در چه خانه‌های بیشتر از فرش فانتزی استفاده می‌شود؟

کد خبر: 1119697

 فرش یکی از خاص‌ترین وسایل دکوراسیون در خانه‌های ایرانی است. طراحی فرش‌ها در ساله‌ای اخیر تغییرات زیادی داشته است. تولید فرش‌های فانتزی و خرید فرش فانتزی در این سال‌ها ایجاد تنوع گسترده‌ای را در صنعت فرش به وجود آورده است.

فرش فانتزی

تغییر سبک زندگی افراد و تغییر شکل دکوراسیون از حالت کلاسیک و سنتی به شکل مدرن باعث شد تا بیشتر افراد علاقه‌مند به خرید فرش فانتزی و استفاده از آن در منزل باشند. فرش فانتزی را می‌توانید متناسب با دکوراسیون خود برای فضاهایی مانند اتاق‌خواب و اتاق نشیمن مورداستفاده قرار دهید.

 در خرید فرش فانتزی اولین نکته‌ای که موردتوجه قرار می‌گیرد انتخاب فرش مناسب باتوجه‌به فضای اتاق شما صورت می‌پذیرد. رنگ‌های مورداستفاده در فرش‌های فانتزی باتوجه‌به خلاقیت شرکت تولیدکننده تنوع و گستردگی فراوانی دارد.

  در تهیه فرش‌های مدرن و فرش‌های فانتزی باید چه مواردی موردتوجه قرار بگیرد

جذابیت ظاهری انواع فرش فانتزی باعث شده است که کاربران زیادی علاقه‌مند به استفاده از انواع فرش مدرن نسبت به نمونه‌های کلاسیک قالی و فرش باشند. اکثر رنگ‌هایی که در فرش‌های مدرن و فانتزی استفاده می‌شود رنگ‌های شادی مانند قرمز، زرد و سرخابی است.

استفاده از اشکال هندسی و شکل چینش متفاوت این اشکال باعث ایجاد طرح‌های جذابی در آنها شده است. شما کافی است بخش موردنظر خود در منزل را انتخاب کرده و با یک بررسی فرش مناسب با دکوراسیون آن بخش را انتخاب کنید.

 انواع فرش مدرن و فانتزی

  • فرش شگی
  • یکی از محبوب‌ترین فرش‌های مدرن تولید شده در ایران می‌باشد که به دلیل برخورداری از پرزهای بلند و الیاف تکه‌تکه و بافت نرم و لطیف بسیار موردتوجه می‌باشد. این نمونه از فرش مناسب مکان‌هایی است که در منزل رفت‌وآمد کمتری در آنها انجام می‌شود. به دلیل برخورداری از پرز بلند و لطیف یک انتخاب مناسب برای اتاق‌خواب کودکان است.  
  • فرش‌های مدرن فریز

تراکم فرش‌های فریز بالا است و این عامل باعث مقاومت بالاتر در آن می‌شود. یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای بخش‌هایی از منزل است که رفت‌وآمد بیشتری در آنجا انجام می‌شود. شباهت این نوع از فرش‌های مدرن به گلیم بسیار زیاد است، زیرا از نمونه فرش‌های فانتزی و مدرنی است که تراکم بافت آن بالا است.

  • فرش مدرن شنل

اگر به دنبال فرش‌های مدرن و فانتزی خاص با نقش‌برجسته هستید، فرش مدرن شنل از بهترین انتخاب‌ها می‌باشد. این نمونه از فرش‌ها به‌راحتی قابل شستشو است.

  • فرش وینتیج

گاهی اوقات کاربر علاقه‌مند است که فرشی را انتخاب کند که بین سنت و مدرنیته ارتباط برقرار کند. یکی از خاص‌ترین نمونه‌های فرش تولید شده در سال‌های اخیر فرش وینتیج یا کهنه‌نما می‌باشد. فرش‌های کهنه یا عتیقه قیمت بالایی دارند. به همین خاطر با تغییراتی در ظاهر فرش‌های نو آنها را به فرش‌های قدیمی تبدیل می‌کنند.

فرش مدرن

فرش وینتیج یا کهنه‌نما در چه بخش‌هایی از دکوراسیون قابل‌استفاده می‌باشد؟

فرش‌های کهنه‌نما یا وینتیج در انواع نمونه‌های فرش کهنه‌نما کاشان، طرح پتینه و نمونه‌های سنتی وینتیج بلژیکی، در انواع سایزها تولید می‌شوند. فرش وینتیج با بسیاری از سبک‌های دکوراسیون هماهنگی دارد و به‌خوبی در کنار وسایل و مبلمان مدرن می‌توانند مورداستفاده قرار بگیرد.

اگر شما طرف‌دار نمونه‌های متفاوت از فرش‌های سنتی هستید توصیه می‌شود در دکوراسیون منزل خود یک نمونه از انواع این طراحی‌ها را موردتوجه قرار دهید.

روش تهیه فرش وینتیج چه تغییراتی نسبت به گذشته داشته است

درگذشته برای تهیه فرش‌های کهنه، آنها را در مسیرهای پر رفت‌وآمد پهن می‌کردند تا در اثر گذشت زمان و تأثیر نور آفتاب، ظاهر فرش تغییر می‌کرد. در مرحله بعد آنها را با آب و چوبک و خاکستر شستشو می‌دادند تا در اثر خاصیت قلیایی بافت فرش تغییر پیدا کند.

در حال حاضر از محلول شیمیایی هیپوکلریت سدیم استفاده می‌کنند و پشم فرش فلس خود را از دست می‌دهد و رنگ کهنگی پیدا می‌کند.

 کدام نمونه از فرش فانتزی و فرش مدرن برای پذیرایی استفاده می‌شود

 اگر قصد انتخاب و فرش و قالی دارید که قرار است برای پذیرایی مورداستفاده قرار بگیرد باید نکات مهمی را موردتوجه قرار دهید. زیرا اتاق پذیرایی یکی از بخش‌های مهم در خانه است.

  • فرش انتخاب شده قابلیت پاخوردگی و مقاومت بالایی داشته باشد
  • فرش انتخاب شده باید در مقابل گردوخاک مقاوم باشد.
  • از رنگ‌های جیغ برای این بخش خانه استفاده نکنید
  • فرش با طرح‌های غیرمعمول را برای پذیرایی انتخاب نکنید

 برای خرید انواع فرش فانتزی و مدرن به چه نکاتی باید توجه کنید

  • هدف خود را از خرید فرش مشخص کنید

این نکته دارای اهمیت است که شما فرش خود را برای کدام قسمت خانه می‌خواهید خریداری کنید. شکل اتاق شما به چه صورت است و چه مدل از طرح فرش برای اتاق شما مناسب است.

  • قصد هماهنگ کردن فرش با دکوراسیون منزل را دارید

هماهنگی طرح و رنگ فرش باید باتوجه‌به دکوراسیون منزل شما صورت پذیرد تا بر جذابیت هر چه بیشتر آن اضافه کند.

  • چه‌قدر در منزل فضا دارید

اگر فضای منزل و یا اتاق شما کوچک یا بزرگ باشد در انتخاب نوع فرش شما تأثیرگذار است. بر اساس موارد تأثیرگذار در دکوراسیون برای فضاهای کوچک می‌توانید از فرش‌های روشن فانتزی یا مدرن استفاده کنید.

  • اهمیت رنگ فرش

جذابیت برخی از رنگ فرش‌ها تنها برای مدت‌زمان کوتاهی می‌باشد. اگر می‌خواهید فرش‌هایی را استفاده کنید که در زمان زیادی برای شما جذاب باشند، انتخاب‌های بسیاری در فرش‌های مدرن، فانتزی و وینتیج در اختیار شما می‌باشد.

- اهمیت دوام فرش

باتوجه‌به فضایی که می‌خواهید فرش را مورداستفاده قرار دهید می‌توانید نوع فرش خود را انتخاب کنید. فرش‌های فانتزی و مدرن در انواع تراکم تهیه می‌شوند. نکته مهم این است که استفاده از فرش‌های مدرن با تراکم بالاتر دوام بالاتری نیز خواهد داشت.

- تمیزی فرش

فرش‌های مدرن و فانتزی با پرزهای کوتاه مناسب‌تر از نمونه‌های پرز بلند در زمان تمیزکردن می‌باشند.

فرش مدرن جدید

آیا فرش‌های ماشینی مدرن دارای تقسیم‌بندی مشخص می‌باشد؟

فرش‌های مدرن ماشینی دارای دودسته کلی هستند.

  • فرش کلاسیک
  • فرش‌های فانتزی

هر دو گروه از فرش‌های ماشینی مدرن دارای تنوع طراحی و رنگ می‌باشند و برای انواع سلیقه‌ها می‌توانید یک نمونه از فرش را انتخاب و در منزل مورداستفاده قرار دهید.

قیمت فرش مدرن بر چه اساسی تعیین می‌شود

باوجوداینکه فرش‌های ماشینی نسبت به نمونه‌های دستباف تفاوت‌های گسترده‌ای در نوع بافت و طراحی دارند. اما خود فرش ماشینی در انواع نمونه‌های مدرن و فانتزی نیز دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر می‌باشند که همین عواملی برای تغییر قیمت آن می‌باشد.

  • کیفیت فرش

تولیدکنندگان بسیاری در سراسر دنیا به تولید نمونه‌های متفاوت از فرش مدرن و فانتزی پرداخته‌اند. استفاده از مواد اولیه باکیفیت تأثیر زیادی در قیمت فرش مدرن دارد

  • تراکم بافت فرش

ما دارای تنوع بالایی در تراکم بافت فرش می‌باشیم. تراکم بالاتر به معنای بالارفتن میزان مواد اولیه بیشتر می‌باشد.

  • نوع و سایز محصول

فرش‌های مدرن و فانتزی در انواع تراکم و سایز تولید می‌شود.

  • نوع نخ استفاده شده در تهیه فرش

هر چه کیفیت و ظرافت نخی که در تولید فرش استفاده می‌شود بیشتر باشد قیمت فرش شما تغییر پیدا خواهد کرد.

  • برند کارخانه تولیدکننده

مسلماً تولیدکننده فرش تأثیر زیادی بر اعتماد و انتخاب مشتری خواهد داشت. برندهای معتبر ممکن است خود تولیدکننده سرشناسی باشند و یا اینکه تحت لیسانس یک برند معتبر فعالیت کنند. نام و برند تولیدکننده بر قیمت فرش تأثیر مهمی دارد. 

  • تنوع طراحی
  • رنگ‌بندی‌های جذاب و متنوع
  • تنوع نخ استفاده شده در طراحی

طرح فرش مدرن

فرش‌های ماشینی مدرن و فانتزی از چه جنسی می‌باشد؟

فرش‌های ماشینی از نظر الیاف با یکدیگر تفاوت دارند. در تولید فرش‌های ماشینی از 5 نوع نخ استفاده می‌شود.

- نخ پشمی ترکیبی

- البته، نخ اکریلیک

- نخ پلی‌استر

- و نخ پلی‌پروپیلن

- نخ نایلونی

 

فرش ماشینی مدرن و فانتزی پشمی ترکیبی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در تهیه این نوع از فرش‌ها از پشم گوسفند و درصدهایی از نایلون و پلی‌پروپیلن استفاده می‌شود. از مهم‌ترین مشخصات این فرش‌ها مقاومت بالا در برابر جذب گردوخاک است. اما متأسفانه در مقابل رطوبت مقاوم نیست و شما نمی‌توانید در آب‌وهوای مرطوب آن را مورداستفاده قرار دهید.

شما می‌توانید فرش‌های پشمی ترکیبی را در بخش‌هایی از منزل که رفت‌وآمد بیشتری وجود دارد در دکوراسیون خود جای دهید.

مشخصات فرش‌هایی با نخ پلی‌پروپیلن

بیشتر از 30 درصد از فرش‌هایی که در بازار فرش مدرن و فانتزی وجود دارد. از جنس نخ پلی‌پروپیلن تهیه می‌شود. مقاومت الیاف این فرش‌ها در برابر عواملی مانند رطوبت و کپک بسیار بالا می‌باشد. نرمی و لطافت آنها باعث شده است تا انتخاب مناسبی برای اتاق‌خواب باشند.

آیا فرش‌های پلی‌استر انتخاب مناسبی هستند

الیاف پلی‌استر ظاهری براق و درخشنده دارند و یکی از محبوب‌ترین نخ‌های مورداستفاده برای بافت فرش هستند. ضد لک بودن الیاف این نوع از فرش‌ها از سلول‌های بسته‌ای تشکیل شده است که باعث می‌شود غبار و گردوخاک در آن نفوذ نکند.

با وجود زیبایی و درخشندگی فرش‌هایی که از این الیاف تهیه می‌شود، در دکوراسیون منزل بهتر است در فضاهایی که رفت‌وآمد زیادی وجود ندارد استفاده شود.

خرید فرش مدرن

فرش اکریلیک مدرن دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

فرش‌های اکریلیک با الیاف  100 درصد اکریلیک تهیه نشده‌اند، بلکه این نخ ها را با نخ پشم ترکیب می‌کنند و در بافت فرش استفاده می‌کنند. ظاهر فرش‌های اکریلیک شبیه فرش پشمی است و نرم و محکم است. به‌راحتی لکه نمی‌گیرد و شستن آن بسیار راحت می‌باشد. فرش‌های اکریلیک بسیار مناسب مناطق مرطوب هستند چون در برابر رطوبت مقاوم هستند. اما به مواد قلیایی حساسیت دارند و تغییر رنگ می‌دهند.

نکات مهمی که در استفاده از فرش‌های مدرن و فانتزی باید موردتوجه قرار بگیرد

  • روش استفاده از انواع فرش در انتخاب طرح و مدل آن تأثیرگذار است
  • سبک زندگی شما

استفاده از فرش‌های مدرن با طرح شلوغ به شما کمک می‌کند تا آلودگی و کثیفی کمتر مشاهده شود. این نمونه از فرش‌ها برای منازلی که دارای حیوانات خانگی هستند و یا کودک در خانه حضور دارد بسیار انتخاب مناسبی است.

  • اندازه فرش‌ها

فرش‌های مدرن و فانتزی به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که برای بخش یا گوشه‌ای از اتاق مورداستفاده قرار گیرند. از پوشاندن تمام اتاق با فرش خودداری کنید

  • تناسب رنگ لوازم منزل و فرش

از انتخاب فرش‌های یک رنگ برای ست‌کردن آنها با فضای خانه و دکور خودداری کنید. تنوع رنگ‌های فرش‌های مدرن این امکان را به شما می‌دهد تا منزل شما جلوه بیشتری داشته باشد.

فرش افشان کاملا با فرش مدرن و فانتزی متفاوت است.

در نگهداری از فرش‌های مدرن و فانتزی رعایت چه نکاتی اهمیت دارد؟

  • در مقابل نور مستقیم خورشید آنها را قرار ندهید
  • از قراردادن فرش در نزدیکی مواد آتش‌زا خودداری کنید
  • در زمان جابه‌جایی فرش آنها را لوله کنید
  • از قراردادن وسایل سنگین روی فرش خودداری کنید
  • برای شستشوی فرش آنها را به دست افراد توانا و متخصص بسپارید     

نتیجه‌گیری در مورد خرید فرش فانتزی

چهره فرش‌ها در سال‌های اخیر تغییرات گسترده‌ای داشته است و از قالب سنتی و کلاسیک آن درآمده است. در حال حاضر شما می‌توانید انواع فرش‌های را در طرح‌های مدرن و فانتزی در دکوراسیون منزل خود جای دهید. فرش‌های فانتزی مخصوص افرادی است که علاقه‌مند به استفاده از سبک‌های کلاسیک و مدرن در کنار یکدیگر در دکوراسیون خانه هستند.

منبع: فروشگاه آنلاین فرش ماشینی، دیجی فرش

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها