حداد عادل در نشست خبری:

ما مجلسی می‌خواهیم که مددکار دولت باشد/به دنبال تحول در فهرست شورای ائتلاف نسبت به دوره قبل بودیم

کد خبر: 1277371

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در نشست خبری خود گفت: مردم مجبور به رأی دادن به هیچ شخصی نیستند و در این حوزه مختارند.

ما مجلسی می‌خواهیم که مددکار دولت باشد/به دنبال تحول در فهرست شورای ائتلاف نسبت به دوره قبل بودیم

نشست خبری غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) ظهر امروز، سه شنبه، در خبرگزاری تسنیم آغاز شد.وی گفت‌: روز یازدهم اسفند، یک فرصتی برای ملت ایران است، تا با حضور پای صندوق‌های رای، جلوه زیبایی از استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارند. انقلاب اسلامی ایران از روز نخست، مردمی بوده، بدست مردم، با همت و فداکاری مردم به پیروزی رسیده و در طول 45 سال گذشته نیز با حضور و فداکاری مردم، برقرار مانده. حدادعادل ادامه داد: یکی از جلوه‌های مردمی بودن انقلاب اسلامی، برگذاری انتخابات‌های متعدد است که آغازش، با همه‌پرسی اصل نظام در 1359 بوده است. امام‌ خمینی، بنیان گذار انقلاب فرموند میزان رأی ملت است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود: ما به عنوان شورای ائتلاف نیروهای مردمی انقلاب اسلامی، فهرستی به مردم تهران عرضه کرده‌ایم و تصور می‌کنیم در شهر بزرگی همچون تهران و در دیگر شهرهای بزرگ، برای توده مردم، امکان آشنایی با تک تک نامزدها وجود ندارد و احزاب و تشکل‌های می‌توانند وظیفه خود را در آشنا کردن مردم با نامزدها ایفا کنند؛ اما مردم مجبور به رأی دادن به هیچ شخصی نیستند و مختارند.رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما یک دعوت عمومی از همه نامزدها کردیم و سازوکار خود را برای رسیدن به فهرست نهایی برایشان مطرح ساختیم و با 1200 نفر مصاحبه کردیم. با هر کدام از این اشخاص، افراد متخصص حوزه و رشته خودشان مصاحبه می‌کردند و بهشان نمره می‌داند. از این بین، 250 نفر بیرون آمدند و این تعداد، طی مصاحبه‌های تخصصی تر به 90 نفر رسیدند. نمایندهٔ ادوار ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این 90 نفر را به شورای انتخاب بردیم. به چهل نفر رسیدیم و سرانجام، از این 40 نفر، 20 نفر را انتخاب کردیم. 10 نفر باقی مانده، را سپرده بودیم به جبهه پایداری و 2 نفر نیز باید از اسلامشهر و شهر ری می‌آمدند و آقای قالیباف نیز مورد اجماع همه بود. در نهایت، 8 نفر از جبهه پایدار به لیست اضافه شدند. این لیست، ترکیبی است از نامزدهایی که ما معرفی کردیم، 8 نفر از جبهه پایداری و 2 نفر نیز از اسلامشهر و شهر ری. وی در ادامه گفت: خط قرمز ما برای انتخاب افراد، مخالف دولت نبودن است. ما دولت آقای رئیسی را دولت خودمان می‌دانیم؛ در عین آنکه نقد و بررسی لوایح دولت، وظیفه مجلس است. رئیس شانا تصریح کرد: ما مجلسی نمی‌خواهیم که نقطه مقابل دولت باشد.
حداد عادل توضیح داد: ما مجلسی می‌خواهیم که مددکار دولت باشد. دوما آنکه ما مجلسی می‌خواهیم که میان نمایندگانش همدلی باشد. البته مومن بودن، پرکار بودن، متخصص بودن، دلسوز و مردمی بودن، طرفدار عدالت بودن نیز شرط ما هستند. سه رکن اساسی و اصل ما عقلانیت، معنویت و عدالت است. رئیس شورای ائتلاف در توضیح ساختار لیست اعلامی، بیان داشت: در این 30 نفری که ما اعلام کردیم، 24 نفرشان دارای مدرک دکترا هستند. 6 نفر از این 30 نفر زن هستند. میانگین سنی نامزدها 42 سال است.وی در ادامه گفت: این میانگین سنی، 8 سال از میانگین سنی ما در فهرست قبلی پایین تر است؛ که این مسئله نشان دهنده توجه ما به جوانان است. در این فهرست، 4 روحانی حضور دارند که علاوه بر تحصیلات حوزوی، تحصیلات آکادمیک تا حد دکتری دارند. از این 30 نفر، 16 نفر سابقه نمایندگی مجلس دارند و 14 نفر، برای نخستین بار به مجلس معرفی می‌شوند.رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی، در توضیح چرایی کناره‌گیری محسن دهنوی از لیست شورای ائتلاف، توضیح داد: آقای دهنوی، به نفع وحدت کنار رفتند. آقایان پایداری‌ها، معتقد بودند باید آقای دهنوی کنار برود و بجای وی، آقای نبویان وارد شود. پس از انصراف آقای دهنوی، یک جا در لیست باز شد و با اصرار آقایان پایداری‌، آقای نبویان قبول کردند و وارد لیست شدند. خواست آقایان پایداری، هم حذف آقای دهنوی و هم حضور آقای نبویان بود.
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در بررسی عملکرد مجلس یازدهم گفت: من، مجلس یازدهم را مجلس موفقی می‌دانم و امیدوارم، مجلس دوازدهم بتواند کارهای ناتمام مجلس یازدهم را، بخصوص در حوزه اقتصادی، کامل کند. همچنین، بتواند در برخی حوزه‌ها مانند ساماندهی فضای مجازی، که به علت پیچیدگی نهایی نشده است، را نیز نهایی کند. وی تصریح کرد: مهم ترین انتظاری که از مجلس دوازدهم داریم، پافشاری بر اصول انقلاب و حرکت در جهت عملی سازی فرمایشات رهبر انقلاب است. رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در واکنش به صحبت‌هایی که توسط برخی جناح‌ها و گروه‌ها، در برخی رسانه‌ها علیه وی و شانا انجام شده است، گفت: بنای ما، تخریب دیگران نیست. تصور ما این است که مردم ما، عموماً عقلانیت را بیشتر از هیجانات کاذب می‌پسندند و ما این تخریب‌ها را یک ترفند انتخاباتی می‌دانیم، که عده‌ای تصور می‌کنند از این طریق، می‌توانند پیروز شوند. برای ما شکست، ورود به فضای غیر اخلاقی است. ما وارد فضای تهمت و افترا نمی‌شویم.وی در ادامه گفت: انتخابات صحنه رقابت است و هر حرفی زده می‌شود. حالا برخی انصاف دارند و برخی هم ‌ندارند و کسی هم به قطار ایستاده سنگ نمی‌زند. قطار شورای ائتلاف چون درحال حرکت بوده، زخم زبان هم می‌خورد.به دنبال تحول در فهرست شورای ائتلاف نسبت به دوره قبل بودیمحداد عادل، با بیان پیش‌بینی خود از انتخابات، ادامه داد: درباره انتخابات، نتایج نظرسنجی‌های دقیق اعلام نشده‌اند، اما تصور من این است که انتخاباتی خوب، با مشارکت خوبی خواهیم داشت؛ علی رغم اینکه می‌دانم به علت تحریم‌های فلج کننده آمریکا، عده‌ای در انتخابات مشارکت نخواهند کرد. ب این وجود، همانطور که گفتم، تصور می‌کنم که انتخابات خوبی خواهیم داشت.

همچنین در پایان، رئیس اسبق مجلس، ضمن اشاره به اهمیت شرکت و دعوت به مشارکت در انتخابات، تصریح کرد: همهٔ ما در درجه اول، باید تلاش کنیم که انتخاباتی با مشارکت بالا، با سلامت، امنیت و به معنای واقعی کلمه، رقابتی داشته باشیم؛ و ان شاء الله، مجلس آینده، یک مجلسی باشد که از انقلاب و اسلام دفاع کرده و در خدمت مردم باشد./فارس

حجم ویدیو: 4.79M | مدت زمان ویدیو: 00:01:57 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها