نبی: بهترین شرایط را برای تیم ملی در قطر فراهم می‌کنیم

کد خبر: 1221213

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه در حال بررسی شرایط و امکانات موجود برای حضور تیم ملی در قطر است، گفت: در صدد هستیم تا بهترین شرایط از لحاظ محل اقامت و تمرینی برای ملی‌پوشان کشورمان لحاظ شود.

نبی: بهترین شرایط را برای تیم ملی در قطر فراهم می‌کنیم

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه در حال بررسی شرایط و امکانات موجود برای حضور تیم ملی در قطر است، گفت: در صدد هستیم تا بهترین شرایط از لحاظ محل اقامت و تمرینی برای ملی‌پوشان کشورمان لحاظ شود.

مهدی محمدنبی با اشاره به قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا، تصریح کرد: پنج‌شنبه گذشته مراسم قرعه‌کشی در دوحه قطر برگزار شد که تیم ملی ایران در گروه C با تیم‌های امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ در یک گروه قرار گرفت. طبق برنامه در بازی اول باید به مصاف فلسطین برویم و بعد از آن برابر هنگ‌کنگ و امارات صف‌آرایی کنیم. در حاشیه مراسم قرعه کشی سرمربیان تیم‌های مختلف و نمایندگان ۲۴ تیم حاضر در جام ملت‌ها هم حضور داشتند و به نوعی فضای بسیار خوبی حاکم بود.

در این مراسم مربیان گذشته تیم ملی مانند برانکو و کی‌روش را هم دیدیم و چند دقیقه‌ای با هم صحبت کردیم. قلعه‌نویی پس از جلسه قرعه‌کشی در کنفرانس مطبوعاتی حضور داشت و نکاتی را مطرح کرد که از آن جمله می‌توان به شایستگی تیم ملی و قدرت ایران اشاره کرد.

وی ادامه داد: با جمع‌بندی که با مهدی تاج داشتیم اردوها و تورنمنت‌های تدارکاتی و مسابقاتی که در فیفادی داریم را مد نظر قرار دادیم و باید خودمان را برای جام ملت‌های آسیا آماده کنیم. البته مسابقات مقدماتی جام‌جهانی آبان ماه و زودتر از جام ملت‌ها شروع می‌شود که باید در این مسیر خودمان را آماده کنیم.

نبی بیان کرد: به اتفاق سرمربی تیم ملی فوتبال از هتل‌هایی که می‌توانند میزبان ما در دوحه باشند بازدید کردیم، البته بسیاری از هتل‌های قطر از کیفیت و استانداردهای لازم برای میزبانی برخوردار هستند اما نکته مهم این است که این هتل زمین تمرین هم داشته باشد که وجه تمایز مهم است. در خصوص حضور تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت کافا و سایر تورنمنت‌های پیش‌رو هم صحبت داشتیم که در حال بررسی هستیم تا بهترین شرایط از لحاظ محل اقامت تیم ملی لحاظ شود.

وی تصریح کرد: در صورت نهایی شدن قرارداد با هتل محل اقامت تیم ملی در قطر این مساله اطلاع رسانی خواهد شد و در حال بررسی هستیم. در مورد کافا هم امروز جلسه‌ای برگزار شد که امیدواریم روند خوب پیش برود. قرقیزستان تجربه میزبانی از این مسابقات و شرایط مشابه را نداشته یا کمتر دارد و در صدد هستیم با هماهنگی‌هایی که لازم است شرایطی را رقم بزنیم که تیم ملی با شرایط مناسبی در این رویداد شرکت کند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: مسیر پروازی برای ما مهم است چرا که اگر بخواهیم از مسیر کشورهای حاشیه خلیج فارس یا ترکیه اعزام شوند، مسیرطولانی خواهد بود و ما به دنبال آن هستیم تا با هماهنگی صورت گرفته از مسیر بهتری استفاده شود. بر اساس یکی از بندهای پروتکل بین فدراسیون‌های عضو آسیای میانه، حضور تیم‌های ملی در کافا مطرح است و با مشورت با قلعه‌نویی در خصوص حضور مؤثر تیم ملی در این دوره از مسابقات تصمیم‌گیری خواهیم کرد. البته نظر رئیس فدراسیون این است در این مسابقات شرکت کنیم و می‌توان گفت به جمع‌بندی لازم رسیده‌ایم. اگر از این گروه صعود کنیم به تیم‌های خوبی خواهیم خورد، در گروه بعدی تیم ملی عمان و ازبکستان هستند و به نظر می‌رسد تورنمنت خوبی برای ما باشد و با نظر سرمربی تیم ملی اقدام خواهیم کرد و فیفادی‌ها و موضوعات بعدی را هم ملاک قرار خواهیم داد.

نبی در خصوص مطرح شدن نام عربستان برای بازی‌های دوستانه یادآور شد: برای شهریورماه پیگیر هستیم دو دیدار دوستانه را داشته باشیم و اگر قطعی شود اعلام می‌کنیم. موضوع عربستان در مورد تیم ملی نوجوانان صادق بود و قرار بود این تیم دو بازی دوستانه با نوجوانان کشورمان در امارات برگزار کند که در جریان آن هستید. برای اردوی شهریور باید به جمع‌بندی برسیم، در مهرماه نیز در تورنمنت اردن شرکت می کنیم.

وی ادامه داد: دغدغه‌ای که دوستان داشتند در خصوص شرکت نکردن تیم ملی در تورنمنت اردن بود و علت هم احتمال همگروهی ایران برابر این تیم در جام‌ملت‌ها بود که این مساله رخ نداد. با شرایط جدید در این تورنمنت هم حضور خواهیم داشت.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه گفته می‌شود تیم ملی به دنبال بازی‌ها بزرگ بوده و درصدد رویارویی با تیم‌های کوچک و کم توان نیست، گفت: یکی از راهبردها برای تیم ملی فوتبال این است که باید با تیم‌های سابقه‌دار از لحاظ فنی و تاریخی بازی تدارکاتی انجام دهد، قلعه‌نویی این شجاعت را دارد تا تیم ملی را در چالش قرار دهد و از سویی دیگر بیشتر بازیکن ما در تیم‌های اروپا بازی می‌کنند و دوستان ما در بین‌الملل در صدد هستید تا بهترین بازی‌ها تدارک دیده شود.

نبی در مورد نشستی که چند وقت پیش برگزار شده و در آن مسائل مختلف تیم ملی بررسی شده بود هم گفت: در آن جلسه من همراه با کشوری‌فرد، سهیل مهدی، امیر قلعه‌نویی و دستیارانش حضور داشتند که صحبت‌های خوبی در آن جلسه شد. چند موضوع را ملاک عمل قرار دادیم؛ ابتدا تقویم شمسی که در کشور ما جاری است، تقویم میلادی، فیفا و AFC هم مطرح شد. تیم ملی امید را هم در این بررسی دیدیم که قرار است مطابق با آن تقویم کار را جلو ببریم.

او در خصوص آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی امید گفت: جلسه‌ای برگزار شد که از سوی مدیر روابط عمومی فدراسیون اطلاعات مربوطه در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها