فرهیختگان عنوان کرد: گروه فشار اصلاح‌طلبان علیه کمپین ۱۱۰ نفر/ آلترناتیو رادیکال‌ها غیر از کف خیابان چیست؟

کد خبر: 1276188

فرهیختگان نوشت: جبهه اصلاحات نمی‌تواند این گزاره را بپذیرد که طیفی نظری مخالف با آنها دارند و درواقع به دنبال ساکت کردن آن هستند.

فرهیختگان عنوان کرد: گروه فشار اصلاح‌طلبان علیه کمپین ۱۱۰ نفر/ آلترناتیو رادیکال‌ها غیر از کف خیابان چیست؟

گروه سیاست سایت فردا - رادیکال‌های اصلاحات به طرزی دیکتاتورمآبانه تلاش می‌کنند به هر شکلی مانع فعالیت اصلاح‌طلبان عملگرا و میانه‌رو در انتخابات شوند و از سوی دیگر داعیه دموکراسی و احترام به نظرات مختلف دارند. 

روزنامه فرهیختگان در این زمینه نوشته: اصلاح‌طلبان میانه‌رو قصد ندارند از حضور در عرصه‌های قدرت حذف شوند و تنها راه ادامه اصلاح‌ را در حضور در عرصه‌های قدرت و حکمرانی، محقق می‌‌دانند. 

در نقطه مقابل اما نگاه افراد رادیکال جبهه اصلاحات این است که دیگر نمی‌توان از طریق حضور در انتخابات تغییر ایجادکرد. این طیف نظام حکمرانی را مقصر نارضایتی‌های به‌وجود‌آمده می‌دانند و بدون اینکه نقش و تقصیری را متوجه خود بدانند، نظام حکمرانی را مسئول بهبود شرایط و ایجاد فضا برای مشارکت می‌دانند.  

آنها پیش از این نیز این گزاره را مطرح می‌کردند که باید برای تحقق اصلاح‌طلبی به جای صندوق رای و حضور در قدرت راه دیگری پی‌گرفت و آن را در میان مردم جست‌وجو کرد اما آلترناتیوی در این رابطه ارائه نمی‌دهند. امری که به‌نظر می‌رسد، چیزی بیشتر از دنبال کردن اعتراضات در کف خیابان و رادیکالیسم نیست. 

جبهه اصلاحات نمی‌تواند این گزاره را بپذیرد که طیفی نظری مخالف با آنها دارند و درواقع به دنبال ساکت کردن آن هستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها