دغدغه برانکو در پرسپولیس به کی روش در تیم ملی منتقل شد

کد خبر: 587434

در هفته های گذشته با برگشتن رامین رضائیان به باشگاه پرسپولیس، رقابتی جدی میان وی و حسین ماهینی که از ابتدای فصل با پرسپولیس قرارداد امضا کرد، ایجاد شد و حالا این رقابت از پرسپولیس و دغدغه های ذهنی برانکو به تیم ملی و کارلوس کی روش هم رسیده است.

دغدغه برانکو در پرسپولیس به کی روش در تیم ملی منتقل شد
رضائیان ماهینی
سرویس ورزشی فردا: شاگردان کارلوس کی‌روش و بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان اوضاع خوبی در جدول گروه اول مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه دارند. 10 امتیاز از 4 بازی می‌تواند خیلی خوب نشان دهنده قدرت تیم ملی کشورمان باشد. هر چند ملی پوشان کشورمان به طور حتم در رقابت با تیم‌های ازبکستان، کره‌جنوبی، سوریه، قطر و چین همچنان به صدرنشینی فکر می‌کنند و امیدوار هستند در پنجمین بازی این رقابت‌ها بتوانند با پیروزی مقابل سوریه آن هم در مالزی همچنان به صدرنشینی خود ادامه دهند اما تعقیب کننده‌های اصلی تیم ملی در جدول رده بندی هم کاملا مشخص هستند و به نظر می‌رسد باز هم برای صعود به جام جهانی باید با تیم‌های ازبکستان و کره جنوبی ماراتن سختی را داشته باشیم چون این دو کشور حتما دربازی‌های آینده تلاش خواهند کرد صدرنشینی را از تیم ملی کشورمان بگیرند و نتایج را به نفع خودشان برگردانند .

در ادامه این جدال‌های سخت، هفته پنجم این رقابت‌ها هم از راه رسیده و تیم ملی کشورمان در حالی به مصاف سوریه در این هفته از رقابت‌ها خواهد رفت که اصلا اوضاع خوبی ندارد. مصدومیت بازیکنان همواره تیم ملی را آزار داده اما برای رویارویی تیم ملی با سوریه، مصدومیت بازیکنان حسابی کادر فنی تیم را به دردسر انداخته است. نبود بازیکنانی مثل پژمان منتظری، وحید امیری، علیرضا بیرانوند، اشکان دژاگه و... کی‌روش و تیمش را در تنگنای بزرگی قرار داده است. هر چند کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی نشان داده که به خوبی بازیکنان دیگری را جایگزین غایب‌ها می‌کند اما نداشتن این مهره‌ها به طور حتم به ضرر تیم ملی خواهد بود. شاید بتوان گفت که مصدومیت بازیکنان در روزهای باقیمانده تا مصاف با سوریه بزرگترین دغدغه کی‌روش است اما این تنها دغدغه کی‌روش نیست .

از سوی دیگر نیز سرمربی تیم ملی، فهرست جدید تیم ملی را با تغییرات عجیب و دور از انتظاری اعلام کرد تا ایرانی ها نیز به اندازه حریفان تیم ملی از این لیست متعجب شوند . لیست اعلام شده از سوی کارلوس کی روش برای دیدار برابر گینه و سوریه مملو از شگفتی است. بازگشت سوشا مکانی، دعوت از وحید امیری که در روزهای گذشته با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند و البته خط خوردن بازیکنان وفادار به کی روش یعنی تیموریان و حقیقی از دیگر شگفتی های این لیست است.

دغدغه مشترک برانکو و کی روش!

در هفته های گذشته با برگشتن رامین رضائیان به باشگاه پرسپولیس، رقابتی جدی میان وی و حسین ماهینی که از ابتدای فصل با پرسپولیس قرارداد امضا کرد، ایجاد شد و حالا این رقابت از پرسپولیس و دغدغه های ذهنی برانکو به تیم ملی و کارلوس کی روش هم رسیده است چراکه با دعوت شدن ماهینی به اردوی تیم ملی این ماجرا جنبه‌ای وسیع‌تر یافته و حالا یک وجه کشوری هم دارد .

ماهینی البته سابقه بازی در تیم ملی را دارد و 5 سال پیش که کارلوس کی‌روش تازه سرمربی تیم ملی شده بود بارها به تیم ملی دعوت شد و برای آن بازی هم کرد و اعتماد سرمربی پرتغالی تیم ملی به وی به حدی می‌رسید که گاه حتی در دوران ناآمادگی‌اش هم به اردوها فراخوانده می‌شد. اما دوران حضور ماهینی در تیم ملی چندان هم پایدار نبود و با حضور خسرو حیدری و ظهور وریا غفوری و همچنین ماجرای معافیت جعلی ماهینی، این بازیکن مجبور به حضور در تیم ملوان شد و از سطح اول فوتبال کشور تا حد بسیاری فاصله گرفت.

اما بازگشت ماهینی به پرسپولیس در فصل جاری و پس از گذراندن دوران سربازی موجب شد تا این بازیکن مجدد تبدیل به یکی از اخبار روز فوتبال ما شده و چون رامین رضاییان مغضوب شده در پرسپولیس توسط کی‌روش دایما به اردوهای ملی دعوت و در بازی‌های تیم ملی از او استفاده می‌شود، این دو بازیکن ناخواسته در مقام یک قیاس مستقیم با یکدیگر قرار گرفته‌اند و دعوت مجدد ماهینی به تیم ملی این رقابت را از یک مساله درون‌باشگاهی به درجات و اندازه یک موضوع ملی و مهم‌تر از آنچه هست تبدیل کرده است .

بدون شک از قدیم پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال کشور موجب شده تا بازیکنان بسیاری در پست های مختلف، پشت سر یک بازیکن بمانند و با وجود آنکه صلاحیت حضور به عنوان یک بازیکن فیکس در تیم ملی را داشته اند، اما به واسطه حضور مستمر بازیکنی دیگر، این فرصت را برای سال ها و حتی تا پایان دوران فوتبالی خود از دست داده باشند. نمونه بارز این ماجرا نیز باقی ماندن بازیکنان بسیاری پشت درب تیم ملی در دوران حکومت علی دایی در نوک پیکان گلزنی ایران بوده است. حالا در ماجرای دعوت کردن کی روش از بازیکنان سمت راست تیم ملی نیز بازیکنانی چون خسرو حیدری، وریا غفوری و حتی حسین ماهینی پشت سر رامین رضائیان باقی مانده اند. البته در ماجرای رضائیان و ماهینی نیز برخی حتی معتقدند می‌توان هر دو را به طور همزمان به کار گرفت و یکی پیستون راست باشد و دیگری بال راست. تصمیمی که حالا کی روش بهترین فردی است که می تواند درباره آن اظهار نظر کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها