آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال در جذب مارکتینگ

کد خبر: 1123699

کسب و کارهای اینترنتی امروزه بسیار گسترش پیدا کرده‌اند و افراد مختلفی به دلیل رسیدن به درآمد بالا قدم در مسیر این کسب و کارها گذاشته‌اند. یکی از بهترین راه‌ها جهت رسیدن به درآمد زیاد در بستر اینترنت، کار بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی از نوع دیجیتال تنها زمانی به موفقیت ختم می‌شود که استراتژی مناسبی برای مدیریت آن داشته باشید. شما قادرید این استراتژی‌ها را در کارگاه‌های آموزش بازاریابی دیجیتال فرابگیرید و در کسب و کار خود به درآمد بالایی برسید. در ادامه هر آن چیزی که نیاز است درمورد بازاریابی از نوع دیجیتال بدانید، برای شما شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید. 

تعریف بازاریابی دیجیتال

تعریف مشخص و دقیقی را برای این مفهوم نمی‌توان ارائه داد؛ اما به طور کلی به مجموعه اقدامات و ابزارهایی که از آن‌ها برای معرفی خدمات و محصولات خود در بستر اینترنت و یا فضای آنلاین استفاده می‌کنید، بازاریابی دیجیتال می‌گویند. بازاریابی به خودی خود جهان بسیار وسیع و عمیقی دارد که برای یاد گرفتن و بهره بردن از مزایایش باید به خوبی آموزش دید و تکنیک‌های مختلف را یاد گرفت. بازاریابی بر بستر دیجیتال نیز تکنیک‌ها و روش‌های بسیار خاصی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید موفقیت‌های بزرگی را تجربه کنید. 

چرا بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد؟

تصور کنید که شما اقدام به راه‌‌اندازی یک فروشگاه پوشاک با محصولات بسیار باکیفیت می‌کنید. محصولات فروشگاه شما از زیبایی و تنوع بالایی برخودار هستند و می‌توانند به راحتی باعث رضایت مخاطبان و مشتریان شوند. جهت موفقیت و فروش بالا باید فروشگاه و محصولات خود را به افراد مختلف معرفی کنید. درواقع شما از پتانسیل فروشگاه خود کاملا آگاه هستید و تنها کاری که نیاز است انجام دهید معرفی آن به مخاطبان گوناگون است. این معرفی می‌تواند در قالب‌های مختلف انجام بگیرد. برخی ترجیح می‌دهند از تابلوهای تبلیغاتی استفاده کنند، برخی دیگر نیز از رسانه‌های مختلف برای تبلیغات استفاده می‌کنند؛ اما امروزه اکثر صاحبان کسب و کارهای مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که اینترنت و فضای مجازی و کمک گرفتن‌ از استراتژی‌های مختلف بازاریابی می‌توانند بیشترین تاثیر را در میزان درآمد آن‌ها داشته باشند. 

بازاریابی دیجیتال با توجه به تاثیر مستقیمی که روی تعداد زیادی از مخاطبان دارد و همچنین هزینه نسبتا پایینش، می‌تواند در موفقیت کسب و کارتان بسیار موثر باشد. وارد شدن به این نوع بازاریابی نیاز به تکنیک‌های خاصی دارد که طی این مطلب به شکل کامل آن‌ها را شرح خواهیم داد. 

روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال

بازاریابی از نوع دیجیتال دارای روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی است که توجه به هرکدام از آن‌ها می‌تواند به افزایش سرعت دیده شدن کسب و کارتان کمک کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین روش‌های این نوع از بازاریابی را شرح خواهیم داد. 

1. بازاریابی به کمک موتورهای جستجو

بخش اعظمی از کاربران اینترنت جهت رسیدن به پاسخ سوالات خود و دریافت خدمات مختلف از موتورهای جستجو کمک می‌گیرند. گوگل به‌عنوان بهترین و مهم‌ترین موتور جستجوی جهان شناخته می‌شود که تمام مالکان کسب و کارهای اینترنتی سعی می‌کنند با جلب نظر این موتور جستجو به موفقیت برسند. برای دیده شدن توسط گوگل باید یکسری اصول و قوانین خاص را که باعث بهینه‌سازی سایت شما در نزد آن می‌شود رعایت و پیاده‌سازی کنید. این اصول و قوانین همان سئو هستند. جهت پیاده‌سازی اصول سئو به بهترین شکل ممکن، باید دوره‌های مختلف آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته  را بگذرانید. 

سئو درمجموع دنیای بسیار وسیعی دارد که یادگیری آن می‌تواند تا حد بسیاری زیادی موفقیت‌تان را تضمین کند. سئو به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. به مجموعه اقداماتی که در درون سایت خود برای بهتر دیده شدن آن توسط موتورهای جستجو انجام می‌دهید، سئو داخلی می‌گویند. بهینه‌سازی تصاویر، طراحی ظاهری زیبا، استفاده از تگ‌های H، نگارش صحیح توضیحات متا و انتخاب صحیح عناوین مطلب‌ها ازجمله مهم‌ترین اقدامات مربوط به سئو داخلی محسوب می‌شوند. به اقداماتی که در خارج از سایت خود برای بهینه‌سازی و بهتر دیده شدن آن در نظر موتورهای جستجو انجام می‌دهید، سئو خارجی می‌گویند. خرید بک لینک و انتشار رپورتاژ آگهی ازجمله مهم‌ترین اقدامات مربوط به سئو خارجی هستند. 

بازاریابی دیجیتال برپایه کمک گرفتن از موتورهای جستجو و با بهره‌گیری از اصول سئو می‌تواند بسیار سودمند باشد. بسیاری از افراد امروزه جهت خرید محصولات مختلف از فروشگاه‌های اینترنتی استفاده می‌کنند. تصور کنید شما مالک یک فروشگاه اینترنتی در زمینه پوشاک هستید؛ اگر فردی قصد خرید یک تیشرت را داشته باشد و عبارت خرید تیشرت را در باکس جستجو سرچ کند و سایت شما در رتبه‌های نخست نتایج گوگل قرار داشته باشد، شاهد آن خواهید بود که سود فوق‌العاده‌ای نصیب‌تان می‌شود. به طور کلی توجه به اصول موتورهای جستجو و پیاده‌سازی روش‌های مختلف سئو می‌تواند تاثیر معجزه‌آسایی بر کسب و کار شما داشته باشد. 

باید توجه داشته باشید که هنگام بازاریابی دیجیتال برپایه موتورهای جستجو، به هیچ وجه سعی نکنید تا موتورهای جستجو را گول بزنید. استفاده از ترفندهای مختلف برای گول زدن گوگل می‌تواند نتایج ویران‌باری را به همراه داشته باشد. حتما اصول سئو را به شکلی در فروشگاه خود به کار ببرید که مورد تایید گوگل باشد.

2. بازاریابی براساس محتوا

تولید محتوا کاربردی و ارزشمند نیز می‌تواند نقش بسزایی در افزایش بازدید کسب و کارتان داشته باشد. توجه داشته باشید که وقتی صحبت از بازاریابی براساس محتوا می‌شود، منظور ما تمام انواع محتوا اعم از متن، ویدئو، تصویر و صدا است. با توجه به تعدد محتواهای مختلف در زمینه‌های گوناگون در بستر اینترنت، ممکن است این سوال در ذهن‌تان ایجاد شود که چه محتوایی باید تولید کنید تا شاهد بازخورد خوبی از آن باشید؟ در بازاریابی دیجیتال برپایه محتوا باید تمرکز خود را روی نیازهای مخاطب قرار دهید و پرسونای مخاطبان را به خوبی تشخیص دهید. 

 

درواقع محتوای شما از هر نوعی که باشد باید بتواند به سوالات مختلف کاربران در زمینه‌های مشخص پاسخ دهد و آن‌ها را به سمت خود جذب کند. حال برای تولید محتوایی مطابق با خواسته و نیاز کاربران باید چه کنید؟ بهترین راه آن است که بررسی کنید کدام مراجع بهترین محتوا را در زمینه کاری شما تولید کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ پس از مراجعه به این مراجع ، به بخش نظرات رفته و دیدگاه‌های کاربران مختلف و سوالات آن‌ها را یادداشت نمایید. در ادامه با توجه به سوالات و نیازهای کاربران محتوایی تولید کنید که کامل‌تر و جامع‌تر از محتوای مراجع دیگر باشد. توجه کنید که در بازاریابی دیجیتال محتوا نفش بسیار مهمی دارد و بدون آن عملا هیچ مخاطبی نمی‌تواند جذب کسب و کارتان شود. 

3. بازاریابی به کمک شبکه‌های اجتماعی

در دنیای امروزی و به خصوص در کشور ما ایران، شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی روی مخاطبان می‌گذارند. بخش زیادی از کاربران فضای مجازی در بستر شبکه‌های اجتماعی نیز حضور داشته و فعالیت زیادی در آن‌ها دارند؛ بنابراین کسب رضایت این کاربران و جذب آن‌ها به سمت خودتان می‌تواند شما را به درآمد سرشاری برساند. به طور کلی برای هر کسب و کاری نیاز است تا حضور قدرتمندانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است که با بهره بردن از آن می‌توانید فروشگاه و یا کسب و کار خود را با سرعت بیشتری رونق ببخشید. 

در درجه اول حتما صفحه‌ای را در شبکه اجتماعی مدنظر خود ایجاد کنید. در ادامه حتما در این صفحه فعالیت داشته باشید و پیوسته مطالب و محتوای جذاب در آن قرار دهید. توجه داشته باشید که تنها با فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید دیده شوید و مورد توجه مخاطبان قرار بگیرید. اگر پیج شما فعال نباشد، هیچ‌گاه شبکه اجتماعی موردنظر آن را با کاربران زیادی به اشتراک نخواهد گذاشت. پس از جذب کاربر در شبکه‌های اجتماعی، حتما نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها را با دقت مطالعه کرده و از آن‌ها برای افزایش کیفیت محصولات و یا خدمات خود استفاده کنید. درمجموع بازاریابی دیجیتال به کمک شبکه‌های اجتماعی امری لازم برای تمام مشاغل است که موفقیت چشمگیری را به همراه خواهد داشت. 

4. همکاری در فروش

همکاری در فروش که در زبان انگلیسی با عبارت Affiliate Marketing شناخته می‌شود، یکی از بهترین راه‌های بازاریابی محسوب می‌شود که سود زیادی به همراه دارد. در این روش یک سایت فروشگاهی یا خدماتی از اعتبار فرد یا سایتی دیگر برای جذب مخاطب استفاده کرده و به ازای کاربر جذب شده از سوی فرد یا سایت مدنظر درصدی را به‌عنوان پورسانت پرداخت می‌کند. روش همکاری در فروش طی سالیان اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از فعالان حوزه بازاریابی دیجیتال از آن بهره می‌برند. این روش درواقع به سود تمام اشخاص دخیل در آن است؛ فروشنده در این روش می‌تواند مخاطبان زیادی را به سمت محصول و یا خدمات خود جذب کند و در سوی مقابل فرد و سایت جذب‌کننده مخاطب نیز پورسانت خوبی از این بابت دریافت می‌کند. توجه داشته باشید که جهت موثر واقع شدن مبحث همکاری در فروش، دو طرف قرارداد باید به خوبی قوانین را ذکر کرده و هماهنگ با یکدیگر کار کنند. هر گونه عدم هماهنگی در ارائه خدمات می‌تواند باعث بدبینی کاربر شده و باعث شکست در همکاری شود. 

5. بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی از طریق ایمیل نوع خاصی از بازاریابی است که معمولا برای مشترکان کسب و کار شما انجام می‌گیرد. در این روش شما به‌واسطه ایمیل، خدمات و محصولات جدید و یا طرح‌های شگفت‌انگیز خود را با مشترکان‌تان به اشتراک گذاشته و آن‌ها را برای خرید ترغیب می‌کنید. این نوع از بازاریابی با اینکه دیگر به مانند گذشته کاربرد ندارد، اما با رعایت یکسری اصول خاص می‌تواند فروش زیادی را برای‌تان به ارمغان بیاورد. برای پی بردن به تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال بر پایه ایمیل می‌توانید دوره‌های آموزشی مرتبط با آن را گذرانده و با شناخت بیشتری این کار را انجام دهید. 

فراگیری بازاریابی دیجیتال

5 روشی که ذکر شد تنها موارد کمی از روش‌های مختلف بازاریابی بودند که به کمک آن‌ها می‌توانید به موفقیت برسید. جهت درک عمیق از روش‌های گوناگون بازاریابی، باید به شکل کامل وارد دنیای آن شده و آن را یاد بگیرید. در ابتدا مطالب مختلف در سایت‌های فعال در این زمینه می‌توانند باعث آشنایی شما با مفهوم بازاریابی دیجیتال شوند. اما جهت رسیدن به تسلط باید دوره‌های آموزشی جامع بازاریابی را بگذرانید تا بتوانید از تکنیک‌های معرفی شده در آن برای تحلیل و بررسی کسب و کار خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که دانش بازاریابی روز به روز در حال تغییر است و شما باید در این مسیر پیوسته خودتان را به‌روز نگه دارید. یک مرکز آموزش معتبر در این زمینه می‌تواند به خوبی تمام مفاهیم را به شما یاد دهد و منابع مختلف برای به‌روز بودن را به شما معرفی کند. 

آکادمی بازاریابی دیجیتال

جذب مارکتینگ یکی از بهترین مجموعه‎‌های آموزش بازاریابی دیجیتال و سئو است که می‌تواند به بهترین شکل ممکن 0 تا 100 این مفاهیم را به مخاطبان خود آموزش دهد. مجموعه جذب مارکتینگ از متخصصان و کارشناسانی زبده و حرفه‌ای در زمینه‌های سئو و بازاریابی بهره برده و به کمک آن‌ها دوره‌های آموزشی جامعی را در اختیار کاربرانش قرار داده است. جهت بهره بردن از خدمات و دوره‌های آموزشی جذب مارکتینگ، تنها کافی است که به سایت این مجموعه به آدرس اینترنتی https://jazbmarketing.com/ مراجعه کنید. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها