«فردا» گزارش می‌دهد

روحانی؛ این بار بدون اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1219633

حسن روحانی به رغم آن هشت سال ریاست جمهوری غیر قابل دفاع ؛ خیز انتخاباتی برداشته! این بار بدون حمایت اصلاح‌طلبان.

روحانی؛ این بار بدون اصلاح‌طلبان

گروه سیاست سایت فردا - اصلاح‌طلبان بعضا از تحریم انتخابات می‌گویند اما بسیاری از چهره‌های سیاسی این جریان یا نزدیک به این جریان از حالا به فکر انتخابات افتاده‌اند. یکی از این چهره‌ها حسن روحانی است که انگار کارنامه هشت ساله خود را فراموش کرده و تصور می‌کند که با چنگ انداختن دوباره به ریسمان پوسیده برجام، می‌تواند برای خود سبد رای دست و پا کند! 

او همین چند روز قبل مدعی شده بود که برجام درحال به نتیجه رسیدن بود و اگر نرسید تقصیر مصوبه اقدام راهبری در مجلس بوده است! ادعایی که با توجه به حافظه عمومی جامعه و سیر تحولات برجامی نیازی به بررسی و تکذیب ندارد و نادرستی آن عیان است.

انتقادات وی از وضعیت تورم و گرانی موجود نیز دیگر حربه روحانی برای جلب نظرهاست که با توجه به عملکرد هشت ساله دولت او خریدار ندارد. 

رئیس جمهور پیشین در واقع چنان دست خالی است و تنها که حتی حامیان سابق وی در جریان اصلاح طلبی نیز امیدی به موفقیت وی نداشته و حاضر به حمایت از او نیستند. مثلا حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرده که روحانی فاقد پایگاه اجتماعی است و بخش عمده‌ای از پایگاه گذشته را از دست داده است.

او در مصاحبه با «آنا» می‌گوید: برای روحانی، ذخیره‌ای که بتواند سازمان رای برای طرفداران خود تجهیز کند ندارد و از بین رفته است.

عضو بنیاد امید ایرانیان درباره به احتمال حضور لیستی منتسب به روحانی در انتخابات مجلس گفت: او و همراهانش در صورت تداوم اوضاع کنونی کشور، ورود موثری به انتخابات مجلس در سطح ملی پیدا نمی‌کند. رسولی در گذشته هم عنوان کرده بود که مقبولیت روحانی به زیر ده درصد رسیده است.

چندی پیش نیز علی‌محمد نمازی، عضو حزب کارگزاران سازندگی گفته بود: مردم در انتخابات‌ها افراد و ائتلاف‌های جدیدتری را می‌خواهند و از کسانی که امتحان پس دادند و موفق نبودند، از جمله از لیست روحانی، استقبال نخواهند کرد.

همان طور که مشخص است ، حسن روحانی این روزها بی‌خود تلاش می‌کند و نخواهد توانست از نمد طرح موضوعاتی مثل رفراندوم، گرانی ، برجام و ... برای خود کلاه بدوزد. دلیلش نیز واضح است؛ او که از ابتدا هم محبوبیت اجتماعی نداشت و اصلاح طلبان را پله کرده بود، اکنون و بعد از آن هشت سال از حمایت این جریان سیاسی نیز برخوردار نیست. بگذریم از این خود اصلاح طلبان نیز آنقدر سمن دارند که حمایت از روحانی یا برنامه های انتخاباتی وی برایشان یاسمن است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها