یوسفیان ملا در گفت‌وگو با «فردا»:

برای گرانی‌ها توجیهی وجود ندارد

کد خبر: 1265690

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: راهکار مقابله با این گرانی ها نظارت بیشتر است. وقتی نظارت آنچنانی نباشد وضعیت همین می شود.

برای گرانی‌ها توجیهی وجود ندارد

گروه سیاست سایت فردا: وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست چراکه با وجود ثبات قیمت ارز، امواج گرانی در حوزه های مختلف با هم رقابت نفس گیری دارند، حال آنکه قرار بود امسال مهار تورم اتفاق بیفتد.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره چرایی مهار ناپذیری تورم در ایران گفت: وقتی جهش ارز رخ داد همه کالاها متناسب با آن گران شدند. حالا قریب به یک سال است که قیمت ارز ثابت است و این مسئله می توانست اهرم خوبی برای مهار تورم و گرانی شود اما این اتفاق نمی افتد و چرایی آن جای سئوال دارد.

وی درباره گرانی گوشت، مرغ و اینترنت افزود: دلیل روشنی را نیز نمی توان برای این وضعیت برشمرد. البته مجلس در موضوع گران کردن اینترنت ورود کرد، قرار بود دستگاه های مربوطه توضیح دهند که هیچ توضیحی ندادند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برای گرانی ها توجیهی وجود ندارد، اظهار کرد: این روزها دیگر افزایشی در قیمت دلار شاهد نیستیم اما عده ای که در بازارهای مختلف انحصار دارند، نمی گذارند این ثبات تأثیر بر سایر حوزه های اقتصادی بگذارد. راهکار مقابله با این گرانی ها نظارت بیشتر است. وقتی نظارت آنچنانی نباشد وضعیت همین می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها