تولید کننده المنت کمربندی و المنت میله ای و المنت فشنگی

کد خبر: 1113777

از زمان‌های گذشته تا به امروز انسان‌ها برای رفع نیازهای گرمایشی خود از شیوه‌های مختلف استفاده می‌کردند. المنت‌ جایگزین منابع گرمایشی قدیمی شده است که مورد توجه افراد قرار دارد، لذا از المنت می‌توان در مصارف خانگی و صنعتی استفاده کرد. در مصارف خانگی المنت در وسایل مختلف نظیر بخاری برقی، سشوار، آبگرمن برقی و غیره وجود دارد. از انواع المنت‌های موجود در بازار می‌توان به المنت کمربندی، میله‌ای، فشنگی و غیره اشاره کرد. یکی از موضوعات مهم در این زمینه، ساخت و تولید المنت است که باید با استفاده از تکنولوژی‌های روز انجام شود. در این مقاله قصد داریم تا در مورد المنت و انواع آن صحبت کنیم، در صورت تمایل تا پایان همراه ما باشید.

المنت چیست و چه کاربردهایی دارد

المنت به عنوان یک مقاومت الکتریکی شناخته می‌شود که از رشته سیم نیم هادی تشکیل شده است. المنت می‌تواند انرژی الکتریکی را از طریق فرآیندهای مختلف به گرما تبدیل نماید. در بسیاری از دستگاه‌های امروزی جریان برق با مقاومت الکتریکی روبرو شده که این امر باعث گرم شدن دستگاه می‌شود. المنت دارای انواع مختلف است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به المنت کمربندی، المنت فشنگی، المنت میله‌ای و غیره اشاره کرد.

هر کدام از المنت‌های بیان شده به دلیل ساختار خاصی که دارند برای صنایع مختلف قابل استفاده هستند. زمانی که یک المنت از متریال درجه یک و مرغوب ساخته شده باشد و طبق استانداردهای روز باشد، باعث طول عمر محصول ساخته شده می‌شود. عوامل زیادی وجود دارند که بر روی عملکرد المنت‌های ساخته شده مؤثر هستند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ولتاژ و جریان
  • طول و قطر المنت
  • نوع مواد به کار رفته در تولید المنت
  • میزان دمای عملیاتی

آشنایی با انواع المنت موجود در بازار

با توجه به این که بسیاری از صنایع پیشرفته امروزی برای دریافت بازدهی بیشتر از تبدیل انرژی الکتریکی به گرمایی استفاده ‌می‌کنند، شناخت انواع المنت‌های موجود در بازار این امکان را به صاحبان صنایع خواهد داد تا بتوانند متناسب با نیاز خود بهترین خرید را داشته باشند. از میان المنت‌های موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این نوع از المنت‌ها با نام المنت حلقه‌ای نیز شناخته می‌شوند که در انواع مختلف در بازار جهت خرید و استفاده وجود دارند. به صورت معمول المنت‌های کمربندی از یک الی دو روکش ساخته می‌شوند که مدل دو روکش آن استیل و گالوانیزه است. از انواع المنت‌های کمربندی می‌توان به مدل ساده، پیچ‌دار، قاب‌دار، سیم‌دار و تخت اشاره کرد. جنس این المنت از ورق استیل بوده و به صورت نچسب در بازار وجود دارد که مورد توجه بسیاری از صنایع قرار گرفته است. کاربردهای المنت کمربندی بسیار زیاد است که از این المنت می‌توان در صنایع ذوب، تجهیزات آزمایشگاهی، ماشین آلات کفاشی و بسته بندی، دستگاه‌های تولید کاشی، ماشین آلات مواد غذایی، تولید لوله‌های پلی اتیلن و پلیکا استفاده کرد.

  • المنت میله ‌ای

المنت‌های میله‌ای از جنس استیل، مس و آلومینیوم ساخته شده‌اند که در داخل آن سیم کروم نیکل وجود دارد که به صورت عایق شده طراحی شده است. طراحی این نوع المنت به گونه‌ای است که هیچ اتصالی الکتریکی به بدنه و لوله روکش وارد نمی‌شود و به اصطلاح می‌توان گفت که در این المنت نقطه سرد وجود دارد. به مانند المنت کمربندی، این المنت نیز گرمایش خود را از طریق جریان الکتریکی تامین می‌نماید.

طراحی المنت میله‌ای به گونه‌ای است که هر چه سیم فنر فشرده شده در داخل لوله کمتر باشد، حرارت تولید شده بیشتر است. یکی از مدل‌های المنت میله‌ای، المنت میله ای فلنچ دار است که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. بسیاری از صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌های امروزی برای این که بتوانند گرمای مخزن درون سیالات را تامین نمایند به این المنت نیاز دارند.

المنت میله ای فلنچ دار به دلیل ساختاری که دارد باعث تولید حرارت‌ بسیار زیاد می‌شود که در تماس مستقیم با مواد گرم شونده قابل استفاده است. طراحی بخش حرارتی این المنت به گونه‌ای است که توسط فلنج از اتصالات الکتریکی جدا می‌شود. این امر باعث می‌شود تا در صورت بروز هر گونه ایراد و اشکال بتوان به راحتی المنت را تعمیر کرد.

  • المنت فشنگی

یکی دیگر از المنت‌های موجود در بازار و قابل استفاده در صنایع مختلف المنت فشنگی است. المنت قشنگی برخلاف المنت کمربندی به دلیل داشتن ساختار مناسب برای انتقال سریع حرارت و کاهش هزینه‌های صنایع مختلف مورد توجه بسیاری از صنایع قرار دارد. این المنت به دلیل این که جا به جایی آن آسان است و قیمت پایینی دارد باعث کاهش استهلاک صنایع مختلف امروزی می‌شود. چند ویژگی‌ مهم در المنت فشنگی وجود دارد که باعث محبوبیت آن در بین استفاده کنندگان شده است:

  • قطر این المنت به نسبت سایر المنت‌های معرفی شده کمتر است که فضای کمتری را اشغال می‌نماید.
  • در ساخت این المنت از فولاد ضد زنگ استفاده شده است که برای محیط‌های دارای رطوبت بالا مناسب است.
  • سرعت انتقال حرارت این المنت بسیار بالاست و می‌تواند دمای سیالات را در کمترین زمان ممکن افزایش دهد.
  • درون المنت قشنگی، سیم‌های جنس سرامیک وجود دارد که باعث افزایش درجه حرارت محصول می‌شود.
  • مکانیزم این المنت به گونه‌ای است که می‌تواند حرارتی با دمای حدودی 800 درجه سانتی‌گراد ایجاد نماید.

حال که با انواع المنت‌های موجود در بازار نظیر المنت کمربندی، فشنگی، میله‌ای و غیره آشنا شدید برای این که بتوانید این محصولات را از تولید کنندگان صنعتی به صورت مستقیم، بدون واسطه و با کیفیت درجه یک خریداری کنید، بهتر است شناخت خود را نسبت به تولید کنندگان این محصولات افزایش دهید.

خرید انواع المنت درجه یک از صنایع حرارتی کریمی

با توجه به این که استفاده از المنت نظیر المنت کمربندی و فنری در بسیاری از محصولات خانگی و صنایع مختلف افزایش یافته است، اگر بخواهید المنت‌های مختلف را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید، می‌توانید به مجموعه صنایع حرارتی کریمی مراجعه کنید. این مجموعه با داشتن تیم تخصصی قادر است تا محصولات را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت ارائه نماید. در صورتی که می‌خواهید از خدمات صنایع حرارتی کریمی بهره‌مند شوید، کافی است به سایت این مجموعه به آدرس elementkarimi.com مراجعه کرده و در صورت نیاز از بخش پشتیبانی، مشکلات و ابهامات خود را رفع کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها