مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با «فردا»:

ائتلافی بین اصلاحات و اعتدال رخ نمی‌دهد | اصلاح‌طلب جدی که در میدان حضور ندارد، اعتدال هم شوخی است

کد خبر: 1257585

فعال مطبوعاتی اصلاح طلب گفت: ما اصلا نباید انتخابات سال 1392، 1394، 1396 و 1398 را با الان مقایسه کنیم. در آن دوره ها واقعا فضا انتخاباتی بود و یک رقابتی انجام می‌د اما الان این طور نیست.

ائتلافی بین اصلاحات و اعتدال رخ نمی‌دهد | اصلاح‌طلب جدی که در میدان حضور ندارد، اعتدال هم شوخی است

گروه سیاست سایت فردا: اصلاح‌طلبان و اعتدالی ها همچنان در سکوت به سر می‌برند تا پروسه بررسی صلاحیت نامزدها به پایان برسد و تکلیف اعتراض‌های انجام شده، مشخص شود. برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها همچون انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم و انتخابات مجلس دهم با هم وارد ائتلاف می شوند.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره ائتلاف انتخاباتی اصلاحات و اعتدال گفت: این اتفاق را بعید می‌دانم چون انتخاباتی به آن معنا نداریم چون بیشتر شبیه یک بازی دست گرمی درون اردوگاهی است.

وی افزود: اسفندماه امسال به نظر می‌رسد یک رقابتی بین اصولگرایان سنتی، میانه رو و رادیکال خواهد بود، در این فضا اصلاح‌طلبی تا الان ندیدم که جدی در صحنه باشد چون نگذاشتند. صحبت از جریان اعتدال هم شوخی بیش نیست. الان به چه کسی می‌توان اعتدالی گفت؟ اگر سر جریان اعتدال را آقای روحانی بدانیم، کل سبد رأی اش را از جریان اصلاحات گرفت بنابراین اساسا جریانی به اسم اعتدال نداریم که بخواهیم درباره آن بحث کنیم.

این فعال مطبوعاتی اصلاح طلب یادآور شد: دولت برای اجرای قانون جدید انتخابات پیش دستی کرد و جریان های مقابل را آچمز کرد. در واقع جریانات منتقد در حال سبک سنگین کردن فضا برای ورود به عرصه بودند اما یک دفعه با داستان پیش ثبت نام مواجه شدند و عملا ثبت نامی به معنای تشکیلاتی انجام نشد.

وی ادامه داد: هیأت‌های اجرایی نیز در بررسی صلاحیت ها خیلی کار خارق العاده‌ای را انجام دادند و این حجم از ردصلاحیت توسط هیأت های اجرایی انتخابات تا به حال سابقه نداشته است که در این دوره از انتخابات زحمت کشیدند و انجام دادند.

رحمانیان گفت: امکان وجود ندارد که جریان‌های همساز با هم ائتلاف کنند؛ ما اصلا نباید انتخابات سال 1392، 1394، 1396 و 1398 را با الان مقایسه کنیم. در آن دوره ها واقعا فضا انتخاباتی بود و یک رقابتی انجام می شد اما الان این طور نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها