نشست خبری سرمربیان | مورایس: من هم آدمی نیستم که ساختار تیمم را تند تند تغییر دهم

کد خبر: 1173893

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اعتقاد دارد تیمش تا به اینجای مسابقات لیگ برتر بازی آسان نداشته است و از این بابت ابراز خرسندی کرد.

نشست خبری سرمربیان | مورایس: من هم آدمی نیستم که ساختار تیمم را تند تند تغییر دهم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اعتقاد دارد تیمش تا به اینجای مسابقات لیگ برتر بازی آسان نداشته است و از این بابت ابراز خرسندی کرد.

ژوزه مورایس پس از تساوی بدون گل تیم سپاهان مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: بازی به نحوی شروع شد که می‌خواستیم. همانطور که بازیکنان تلاش می‌کنند که عملکرد خوبی داشته باشند و گلزنی کنند، ما شانس گل هم داشتیم ولی بعضی توپ‌ها به مقصد نمی‌رسیدند و سرعت توپ پایین بود. کاری را هم که عادت داشتیم به انجام آن، امروز نتوانستیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: به خاطر مشکلاتی که در خط هافبک داشتیم سعی کردیم از احمدزاده استفاده کنیم. نیمه دوم در 15 دقیقه خیلی خوب نبودیم، ولی در 15 دقیقه آخر بهتر بودیم. مساوی نتیجه خوبی برای ما نبود. ما بازی را تحت کنترل داشتیم و می‌توانستیم نتیجه بهتری کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان به روند برگزاری بازی اشاره کرد و گفت: بعضی لحظات بازیکنان عجله می‌کردند و بعضی لحظات هم توپ با سرعت خوبی در گردش نبود. می‌توانم بگویم در نیمه دوم خواستیم بازی را رو به جلوتر برویم و برتری داشته باشیم، ولی حریف هم فضاها را بسته بود و نتوانستیم. دو موقعیت خوب هم در اواخر بازی پیش آمد که می‌توانستیم گل بزنیم. می‌توانم بگویم نتیجه برای تیم حریف منصفانه بود، ولی برای ما نتیجه‌ای نبود که دنبالش بودیم. فکر می‌کنم این توقف لحظه خوبی باشد تا دنبال راه‌حل‌ها باشیم. من می‌خواهم انرژی جدیدی را به وینگرهایم اضافه کنم و از این کاری که الان انجام می‌دهند، راضی نیستم.

مورایس در واکنش به این پرسش که چه دلیلی باعث نتیجه نگرفتن تیمش شده است، گفت: فکر می‌کنم تا الان شش بازی انجام دادیم و پنج گل خوردیم. میانگین یک گل کمتر در هر بازی دریافت کردیم. از لحاظ سازمان تدافعی خوشحالم، اما از لحاظ کار تهاجی سودی که از موقعیت‌ها به دست آوردیم آن سودی که نبوده است که تیمی بالای جدولی باشیم. نورافکن را به‌عنوان دفاع چپ به من داده بودند، ولی در این هفته تصمیم گرفتم از انرژی او در جلوتر استفاده کنم. این کار هم سریع انجام نمی‌شود و باید کار شود. من هم آدمی نیستم که ساختار تیمم را تند تند تغییر دهم، من دنبال این هستم که ساختار تیم را درست کنم. می‌توانم بگویم تا الان خوشحالم. خوشحالم تا الان بازی ساده نداشته‌ایم. اگر بازی ساده داشتیم و در آن موفق نبودیم برایم قابل قبول نبود.

وی در واکنش به این سؤال که آیا بهتر نیست یک دستیار ایرانی در کادر فنی‌اش داشته باشد تا ارتباط عاطفی با بازیکنان برقرار کند، گفت: بحث کار کردن است. من زیاد دنبال موقعیت نیستم، چون آن کمک مربی نیست که باید در تیم من گل بزند! فکر نمی‌کنم مشکل ما ارتباط عاطفی باشد. بقیه تیم‌ها که مساوی می‌کنند فکر می‌کنید مشکل عاطفی داشته باشند؟ من متوجه نمی‌شوم هواداران چه می‌گویند. هواداران احساساتی هستند، وقتی ببرید خوشحالند و وقتی نبرید ناراحتند. نه تنها هوادار؛ همه ما همینطور هستیم. ما می‌دانیم چه کار می‌کنیم و قدم به قدم جلو می‌رویم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پایان گفت: یک بار دیگر از هواداران تشکر می‌کنم که ما را حمایت کردند، اگر چه در اواخر اعتراضاتی داشتند، اما مطمئن باشند تلاش ما این است که کار کنیم و آنها را خوشحال کنیم./فارس

 صادقی: سرمربیگری تیم ملی جایگاه کی‌روش بود/ به آینده استقلال می‌توان خوش‌بین بود

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال با وجود برخی مشکلات در تیم تحت هدایت ساپینتو به آینده این تیم خوش‌بین است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم‌، امیرحسین صادقی پس از پیروزی استقلال مقابل نساجی اظهار داشت: ابتدا این پیروزی را به هوادار تبریک می‌گویم، در یک روز خوب یک برد خوب را استقلال کسب کرد و به آینده ‌می‌توان خوش‌بین بود. البته اشکال زیاد هست، ولی همین که در این شش هفته تیم روبه رشد حرکت می‌کند و اشتباهات بازی قبلی را انجام نمی‌دهند جای امیدواری است و امیدوارم که ادامه‌دار باشد. تعطیلی لیگ به استقلال و ساپینتو کمک خواهد کرد.

وی درباره اتفاقات پیرامون تیم ملی و بازگشت کی‌روش به‌عنوان سرمربی عنوان کرد: من نمی‌دانم اسکوچیچ از اول چگونه برای تیم ملی انتخاب شد. مربی که در لیگ یک و دو مربیگری کرده و از صنعت نفت به دلیل مشکل قلبی استعفا داده بود‌‌، چطور در جریانات فدراسیون فوتبال و گروهی دلال فوتبال ما به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتحاب می‌شود، مربی که رتبه 700، 800 جهان را دارد؟! واقعاً جای تأمل دارد و به دستاورد اسکوچیچ در بازی‌های آخرش باید فکر کنیم.

مدافع سابق تیم فوتبال استقلال افزود: اینکه کی‌روش به تیم ملی برگشته، جایگاه او بوده است. بعد از او 17 لژیونر در اروپا و آسیا بودند و همان‌ها تلاش کردند و تیم ملی را به جام جهانی بردند. خیلی از دوستان نگاه مغرضانه، تلویزیونی و مطبوعاتی دارند. در جام جهانی 2014 ما سه بازیکن مثل شجاعی، نکونام و قوچان‌نژاد داشتیم که جزو لژیونرهای فوتبال‌مان بودند، اشکان دژاگه هم فکر می‌کنم مصدوم شده بود (دژاگه در آن دوره بازیکن فیکس تیم ملی بود). من اعتقاد دارم اگر بازیکنان ما رشد کردند، نشانگر این است که مربی  خیلی خوبی در تیم ملی کار و بازیکنانش را در سطح جهانی آماده کرده است. الان ما 18، 19 لژیونر داریم که خیلی زیاد است، از خط دروازه تا فورواردها که سرآمد آنها جهانبخش، آزمون و طارمی هستند.

صادقی در پایان گفت: از اسکوچیچ هم تشکر می‌کنم که در آن شرایط تیم ملی را قبول کرد، منت گذاشت و تیم ملی را راهی جام جهانی کرد. من از او تقدیر می‌کنم. از عوامل دیگر هم که باعث صعود تیم ملی شدند تشکر می‌کنم و نمی‌دانم چرا صحبتی از آنها نمی‌شود. ”جفت شش“ خوبی آوردند، فقط صدای تاس ما را آقای مایلی‌کهن شنید و از تیم ملی حذف‌مان کرد، وگرنه خیلی اتفاقات دیگری می‌افتاد.

 رحمتی: تساوی در دیدار با سپاهان عادلانه بود

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک تساوی تیمش در دیدار با سپاهان را عادلانه خواند.

مهدی رحمتی بعد از تساوی بدون گل تیمش برابر سپاهان گفت: نیاز به گفتن من نیست، سپاهان یک تیم بزرگ، خوب و با امکانات و بازیکنان و کادرفنی خوب است. بازی با سپاهان در اصفهان سخت است. در نیمه اول دنبال این بودیم که سپاهان را کنترل کنیم و می‌دانستیم بیشتر حملات این تیم از کناره‌ها است. به خوبی توانستیم دفاع چپ و راست این تیم را کنترل کنیم. نیمه اول بازی پایاپایی بود و حتی در دقایقی مالک توپ بودیم و توانستیم چند موقعیت هم خلق کنیم. یکی از بهترین موقعیت‌ها هم ضربه ایستگاهی بود که توپ روی خط شش قدم به سر احسان حسینی نگرفت و به بیرون رفت.

وی ادامه داد: با توجه به مصدومیت شریفات و تعویض‌هایی که انجام دادیم، سپاهان با تعویض‌هایش به بازی مسلط شد. ما هم سعی در کنترل بازی داشتیم تا از موقعیت‌ها استفاده کنیم. موقعیت صددرصد گل‌مان توسط قائد رحمتی با ضربه بغل پا از کنار دروازه به بیرون رفت. در کل نیمه دوم فکر می‌کنم بازی بیشتر دست سپاهان بود و ما هم در ضد حملات چند موقعیت گل داشتیم. بازی مساوی عادلانه بود و دو تیم می‌توانند به آن قانع باشند.

سرمربی آلومینیوم اراک اظهار داشت: سه بازی داخل خانه را باختیم و اصلا اتفاق خوبی نیست، ولی به جرأت می‌توانم بگویم روی تک موقعیت‌ها بازی را باختیم. کمی زمان می‌برد تا بازیکنانی که تازه به ما اضافه شدند سنگینی بازی داخل خانه را درک کنند. شما می‌توانید آنالیز بازی با پرسپولیس را ببینید، آنها روی تک موقعیت به گل رسیدند و ما از موقعیت‌های‌مان استفاده نکردیم. بازی با تراکتور نمونه کاملاً عینی است؛ دقیقه سه روی اشتباه گل خوردیم و بعد 90 دقیقه حمله کردیم و به تیر زدیم؛‌ اما دقیقه 93 روی ضد حمله گل دوم را خوردیم. این فشار باید از روی تیم برداشته شود؛ قرعه ما هم سخت بود و ان‌شاءالله در بازی‌های آینده سعی می‌کنیم تمام امتیازات بازی‌های خانگی را هم بگیریم.

رحمتی در مورد اینکه تیمش در فصل جاری جوانگرایی کرده است، گفت: کاری که ما انجام دادیم یک تصمیم جمعی بود و همه در جریان هستند. هدف ما این بود که تیم را امسال جوان کنیم؛ چون میانگین سنی ما سال گذشته 33 سال بود و باید تیم را جوان می‌کردیم. من هم این ریسک را قبول کردم. تمام بازیکنانی که به جمع ما اضافه شده‌اند از مهره‌های تأثیرگذار تیم‌شان بودند ولی زمان می‌برد این بازیکنان کنار هم به تیم تبدیل شوند. تمام هدف ما این بود که شاکله تیم‌مان را حفظ کنیم ولی دست خودمان نبود. از تیمی که در فینال جام حذفی بازی کرد سه بازیکن از جمع ما جدا شدند. بازیکنان جانشین هم بازیکنان خوبی هستند. دو بازیکن خارجی خیلی خوب داریم ولی چون دیر به جمع ما اضافه شدند نیاز به زمان دارند.  امروز از دو بازیکن خارجی استفاده نکردیم، چون می‌خواستیم حریف را کنترل کنیم. مسابقه‌ای نبود که ریسک کنیم، ولی بازیکنان خوبی هستند و مطمئناً در ادامه راه این هماهنگی ایجاد می‌شود و ما یکی از تیم‌های خوب لیگ خواهیم شد.

رحمتی گفت: واقعا افتخار می‌کنم در سپاهان بازی کردم و دو جام قهرمانی با این تیم دارم. هواداران خیلی خوب از تیم‌شان حمایت کردند و امیدوارم این موضوع در فوتبال ما باب شود. از باشگاه سپاهان هم تشکر می‌کنم و امیدوارم به جای بی‌احترامی این مسائل در فوتبال ما باب شود.

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها