صفر تا صد اجرای دکوراسیون داخلی با معماران جهت

کد خبر: 1226968
صفر تا صد اجرای دکوراسیون داخلی با معماران جهت

 

طراحی دکوراسیون داخلی یک فرایند چندمرحله‌ای و نیازمند دقت به اصول خاصی است. بسیاری از مشتریان، با جزئیات این فرایند آشنایی نداشته و نمی‌دانند که چه انتظاراتی باید از شرکت معماری داشته باشند. در حقیقت طراحی داخلی در پروژه‌های مسکونی، هتل‌داری، تجاری و ... با توجه به نیازهای هر پروژه به شکل خاصی انجام می‌شود. از طراحی مفهومی و برنامه‌ریزی اولیه تا طراحی جزئیات و اجرای پروژه، همه مراحل با همکاری نزدیک میان مشتری و شرکت طراح انجام می‌شود؛ بنابراین برای داشتن نتیجه بهتر، مشتری باید با فرایند طراحی داخلی آشنا شده و درخواست‌های خود را با دقت به شرکت معماری مطرح کند.

 

مراحل اساسی اجرای دکوراسیون داخلی

صفر تا صد خدمات اجرای دکوراسیون داخلی که توسط شرکت معماران جهت انجام می‌شود، به شرح زیر است:

  1. شناخت ماهیت و هدف پروژه
  2. ایده‌پردازی و طراحی شماتیک کار
  3. طراحی نقشه و ارائه به مشتری برای تأیید
  4. آماده‌سازی مقدمات پروژه
  5. اجرای دکوراسیون داخلی و ارزیابی نهایی

این فرایند پیچیده و نیازمند توجه به جزئیات است. از انتخاب رنگ‌های مناسب گرفته تا استفاده از مواد با کیفیت، همگی تأثیر بسیاری در نتیجه نهایی دارند. ازاین‌رو، شرکت معماران جهت با تجربه بالایی که در این حوزه دارد، این مراحل که در ادامه به توضیح کامل‌تری از آنها می‌پردازیم را با دقت نظر بیشتری انجام می‌دهد تا درنهایت، رضایت مشتری را به دست آورد.

1.شناخت ماهیت پروژه

ابتدا باید هدف از پروژه را مشخص کرد؛ آیا قصد بازسازی دارید یا اینکه صرفاً می‌خواهید دکوراسیون داخلی را تغییر دهید؟ اگر هنوز به نتیجه درستی نرسیده‌اید، کارشناسان شرکت معماران جهت می‌توانند به شما کمک کنند تا اگر به تعمیرات و بازسازی خاصی نیاز دارید، در ابتدا آن‌ها را انجام دهید. شناخت موقعیت و محل پروژه مانند اداره، خانه، کافی‌شاپ یا سایر موارد هم می‌توانند در فرایند کار تأثیر بسزایی بگذارند.

در این مرحله، شما باید با شرکت معماری همکاری کرده و سلایق خود را با آن‌ها در میان بگذارید. اگر سبک خاصی مدنظر دارید، با طراحان مشورت کرده و در انتخاب رنگ و فضای کلی کار با آن‌ها به تفاهم برسید. نکته آخر، توجه به هزینه و بودجه شماست. این مورد، فرایند کلی کار را مشخص کرده و بر نتیجه نهایی، بسیار تأثیرگذار است.

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

 

2.طوفان ایده‌پردازی و طراحی شماتیک کار

پس از تعیین هدف پروژه، باید به دنبال بیان ایده‌ها بود تا موارد غیرقابل‌اجرا حذف شوند. درواقع، لازم است که رویکرد اصلی پیشنهادها مشخص شود و بر مبنای آن، طرح‌های شماتیک را ایجاد کرد. این طرح‌های سریع و ایده پردازی به طراح و مشتری کمک می‌کند تا تغییرات پیش رو را به طور تقریبی تجسم کرده و در صورت نیاز، اصلاحات لازم را انجام دهند. به صورت کلی، در این مرحله باید به دنبال ایده‌هایی بود که علاوه بر زیبایی و ظاهر، قابلیت اجراکردن و عملی‌شدن را هم داشته باشند.

3.طراحی نقشه و ارائه به مشتری

این مرحله، یکی از مهم‌ترین موارد در تعیین فرایند کلی کار است. پس از اینکه پیشنهادها یک قالب خاص به خود گرفتند، برای بررسی، بازخورد و تأیید نهایی، به کارفرما ارائه می‌شوند. در نقشه طراحی شده، تمامی پلان‌های طبقه‌بندی‌شده و موارد اجرایی مانند قرارگیری مبلمان، المان‌های موردنیاز برای تزیین فضای داخلی مانند تابلوها، پرده و حتی رنگ کاغذدیواری نیز مشخص می‌شوند.

در صورت تمایل مشتریان، امکان شبیه‌سازی سه بعدی نیز وجود دارد که به‌وسیله کامپیوترهای قدرتمند و نرم‌افزارهای تخصصی طراحی شده و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، به صورت سه‌بعدی درمی‌آیند تا مشتری بتواند فضا را قبل از پیاده‌سازی نهایی مشاهده نماید. علاوه بر این موارد، تعداد نیروی کار، هزینه تخمینی با دقت بالا و درعین‌حال، تاریخ تکمیل پیشنهادی نیز مشخص می‌شود تا در یک چهارچوب زمانی مشخص، کارها تحویل داده شوند.

4.آماده‌سازی مقدمات پروژه

با توجه به مرحله قبل که نقشه‌های طراحی مانند تعیین پلان‌های سایت، کف، سقف و حتی تمامی وسایل نورپردازی و جزئیات معماری مانند درها، پنجره‌ها و عناصر طراحی، یعنی رنگ تزیینات، پوشش‌های دیوار و... تأیید شدند، حالا طراح باید مشخصات مکتوب تمام اثاثیه و لوازمی که باید خریداری شوند را فهرست کند. اما همین عملیات، نیاز به شرح تفصیلی از تمامی المان‌های مورداستفاده و محل قرارگیری آن‌ها دارد. در این مرحله، باید مدت‌زمان و هزینه‌ها نیز کنترل شود تا همه چیز طبق برنامه انجام شوند.

شرکت معماران جهت، با توجه به تجربه بالایی که در زمینه خدمات اجرای دکوراسیون داخلی دارد؛ بهترین و باکیفیت‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده محصولات تزیینی و کاربردی دکوراسیون داخلی مانند مبلمان، وسایل تزیینی، نورپردازی، پرده و... را شناسایی کرده است. درنتیجه، این موضوع نه‌تنها هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، بلکه بهترین متریال‌های موجود در بازار را نیز در اختیار شما می‌گذارد؛ چرا که می‌توانید با قیمت عمده، بهترین محصولات را خریداری کنید.

طراحی و اجرای انواع دکوراسیون با معماران جهت

 

اجرای دکوراسیون داخلی با معماران جهت

پس از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل گفته شده، حالا به مرحله عملیاتی پروژه می‌رسیم. در این فرایند، طراحان برنامه دقیقی از کارها برای ساخت، نصب و تکمیل پروژه را به ترتیب مشخص کرده و در اختیار تیم‌های اجرایی قرار می‌دهند. علاوه بر این، طی این مرحله باید کالاهای تحویلی مورد بررسی قرار گیرند تا اقلام آسیب دیده، تعمیر، بازگردانده یا مجدد سفارش داده شوند. شرکت طراحی، همه هماهنگی‌های لازم را انجام داده و کیفیت کار را در زمان اجرایی شدن می‌سنجد.

همچنین، مشکلات ایجاد شده در هنگام اجرای کار و رفع عیوب احتمالی نیز بر عهده شرکت می‌باشد. در واقع، ارزیابی و نظارت بر کار، طی فرایند اجرایی بسیار مهم است که این سنجش، پس از اتمام پروژه و طراحی نهایی نیز انجام می‌شود؛ چراکه ممکن است، بازنگری‌ها و اصلاحاتی نیاز باشد تا رضایت مشتری، به طور کامل به دست آید.

شرکت معماران جهت بهترین و باتجربه‌ترین افراد را در حوزه طراحی و اجرای المان‌ها استخدام کرده و تخصص کافی و موردنیاز را می‌توان در تک‌تک مراحل طراحی دکوراسیون داخلی مشاهده کرد. همچنین، با توجه به اینکه صفر تا صد فرایند طراحی و اجرا بر عهده این شرکت است، تمامی مراحل با دقت و سرعت عمل بالایی انجام می‌شود. درنهایت، باید به این مورد نیز اشاره کرد که همراهی و نظارت مشتری نیز در تمامی مراحل انجام کار وجود دارد تا یک تعامل دوطرفه ایجاد شده و خروجی کار ایده‌آلی بدست آید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها