ارائه برنامه ۲ کاندیدای شهرداری تهران/ نجفی: مدیرانی را انتخاب می‌کنم که شائبه مسائل مالی نداشته باشند/ کولایی: مردم‌گرایی باید در سیاست‌ها اعمال شود

کد خبر: 708922

امروز کاندیدای شهرداری تهران در جمع اعضای منتخب شورای شهر تهران به ارائه برنامه‌های پیشنهادی‌شان در این حوزه پرداختند.

ارائه برنامه ۲ کاندیدای شهرداری تهران/ نجفی: مدیرانی را انتخاب می‌کنم که شائبه مسائل مالی نداشته باشند/ کولایی: مردم‌گرایی باید در سیاست‌ها اعمال شود
کاندیدای شهرداری تهران
سرویس اجتماعی فردا: امروز کاندیدای شهرداری تهران در جمع اعضای منتخب شورای شهر تهران به ارائه برنامه‌های پیشنهادی‌شان در این حوزه پرداختند.
نجفی: مدیرانی را انتخاب می‌کنم که شائبه مسائل مالی نداشته باشند مهمترین اظهارات محمد علی نجفی در تشریح برنامه‌هایش برای تصدی پست شهرداری تهران را در ادامه می خوانید: *با همه احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب ارتباط داشته و دارم و صراحتا اعلام می‌کنم ارتباط تشکیلاتی و تعهد آور با هیچ حزب و گروهی ندارم البته با گروهی از دوستان سابقه همکاری و دوستی بیشتری دارم. *اگر شهرداری شدم از همان روز اول کسوت سیاسی را از تن در می‌آورم و کسوت خدمت به شهر و شهروندان را به تن می‌کنم. امروز یک فعال و کارشناس در مسائل سیاسی هستم اما شهردار نباید سیاسی باشد.
*به دنبال این هستم که ظرف یکی دو ماه آینده تمام قراردادهای شهرداری بیش از یک میلیارد تومان را روی سایت شهرداری می‌گذاریم.
*دنبال نهادسازی و بنیان گذاشتن مواردی هستم که شورا و شهردار بعدی هم نتوانند آن را از بین ببرند و به آن عمل نکنند، مثل شفافیت در قراردادها و محرم دانستن مردم در این خصوص.
*از شهرداری به فکر رفتن به دولت نیستم و این چهار سال خدمت پایان دوره مدیریتی من خواهد بود.
*حدود پانصد بازرسی مخفی را برای نظارت بر شهرداری به کار خواهیم گرفت.
*از هیچ نظارتی در زمینه مالی و اجرایی و.. فرار نمی‌کنم، سال‌هاست مدیرم و اگر دنبال فساد و سوء استفاده بودم تا حالا بارها افشا شده بود.
*بسیاری از برنامه‌ها را باید از سال دیگر اجرا کرد چون بودجه امسال بسته شده و کار اصلی از سال 97 شروع می‌شود.
هیچ کلک و فسادی از کوچک تا بزرگ را نمی‌پذیرم.
*اختیارات ویژه‌ای برای شهرداری برای مقابله با فساد باید داده شود.
*ایجاد مانع و تنگ کردن خیابان‌ها و از این دست کارها برای حل ترافیک از نظر من درست نیست .
*بله من آدم سیاسی هستم اما انتخاب‌هایم در شهرداری سیاسی نخواهد بود و نمی‌خواهم در شهرداری کار سیاسی کنم.
*برنامه من یک برنامه اصلاح‌طلبانه برای اداره شهر است اما در اجرا از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنم.
*توصیه ناپذیری من درباره انتخاب مدیران است، حتما باید افراد را بر اساس معیارهای خودم تجزیه و تحلیل کنم و توانایی‌های آنان را بسنجم اینکه بگویند فلانی را بگذار فلان جا قبول نمی‌کنم.
*اگر مدیرانی هم از بیرون بیاورم مدیران با سابقه شهرداری، شهری و یا وزارت کشور خواهند بود.
کولایی: مردم‌گرایی باید در سیاست‌ها اعمال شود
الهه کولایی یکی از گزینه‌های شهرداری تهران برنامه‌هایش را برای تصدی این پست تشریح کرد که مهمترین این برنامه‌ها را در ادامه می‌خوانید:

*حقوق و مطالبات مردم، مردم گرایی و مردم محوری باید در سیاست‌ها اعمال شود. *جلوگیری از بهره‌برداری شخصی از منابع عمومی و سپردن مسئولیت‌های مدیریتی به اشخاص نزدیک و خانواده مدیران از مواردی است که باید از آنها پرهیز کرد. همچنین برابر دانستن انسان‌ها در توزیع خدمات یا همان عدالت‌گرایی و امنیت روانی شهروندان از موضوعاتی است که به پر شدن فاصله بین حکومت و مردم کمک می‌کند. *روح قانون برابری همه انسان‌ها و به رسمیت شناختن حقوق آنها است که از زمان مشروطه در کشور ما وجود دارد. همچنین نگاه ویژه و مصلحانه به افرادی که فرصت‌های نابرابر را تجربه کردند و امکان دسترسی به منابع و منافع را ندارند باید در سیاست‌های مدیریتی ما اعمال شود.

*من همه آنچه در توانم است را برای پیشبرد این تغییر و ترویج گسترش امید در شهر تهران به کار می‌بندم تهران امروز با مخاطرات زیادی روبرو است.

*یکی از محورهای برنامه من حوزه علم و عمل است شکاف این دو باید پر شود. امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که به حکم جهانی شدن دچار آثار منفی و عوارضی هستیم که باید به آنها توجه کنیم. *شهر نمی‌تواند به صورت جزیره‌ای اداره شود و شهرداری جدا از دولت و دولت جدا از شهرداری نمی‌تواند کار کند و این هماهنگی نیازمند انسجام در نهادهای حکومتی است، اما سیاست زدگی مانع این هماهنگی شده و اکنون همین سیاست زدگی همچون سمی وارد زندگی مردم شده است. *نباید سنت نقد و ارزیابی را فراموش کنیم و بهتر است قبل از اینکه مردم ما را با رای خود ارزیابی کنند، خودمان عملکرد خود را نقد کنیم.

*حمل‌ونقل و ترافیک، گسترش خطوط مترو و استفاده درست از منابع در این زمینه همچنین استفاده از روش‌های جدید، جذب سرمایه از بخش خصوصی و توجه داشتن به شیوه‌های دیگر حمل و نقل و از طرفی روانسازی عبور و مرور از دیگر مسائلی است که در برنامه مدیریت شهری من قرار دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها