درس‌های وحید هاشمیان از یورو ۲۰۱۶

کد خبر: 542520

به نظر من یورو ٢٠١٦ تورنمنت مثبتی بود و بازی‌های خیلی خوبی هم انجام شد.

روزنامه شرق؛ وحید هاشمیان: در رقابت‌های یورو ٢٠١٦ ‌دیگر تیم‌های ضعیف به آن صورتی كه در گذشته ظاهر می‌شدند و در مقابل حریفان خود از پیش بازنده بودند وجود ندارند. تیم‌هایی مثل ایسلند و ولز این موضوع را نشان دادند. بلژیک هم با بازی‌های خوب خود در یورو ٢٠١٦ ثابت کرد فوتبال این کشور در حال پیشرفت است. همیشه زمانی که یک تیم مدعی میزبان رقابت‌های یورو می‌شود این تیم شانس زیادی برای قهرمانی دارد.
در یورو ٢٠١٦ هم فرانسوی‌ها به عنوان میزبان این رقابت‌ها به فینال بازی‌ها رسیدند، اما نتوانستند از امتیاز میزبانی خود استفاده کنند و قهرمان شوند. به نظر من یورو ٢٠١٦ تورنمنت مثبتی بود و بازی‌های خیلی خوبی هم انجام شد.
فقط در چند بازی در برخی بازیکنان خستگی دیده می‌شد که این خستگی مخصوصا در بازیکنانی که در تیم‌های بزرگ اروپا بازی می‌کردند به دلیل حضور در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ‌های این کشورها بود. به همین دلیل برخی از بازیکنان در یورو ٢٠١٦ دچار مشکل هم شدند و برای آنها مصدومیتی پیش آمد. برای اولین‌بار در این دوره یورو، ٢٤ تیم در رقابت‌ها حاضر شدند. حضور ٢٤ تیم و اینکه باعث شد تیم‌های سوم در مرحله گروهی هم شانس حضور در مرحله حذفی رقابت‌ها را داشته باشند باعث شده بود یک مقدار تیم‌های حاضر در یورو ٢٠١٦ دفاعی بازی کنند. مشکل خستگی و مصدومیت بازیکنان و دفاعی بازی کردن تیم‌ها که دلایل آنها را هم گفتم باعث شد کیفیت بازی‌ها در دور مقدماتی یورو ٢٠١٦ تا حدی پایین بیاید. به نظر من فینال یورو ٢٠١٦ تاحدي می‌توانست بین آلمان و ایتالیا برگزار شود که متأسفانه این دو تیم زود و در مرحله یک هشتم نهایی به هم خوردند.
در بازی فینال یورو ٢٠١٦ ارزیابی من از مصدومیت رونالدو این است که ابتدا تیم پرتغال دچار یک شوک شد و همه ناراحت شدند. شاید همه اوایل بازی كمي نامطمئن شدند به دلیل اینکه رونالدو بازیکن بزرگ و تأثیرگذاری درتیم پرتغال است. ولی در ادامه بازی دیدیم با جنگندگی و دوندگی پرتغالی‌ها مقابل فرانسه میزبان، نبود رونالدو زیاد حس نشد، حتی با وجود اینکه در دقایق پایانی ژینیاک تیر دروازه پرتغال را به لرزه‌درآورد‌...

اما پرتغالی‌ها حریف دست و پا بسته‌ای برای فرانسه نبودند و کاشته آنها در وقت‌های اضافه به تیر دروازه فرانسه هم خورد. همچنین روی چند کرنر که روی دروازه فرانسه زدند خطرناک ظاهر شدند. پرتغالی‌ها بازی خیلی خوبی مقابل فرانسه انجام دادند و درس بزرگی که آنها به همه دادند این بود که بعد از دست دادن رونالدو روحیه خود را از دست ندادند. یکی از نکات درخور توجه فینال، کم اثری آنتوان گریزمان بود.این بازیکن با وجود اینکه در بازی نیمه نهایی مقابل آلمان دو گل زد اما گل‌های او یکی با ضربه پنالتی به ثمر رسید و یکی هم روی اشتباه مانوئل نویر دروازه‌بان آلمانی‌ها بود. فراموش نکنید آلمان خیلی هجومی بازی می‌کرد و گریزمان فضای بیشتری برای بازی داشت ولی پرتغال تیمی بود که بسته و فیزیکی بازی می‌کرد به همین خاطر بازی گریزمان در فینال دیده نشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها