مراجعه روزانه ۳۰ هزار بیمار تنفسی به بیمارستان‌ها

کد خبر: 1182016

معاون درمان وزارت بهداشت می‌گوید علت اینکه امسال آنفلوآنزا ناگهانی همه‌گیرشد، به این بازمی‌گردد که دو تا سه سال است که به دلیل استفاده از ماسک در همه‌گیری کرونا، خوشبختانه آنفلوآنزا نداشتیم و در نتیجه سیستم ایمنی ما به تدریج در برابر این ویروس‌ها ضعیف شده و اکنون که دوباره بروز پیدا کرد و ماسک‌ها هم برداشته شد، یک همه‌گیری را ایجاد کرد.

مراجعه روزانه ۳۰ هزار بیمار تنفسی به بیمارستان‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح علل شیوع آنفلوآنزا در کشور و علائم آن، گفت: در حال‌حاضر روزانه ۳۰ هزار بیمار تنفسی به صورت سرپایی به بیمارستان‌های کشور مراجعه می‌کنند و نمونه‌گیری‌ها نشان می‌دهد که بالای ۵۰ درصد از این افراد به آنفلوآنزا مبتلا هستند.

دکتر سعید کریمی درباره ویژگی‌های پیک فعلی آنفلوآنزا که در کشور اوج گرفته است، گفت: در پیک فعلی آنفلوآنزا با آنفلوآنزای تیپ A، H۱N۱ و H ۳ N ۲ مواجهیم که البته یک سوش قدیمی است و جهش جدیدی کشف نکردیم و همان سوش‌های قدیمی است.

علت همه‌گیری ناگهانی آنفلوآنزا در کشور

وی افزود: علت اینکه امسال آنفلوآنزا ناگهانی همه‌گیرشد، به این بازمی‌گردد که دو تا سه سال است که به دلیل استفاده از ماسک در همه‌گیری کرونا، خوشبختانه آنفلوآنزا نداشتیم و در نتیجه سیستم ایمنی ما به تدریج در برابر این ویروس‌ها ضعیف شده و اکنون که دوباره بروز پیدا کرد و ماسک‌ها هم برداشته شد، یک همه‌گیری را ایجاد کرد.

کریمی با بیان اینکه آنفلوآنزا معمولا در افراد عادی مشکلی ایجاد نمی‌کند، کفت: در سنین بالا، زنان باردار، بیماران قلبی، تنفسی، دیابت‌های کنترل نشده و در یکسری از کودکان می‌تواند عوارض جدی ایجاد کند.

روزانه ۳۰ هزار بیمار تنفسی

 کریمی درباره میزان مراجعات و بستری ناشی از آنفلوآنزا در کشور، گفت: در حال حاضر روزانه ۳۰ هزار بیمار تنفسی به صورت سرپایی به بیمارستان‌های کشور مراجعه می‌کنند که شامل تمام بیماران تنفسی است. نمونه‌گیری‌ها نشان می‌دهد که بالای ۵۰ درصد از این افراد به آنفلوآنزا مبتلا هستند. همچنین روزانه حدود ۱۲۰۰ نفر بستری بیماران تنفسی را داریم که در بستری‌ها هم بالای ۵۰ درصدشان به آنفلوآنزا و کمتر از ۱۰ درصدشان به کرونا مبتلا هستند و بقیه هم به سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها