حذف ممیزی در دفتر موسیقی ایران

کد خبر: 366742

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت رسمی سازمان موسیقی در کشور خبر داد و افزود: در این راستا رایزنی‌های مختلفی انجام گرفته و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر این مهم را عملیاتی و امنیت شغلی هنرمندان را ارتقا بخشیم.

فارس: پرویز ارجمند ظهر امروز در دیدار با هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کردستان در سنندج اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه‌ام موسیقی نواحی و کلاسیک با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در این حوزه در سراسر کشور وجود دارد است و برای تقویت و توسعه آن با جدیت تلاش می‌کنم .

مدیرکل دفتر موسیقی فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: جز معدود مدیرانی بودم که به محض ورود به بدنه برنامه داشتم و برنامه‌هایم را در 37 فصل ارائه دادم .

وی با بیان اینکه تا کنون چهار فاز از این برنامه‌ها را در دفتر موسیقی اجرایی کرده‌ام، خاطرنشان کرد: معتقدم روزگار سختی را در حوزه موسیقی در کشور در گذشته داشتیم و با وجود خدمات ارزشمندی که موسیقی قبل و بعد از انقلاب انجام داده این بخش مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار گرفته است .

وی تصریح کرد: فعالان موسیقی در کشور با وجود بی‌لطفی و کم‌لطفی‌هایی که دیده‌اند همچنان پای کار بوده و در خلق آثار فاخر و ارزشی و معرفی موسیقی ایران به جهان نقش‌آفرینی کرده‌اند .

ارجمند اخلاق‌مداری را مهم‌ترین اصل در این حرفه دانست و گفت : اخلاق‌مداری از تاکیدات و مسائل مورد توجه دولت تدبیر و امید است و من نیز این اصل را به عنوان یک شاخصه مهم همواره مورد توجه قرار داده‌ام .

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس هر هنرمندی که به اصل مهم اخلاق‌‌مداری پایبند باشد از حمایت‌های دفتر موسیقی بهره‌مند خواهد شد .

وی افزود: دفتر موسیقی ایران از زمان مدیریت بنده به محل ناامنی برای دلالان موسیقی و محلی امن برای افراد متعهد و موسیقیدان تبدیل شده است .

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیاصلاح ساختار اداری را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه در گذشته بحث مافیای بخش تولید به عنوان مسئله بسیار بدی وجود داشت و الان نیز تا حدودی وجود دارد .

وی تصریح کرد: کوتاه‌کردن دست مافیا و دلالان موسیقی در کشور با توجه به اینکه حتی احساس می‌شود این افراد در بدنه اداری نیز وجود دارند کار ساده‌ای نبود .

به گفته مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گذشته متاسفانه کار به جایی رسیده بود که سیاست‌گذاری‌های موسیقی را دلالان اتخاذ می‌کردند و دولت کمترین نقشی در سیاست‌گذاری موسیقی نداشت و حتی در برخی موارد اقدام به قطع بخشی از این سرمایه‌های ارزشی کرد .

ارجمند افزود: دفتر موسیقی ایران به دلیل بی‌تدبیری‌های دولت قبلی در حقیقت مخروبه‌ای بود که تحویل گرفتم و جمع‌ کردن آن کار بسیار دشواری بود ولی خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده است .

تمام فعالیت‌های دفتر موسیقی ایران الکترونیکی می‌شود

وی از الکترونیکی شدن تمام فعالیت‌های دفتر موسیقی ایران تا پایان مهرماه امسال خبر داد و بیان داشت: با تحقق این مهم دیگر نیاز به حضور فیزیکی هنرمندان برای رسیدگی به ثبت و یا مجوز برای کار نیست بلکه می‌توانند از طریق سامانه‌ای که با همین هدف طراحی شده است نسبت به بررسی پرونده خود اقدام کنند .

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیتصریح کرد: پروسه طولانی که در بررسی پرونده‌ها در شورا باید طی می‌شد امروز به کمتر از یک هفته رسیده است به گونه‌ای که پرونده‌های شورای شعر به صفر رسیده است .

وی نبود آئین‌نامه در این حوزه را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود : نبود آئین‌نامه خاص مانع از حرکت به سمت جلو می‌شود که این مهم نیز مورد توجه قرار گرفته و اقدامات لازم در این راستا انجام شده است .

صنعت تولید موسیقی در ایران ورشکسته است

وی با بیان اینکه با شرایط کنونی معتقدیم صنعت تولید موسیقی در ایران ورشکسته است، گفت: برگزاری کنسرت‌های موسیقی اقتصادی‌تر از تولید است و باید به این سمت حرکت کرد .

به گفته وی، معتقدم برگزاری کنسرت‌ها و محصولات موسیقی 7 برابر صنعت سینما، تئاتر و غیره درآمدزا بوده و این به دلیل استقبال و اعتماد مردم از این بخش است .

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بودجه خاصی برای صنعت موسیقی دیده نشده است و کمبود اعتبارات در دولت نیز مانع حمایت جدی از این بخش می‌شود .

ممیزی در دفتر موسیقی ایران حذف شد

ارجمند از حذف ممیزی در دفتر موسیقی ایران خبر داد و اظهار کرد: ممیزی را از دفتر موسیقی حذف کردیم چراکه بر این باور هستم که خود هنرمندان می‌دانند که اگر تمام موازین را رعایت کنند محصولی سالم‌تر و عامه‌پسندتر را ارائه خواهند داد .

وی ارتقا و کیفت‌بخشی به تولیدات را از مهم‌ترین اولویت‌های دفتر موسیقی عنوان کرد و بیان داشت: به همین منظور باید در زمان تولید آثار با حساسیت و سخت‌گیری بیشتر اعمال نظر کرد تا شاهد تولید آثار فاخر و با کیفیت بیشتری باشیم .

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفویض اختیار به استان‌های را از دیگر برنامه‌ها و اقدامات دفتر موسیقی ایران دانست و گفت : این مهم موجب می‌شود با سرعت بیشتری کارهای انجام و هنرمندان سریع‌تر به اهداف و خواسته‌های خود برسند .

وی افزود: ارتقا سطح امنیت شغلی هنرمندان فعال در این حوزه از دیگر مباحث مورد توجه این دفتر است چرا که معتقدیم احساس امنیت از خود امنیت اهمیت بالاتری دارد و موجب می‌شود هنرمند با فراغت خاطر بیشتر به امر تولید و فعالیت بپردازد .

ارجمند ایجاد تشکلات صنفی به منظور حمایت بیش از پیش از هنرمندان خبر داد و بیان داشت: توجه به بیمه هنرمندان از دیگر مواردی است که با جدیت دنبال خواهیم کرد .

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت رسمی سازمان موسیقی در کشور خبر داد و افزود: در این راستا رایزنی‌های مختلفی انجام گرفته و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر این مهم را عملیاتی و امنیت شغلی هنرمندان را ارتقا بخشیم .

وی از راه‌اندازی کارخانه آلات موسیقی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: سازندگان گیتار و ویولون نیز برای گذراندن دوره تکمیلی ساخت این آلات به ایتالیا و اسپانیا می‌روند .

ارجمند همچنین از افزایش 8 برابری صدور مجوز برگزاری کنسرت‌های موسیقی در دولت یازدهم خبر داد و بیان داشت: 80 شهر جدید نیز مجوز برگزاری کنسرت موسیقی دریافت کرده و بحث حضور بانوان فعال در حوزه موسیقی نیز بر صحنه اجرا حل شده است .

مدیرکل دفتر موسیقی فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: موضوع تفکیک جنسیت در زمان برگزاری کنسرت‌ها نیز از دیدگاه ارشاد و نیروی انتظامی حل شده است .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها