محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد:

اهمیت استمرار روحیه انقلابی مجلس یازدهم

کد خبر: 1277684

یک نماینده مجلس گفت: باید مجلس دوازدهم در این مسیر به جدیت پیش برود و کارهای ناتمام مجلس یازدهم را به سرانجام برساند؛ البته با همان روحیه انقلابی مجلس یازدهم.

اهمیت استمرار روحیه انقلابی مجلس یازدهم

گروه سیاست سایت فردا: تقریبا هر فرد منصفی تصدیق می‌کند که مجلس یازدهم انقلابی‌ترین‌ مجلس بعد تاریخ انقلاب اسلامی بوده است؛ مجلسی که با حفظ اصول انقلابی توانست بهترین عملکرد را در جهت تحقق حقوق مردم داشته باشد.

محمدصالح جوکار، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «وقتی در سال اول مجلس خدمت مقام معظم رهبری رفتیم، ایشان مجلس یازدهم را انقلابی نامیدند. وقتی در سال چهارم بار دیگر نزد ایشان رفتیم، باز هم این مجلس را انقلابی توصیف کردند و گفتند که مجلس یازدهم قانونگذاری را در راستای حل مشکلات مردم قرار داد و با شناخت مشکلات برای رفع مشکلات قانون وضع کرد. حضرت آقا با کسی تعارف ندارند و وقتی از یک مجموعه تعریف می‌کنند یعنی واقعا آن مجموعه عملکرد خوبی داشته است».

او ادامه داد: «مجلس یازدهم سعی کرد قوانینی را تصویب کند که مستقیما به رفع مشکلات بپردازد؛ نه قوانینی که انتزاعی و غیرقابل اجرا. مجلس قوانین مؤثری را تصویب کرد از جمله؛ قانون مبارزه با فساد و انحصار و بهبود فضای کسب و کار، قانون جهش مسکن که زمینه حل مشکلات حوزه مسکن را ایجاد کرد، قانون مالیات بر خانه‌های خالی، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان، اصلاح ساختار بودجه که باعث شد دیگر دولت با کسری بودجه مواجه نشود، تخصیص اعتبارات ویژه برای اشتغال و کارخانه‌های تعطیل‌شده، قانون حمایت از زوج‌های نابارور که حدود ۹۰ درصد هزینه‌هایشان رایگان می‌شود، تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص، تشکیل صندوق مسکن، قانون جوانی جمعیت که رهبر انقلاب اسلامی این قانون را یک قانون راهبردی دانستند، افزایش حقوق سربازان، افزایش چهاربرابری وام ازدواج، طرح شفافیت قوای سه‌گانه، طرح شفافیت آراء نمایندگان، قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها که رهبر انقلاب از این قانون بسیار استقبال کردند، اصلاح قانون انتخابات و قوانین متعدد دیگر که همه در راستای تأمین حقوق ملت ایران بود».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «اکنون زمان آن است که درگیری‌های جناحی کنار گذاشته شود و همه برای رفع مشکلات کار کنند. مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی و کارآمد بود اما نیاز است مجلس دوازدهم در این مسیر به جدیت پیش برود و کارهای ناتمام مجلس یازدهم را به سرانجام برساند؛ البته با همان روحیه انقلابی مجلس یازدهم».

جوکار در پایان گفت: «دشمن انتخابات ایران را تحریم کرد و کوشید مردم را از انتخابات ناامید کند اما نتوانست زیرا مردم دانستند که اگر مشارکت‌شان در انتخابات پایین باشد، مجلسی غیرمتخصص شکل می‌گیرد که نمی‌تواند پیگر‌ حقوق عمومی باشد». 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها