری مثل اسپری خوشبو کننده، اسپری مو، بوی رنگ و... می‌تواند سبب التهاب مخاط سینوس و در نتیجه عفونت آن شود.

مصرف زیاد آب

کسانی که از عفونت سینوس رنج می‌برند باید در طی روز به اندازه کافی مایعات مصرف کنند. در کنار آب می‌توانید از نوشیدنی‌های دیگر مثل چای، آب میوه طبیعی و... استفاده کرد. اما بهترین گزینه برای درمان عفونت سینوس آب است و موارد دیگری مثل چای به دلیل داشتن کافئین ممکن است سبب تپش قلب شود.

شستشوی بینی

یکی دیگراز راه‌هایی که در درمان عفونت سینوس در منزل بسیار موثر است، شستشوی بینی است. با شستشوی بینی، سینوس‌ها را باز و پاکیزه خواهید کرد. برای اینکار می‌توانید از سرم‌های شستشو استفاده کنید. این سرم‌ها به راحتی از داروخانه‌ها قابل تهیه و استفاده هستند. بهترین روش استفاده از سرم‌های شستشو این است که سرم را از یکی از سوراخ‌های بینی وارد کنید و از دیگری خارج.

عفونت سینوس با چه علائمی همراه است؟

عفونت سینوس در صورت شدید شدن به سینوزیت حاد تبدیل می‌شود و این مشکل با علائم هشدار دهنده‌ای همراه است. سینوزیت بر اثر سرماخوردگی، آلرژی، دود دخانیات و... برای فرد رخ می‌دهد. این مشکل با علائمی مثل موراد زیر همراه است:

سرفه‌های دردناک و طولانی مدت به خصوص در خواب

از بین رفتن حس بویایی یا کم شدن آن

خستگی مفرط

تب

درد دندان

سردرد

آبریزش بینی

گلودرد

احساس درد در ناحیه پیشانی

احساس نبض در پیشانی

اگر هر کدام از این علائم را به همراه سرماخوردگی داشتید، برای درمان به یک متخصص مراجعه کنید. عفونت سینوس را باید جدی گرفت و به موقع آن را درمان کنید. با مراجعه به پزشک، او ابتدا علت بروز عفونت سینوس را بررسی کرده و بر اساس آن درمان لازم را آغاز می‌کند.  

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها