کاهش ۸۰ درصدی میل به مصرف مواد مخدر

کد خبر: 1198315

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص نتایج بالینی استفاده از یک داروی خاص در درمان معتادان گفت: با این دارو ۸۰ درصد اشتیاق به مصرف مواد مخدر و ۷۰ درصد رفتارهای پرخطر معتادان کاهش پیدا کرد.

کاهش ۸۰ درصدی میل به مصرف مواد مخدر

اسکندر مومنی در نشست تخصصی مسئولان این ستاد و مرکز پژوهش‌های مجلس که در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، به پیش‌بینی سازمان ملل مبنی بر افزایش شیوع مواد مخدر در دنیا اشاره کرد و افزود: ۳۰۰ میلیون نفر مصرف کننده مستمر مواد مخدر و روان گردان در جهان وجود دارد و سالیانه ۵۰۰ هزار نفر بر اثر سوء مصرف مواد جان خود را از دست می‌دهند و سهم آمریکا، ۱۰۷ هزار نفر یعنی بیش از ۲۰ درصد متوفیان اعتیاد دنیا است.

نتایج درمان اعتیاد با داروی بوپرنورفین

دبیرکل ستاد، استفاده توامان از داروهای نگهدارنده و درمانی اعتیاد در کشور در دو حوزه کاهش آسیب و درمان معتادان را یک ضرورت عنوان و اظهار کرد: باید به سمت و سویی حرکت کنیم که درمان افراد مبتلا به اعتیاد، اتفاق بیفتد و آنان درمان و توانمند شوند.

او ادامه داد: داروی بوپرنورفین در مراکز تحت نظارت سازمان زندان‌ها به صورت آزمایشی برای قریب به ۱۵ هزار نفر تجویز شده که نتایج خوبی به دنبال داشت از جمله اینکه ۸۰ درصد اشتیاق به مصرف مواد کم شد و ۷۰ درصد رفتارهای پرخطر کاهش پیدا کرد، در همین راستا این رویکرد درمان، بازتوانی و صیانت به عنوان یک اصل مهم، سرلوحه بحث درمان اعتیاد در کشور قرار گرفته است.

روز آمدی قانون؛ مهمترین چالش در مقابله موثر با مواد مخدر

مومنی در ادامه روزآمدی قانون را برای بازدارندگی و مقابله موثر با مواد مخدر و روان گردانها مهمترین چالش پیش رو عنوان و تصریح کرد: تغییر در قوانین متناسب با تحولات اجتماعی کشور و وجود قانون مناسب بویژه در بحث ضربه به بنیانهای مالی قاچاقچیان مهم است.

دبیرکل ستاد با بیان اینکه در حال حاضر بایستی تمام توان دستگاه های مقابله‌ای، قضایی و... معطوف شود تا ثابت شود که اموال قاچاقچی که جامعه را با مخاطره جدی مواجه کرده، ناشی از جرم است، گفت: حال آنکه باید قاچاقچی ثابت کند اموالش از راه مشروع کسب شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها