نبی: یک دیدار تدارکاتی قبل از جام‌جهانی در تهران داریم

کد خبر: 1181002

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: یک دیدار دوستانه در ۱۹ آبان‌ماه با یکی از تیم‌های ملی در تهران خواهیم داشت که بعد از اینکه قرارداد آن امضا شد، اعلام رسمی خواهیم کرد.

نبی: یک دیدار تدارکاتی قبل از جام‌جهانی در تهران داریم

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: یک دیدار دوستانه در ۱۹ آبان‌ماه با یکی از تیم‌های ملی در تهران خواهیم داشت که بعد از اینکه قرارداد آن امضا شد، اعلام رسمی خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا؛ مهدی محمدنبی در یک برنامه رادیویی در مورد مسائل مختلف صحبت کرد که شرح آن‌را در زیر می خوانید:

 در فاصله کمتر از ۳۵ روز به شروع جام‌جهانی چه برنامه‌ریزی برای موفقیت تیم ملی صورت گرفته؟

برنامه‌ ریزی می‌بایست حداقل از یک سال پیش تدوین می‌شد و کارهای آن به خوبی صورت می‌گرفت. با توجه به اینکه ما از ۹ شهریور در فدراسیون مستقر شدیم و بعد از مذاکرات با تاج و نهایتا مصوب هیئت رییسه،کی‌روش و دستیاران او به تیم ملی اضافه شدند. بلافاصله اردو اتریش برگزار شد که دو دیدار تدارکاتی با اروگوئه و سنگال با تمامی بازیکنان تیم ملی انجام گردید.

تقویم سازمان لیگ و تیم‌های ملی باید با هم منطبق می‌شد، لذا جلسه‌ای را با قنبرزاده و همکارانش در سازمان لیگ برگزار کردیم و بر همین اساس خواستیم برنامه مسابقات جوری تنظیم شود که با تمرینات تیم ملی مغایرت نداشته باشد.

خوشبختانه این اتفاق افتاد و خود کی‌روش هم با سرمربیان تیم‌های باشگاهی که بازیکنانشان به تیم ملی دعوت شدند صحبت کرد و اساسا مینی کمپ تیم ملی بعد از اتمام اردو اتریش آغاز شد. این اردوها در کمپ تیم ملی برقرار گردید و خوشبختانه از بازیکنان داخلی دعوت شد تا در این اردوها شرکت کنند.

در مورد لژیونرها هم؛ کی‌روش مرتبا با آنها در تماس است. آنالیز فنی آنها انجام می‌شود و کار بسیار فشرده‌ای است که شبانه روز در حال انجام است. خود کی‌روش حداقل تا ساعت ۲،۳ بامداد بیدار است و این موضوعات را به شدت پیگیری می‌کند.

در کنار این مسئله، تعدادی از بازیکنان که در خارج از کشور هستند از جمله سردار آزمون مصدومیت دارند. یکی از دستیاران کی‌روش به آلمان اعزام شد و با باشگاه لورکوزن صحبت کرد و قرار شد که ادامه معالجات او با نظر بخش پزشکی تیم ملی و بایرن لورکوزن انجام شود. قرار است سردار به دوحه قطر و کمپ اسپایر اعزام شود. زیرا یک کلینیک پزشکی فوق پیشرفته در آنجاست.

 یکی از نگرانی‌ها همین بحث مصدومیت آزمون است. سردار به جام‌جهانی خواهد رسید؟

با توجه به گزارش‌هایی که پزشکان تیم ملی و باشگاه لورکوزن دادند، امیدواریم در همین مدتی که به کمپ تیم ملی در دوحه اضافه خواهد شد این مشکل حل شود.

تیم ملی چه زمانی راهی قطر می‌شود و آیا دیدار تدارکاتی هم خواهد داشت؟

پیرو مذاکراتی که با میرشاد ماجدی رییس کمیته جوانان شد، قرار است ترکیبی از تیم زیر ۲۱ سال با سرمربیگری مرفاوی و همکارانشان در کمپ تیم ملی حضور داشته باشند تا در فرصتی که باقی مانده از این نفرات در کنار تیم ملی استفاده شود و به هر صورت به نحوی آمادگی بازیکنان تیم ملی بالا برود. بچه‌های زیر ۲۱ سال در کنار تیم ملی باشند و با نظر کی روش کار فنی را در مینی کمپ انجام بدهند.

یک دیدار دوستانه هم در ۱۹ آبان ماه با یکی از تیم‌های ملی در تهران خواهیم داشت و بعد از اینکه قرارداد امضا شد، اعلام رسمی خواهیم کرد.

تیم چه زمانی به قطر اعزام خواهد شد؟

 پیش‌بینی ما این است که بعد از این دیدار دوستانه، یکی دو روز به بچه ها استراحت بدهیم که به خانواده‌هایشان برسند و به امید خدا یا ۲۲ یا ۲۳ آبان به قطر اعزام خواهیم شد.

لیست نهایی تیم ملی چه زمانی اعلام می‌شود؟

کی‌روش هر زمان که صلاح بداند فهرست را اعلام خواهد کرد که این قاعدتا به قبل از اعزام به قطر موکول خواهد شد.

در پایان حرفی دارید؟

 ما یک بازدید هم از امکانات تیم ملی در قطر داشتیم که هتل محل اقامت، زمین تمرین و ... را دیدیم. به دلیل اینکه در دوره گذشته دیر اقدام کرده بودند این امکانات مناسب شرایط تیم ملی ما نیست. در چند روزی که در دوحه قطر بودیم، جلسات متعددی را با مسئولین فیفا برگزار کردیم و توانستیم مشکلات را حل کنیم. برای مثال زمین تمرین قبلی جایی بود که دور تا دور آن فضای باز بود. نیاز است که فضای تمرین کاملا محصور باشد تا بازیکنان و کی‌روش با خیال راحت کار کنند.

موارد دیگری بود که مربوط به اقامت آنها در هتل می‌باشد که این موضوع هم حل و فصل شد. در گذشته ،دوستان که به قطر اعزام شده بودند می‌بایست این موارد را با تجربه بیشتری دنبال می‌کردند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها