تهران لرزید؛ کابوس زلزله بازگشت

کد خبر: 1205222

زلزله تهران همچون یک کابوس بالای سر شهروندان این کلانشهر می‌چرخد، هر اتفاقی که مربوط به این رخداد طبیعی باشد هم با واکنش‌های بسیاری همراه است، همین امروز یک زلزله 3.32 ریشتری در دماوند باعث شده دوباره پای آن کابوس همیشگی به ذهن شهروندان بازگردد.

تهران لرزید؛ کابوس زلزله بازگشت

امروز بیست و ششم بهمن ۱۴۰۱، ساعتی پیش زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری زمین، دماوند را لرزاند. گزارش‌های اولیه زمین‌لرزه نشان می‌دهد این زلزله در طول ۵۲.۰۲ و عرض ۳۵.۷۸ زخ داده است.

پس از زلزله ترکیه و سوریه در هفته گذشته ذهن هر شهروندی برای اینرخداد آمادگی دارد، به این معنا که هر لرزه‌ای می‌تواند به بازگشت کابوس زلزله تهران کمک کند. این موضوع باعث شده دوباره بحث بر سر پیامدهای احتمالی زلزله تهران دوباره مطرح شود و همه این بحث‌ها منتهی به این گزاره ثابت است که با وجود زلزله مهیب در تهران چه اتفاقی پیش روی ما خواهد بود.

رئیس شورای شهر تهران زلزله احتمالی تهران را «فاجعه» خوانده بود و همین دیروز هم رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت:‌ شهر تهران به دلیل نوع گسل‌هایی که در این شهر وجود دارد، پتانسیل وقوع زلزله‌هایی با توان لرزه‌خیزی با بزرگای هفت ریشتر را دارد.

علی نصیری در حاشیه تمرین دورمیزی زلزله در کلانشهر تهران که با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهر تهران و مدیران بحران مناطق ۲۲گانه در مرکز عملیات اضطراری کلانشهر تهران برگزار شد، گفت:‌ در این جلسه موضوعاتی چون ایجاد هماهنگی، پشتیبانی، تصمیم‌سازی و ارتقای سطح آمادگی ارکان ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در مواجهه با حوادث و سوانح احتمالی، بهره‌گیری از توان و امکانات ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران، ستادهای مدیریت بحران مناطق و نیز همکاری و مشارکت کارگروه های تخصصی، نسبت به برگزاری تمرین دورمیزی با در نظر گرفتن پیامدهای ناشی از زلزله در محدوده جغرافیایی کلانشهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها