مقایسه مصرف برق پنکه و کولر آبی

کد خبر: 1214449

با عبور از هوای سرد و نزدیک شدن به فصل گرما، بسیاری از کاربران حالا به دنبال تهیه تجهیزات سرمایشی مانند پنکه و کولرها هستند. اما آیا با مصرف برق این وسایل آشنایی دارید؟ مصرف برق پنکه و کولر چقدر است و کدام وسیله می‌تواند ارزش خرید بالاتری داشته باشد؟

مقایسه مصرف برق پنکه و کولر آبی

 

مصرف برق تجهیزات سرمایشی چقدر است؟

میزان مصرف برق لوازم خانگی را نمی‌توان به صورت دقیق تعیین کرد چرا که این محصولات توسط شرکت‌های مختلف و در انواع بسیار متفاوتی تولید می‌شوند و هرکدام از سیستم‌های مخصوص به خود بهره می‌برند تا مصرف انرژی به حداقل برسد.

فارغ از دستگاهی که تهیه می‌کنید، انتخاب سرعت بالاتر در پنکه‌ها یا کولرهای آبی یا میزان سرمایش کولرهای گازی هم می‌تواند مصرف برق را افزایش دهد.

کولر گازی

15

کولر گازی در کنار توانایی خنک‌سازی بسیار بالا، مصرف برق زیادی هم دارد. مطابق با آمارهای موجود، مصرف برق یک کولر گازی به صورت میانگین، بین 2000 تا 2500 وات است و اگر سراغ مدل‌های گران‌تر با موتورهای قوی‌تر بروید نیز این رقم به 3000 تا 3500 وات می‌رسد. انواع پیشرفته‌تری از کولرهای گازی با موتور اینورتر نیز در بازار عرضه می‌شود که بین 5 تا 10 درصد مصرف برق پایین‌تری در مقایسه با نمونه‌های عادی دارند.

کولر آبی

کولر آبی یکی دیگر از پرمصرف‌ترین لوازم برقی خانگی است که طرفداران زیادی در ایران دارد و عمدتا در مناطقی با آب‌وهوای معتدل از آن استفاده می‌شود. کولر آبی در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و میانگین مصرف برق آن، 500 تا 600 وات است. مصرف کولرهای آبی کوچکتر یا دستی که در فضاهای کوچکتر کاربرد دارند، به‌مراتب کمتر نیز هست.

مصرف برق پنکه

در حال حاضر، انواع مختلفی از پنکه‌ها در بازار به فروش می‌رسد که مصرف برق آنها با یکدیگر تفاوت دارد. مطابق با آمار موجود، مصرف پنکه به صورت حدودی، 70 تا 80 وات است و این میزان با توجه به برند، نوع محصول و کاربرد افراد می‌تواند متغیر باشد. به عنوان نمونه، پنکه‌های سقفی بین 3.6 تا 31.1 وات در هر ساعت مصرف دارند، در حالی که مصرف برق پنکه رومیزی یا ایستاده می‌تواند به 42.5 وات نیز برسد. پنکه‌های برجی هم مصرف برقی به‌مراتب بالاتر دارند.

پنکه بخریم یا کولر؟

16

پیش از هر چیز باید مشخص کنید که از وسیله مورد نظر قصد استفاده در چه فضایی را دارید. برای مثال، اتاق‌های کوچکتر نیازی به کولرهای بزرگ ندارند و با استفاده از یک پنکه ثابت و کوچکتر هم می‌توان فضای آنها را خنک کرد؛ در حالی که برای محیط‌های بزرگتر، پنکه نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد و حتما باید سراغ کولر رفت.

مسئله مهم دیگر، هزینه مصرف انرژی است. اگرچه کولرهای گازی توانایی بسیار خوبی در خنک کردن فضا دارند، ولی احتمالا مصرف برق بالای آنها، توجیه چندانی در استفاده از آنها در شهرهایی با آب‌وهوای خنک‌تر نخواهد داشت. در آن سو، کولر آبی با مصرف برق مناسب‌تر می‌تواند وسیله‌ای عالی برای ایجاد سرما در خانه و محیط‌های کاری باشد. پایین بودن مصرف برق پنکه به شما اجازه می‌دهد تا با تهیه چندین پنکه، فضایی خنک‌تر را با هزینه‌ای پایین‌تر ایجاد کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها