شهرهای دیدنی هرمزگان کجاست؟

کد خبر: 1242262
شهرهای دیدنی هرمزگان کجاست؟

 

شهرهای ساحلی جنوب ایران، همگی زیبا و دلنشین هستند. بندرعباس در استان هرمزگان و بندر عسلویه در بوشهر از زیباترین شهرهای بندری جنوب ایران به شمار می روند. بلیط هواپیما عسلویه به تهران و تهران به عسلویه همیشه جزو بلیط های پرفروش بوده است؛ این موضوع نشان‌دهنده محبوبیت مناطق جنوبی در بین گردشگران ایرانی است؛ از همین رو در این مطلب با دیدنی ترین شهرهای هرمزگان آشنا می شوید.

 

شهر میناب؛ قدیمی ترین شهر هرمزگان

سرزمین جلگه ای میناب، منطقه ای قدیمی است که قدمت آن به دوره ساسانیان بر می گردد. میناب را با نام های دیگری همچون مینو و آرموز هم می شناسند. در سفر به هرمزگان، حیف است از جاهای دیدنی میناب مثل قلعه هزاره، خورتیاب، بازار تاریخی، بام میناب و سواحل زیبای این شهر بازدید نکنید. اقامتگاه بوم گردی هرموزیا و هتل جهانگردی میناب هم به مهمانان این شهر خدمات ارائه می دهند.

بندرعباس؛ بزرگ ترین شهر هرمزگان

بندرعباس، بزرگ ترین بندر ایران در حاشیه خلیج همیشه فارس و مرکز استان هرمزگان در جنوب ایران است. آب و هوای بندرعباس گرم و مرطوب است. به همین خاطر اگر بخواهید از آب و هوای مطبوع و خوشایند این منطقه لذت ببرید، باید در فاصله نیمه آبان تا نیمه فروردین به آنجا سفر کنید. البته تاجران، گردشگران و توریستان زیادی با اهداف تجاری و تفریحی، در هر فصل و ایامی به بندرعباس سفر می کنند.

بازار لاری ها و اوزی ها، بازار ماهی فروشان، بازار قدیم، آبشار تزرج، محله باستانی سورو، دره سیاهو، روخانه شمیل، قلهعه فین و مجموعه تفریحی و آب گرم گنو تنها برخی از مکان های پربازدید بندر عباس هستند. مردم خونگرم این منطقه با گویش بندری صحبت می کنند.

گاهی مردم چند روزی را در بندرعباس می مانند و سپس رهسپار جزایر زیبای قشم و کیش می شوند. گاهی هم به سایر بنادر هرمزگان یا سایر شهرهای بندری در استان های همجوار می روند. افراد زیادی پس از چند شب اقامت در هتل عسلویه، دوست دارند سایر شهرهای اطراف، از جمله شهرهای دیدنی هرمزگان را هم ببینند.

مسیرهای عسلویه تا بندرعباس

اگر قصد سیر و سفر در شهرهای جنوبی ایران از جمله شهرهای هرمزگان و بوشهر را دارید، هم مسیرهای هوایی و هم مسیرهای زمینی در اختیار شما هستند که البته مسافت های متفاوتی دارند. برای مثال، سه مسیر از عسلویه به بندرعباس وجود دارد. یک مسیر 447 کیلومتر است و 5 ساعت و 46 دقیقه زمان می برد. مسیرهای بعدی هم 469 و 473 کیلومتر از هم فاصله دارند که به ترتیب 6 ساعت و 18 دقیقه و 6 ساعت و 29 دقیقه فاصله زمانی دارند.

می توانید مسیر عسلویه تا تهران را از طریق راه هوایی طی کنید. قیمت بلیط هواپیما عسلویه به تهران بسیار مناسب است و قطعا سفر هوایی راحت تر و سریع تر از روش های دیگر است.

بندر لنگه؛ عروس بنادر خلیج فارس در استان هرمزگان

بندر لنگه یا بندر مرواید یکی از زیباترین شهرهای هرمزگان از لحاظ بافت شهری است. این بندر قدیمی که از بنادر مهم دوره هخامنشیان به شمار می رود، به دلیل محله های قدیمی، بناهای تاریخی و بادگیرهای زیبا، شهرت دارد.

شهر بندر لنگه به شهر برکه ها و مساجد هم مشهور است. می توانید در سفر به بندر لنگه از مسجد غیاث، مسجد ابن عباس، برکه کنگ و پنج برکه دیدن کنید. جاذبه های دیدنی این شهر زیبا به همین ها ختم نمی شود؛ برج مدور کنگ، کوه سیاه، حمام معتمدی، کارگاه های لنج سازی، قلعه لشتان و قلعه پرتغالی ها نیز جزو زیبایی های وصف ناپذیر این شهر بندری هستند.

شهر سیریک؛ نگین هرمزگان

وقتی صحبت از زیبایی های هرمزگان باشد، حتما باید جایی برای تعریف از ساحل زیبا با شن های نقره ای و سفید رنگ با خط ساحلی وسیع خالی بگذاریم. این توصیف زیبا مربوط به منطقه سیریک در هرمزگان است. سیریک به غیر از این جاذبه های طبیعی، چندین اثر تاریخی از جمله قدمگاه شاه محمد، قلعه شاداب و قلعه سیریک را نیز در دل خود دارد. بازارچه میشی، جنگل های حرا و صنایع دستی نیز از دیگر جاذبه های گردشگری شهر سیریک محسوب می شوند.

 

 

بندر خمیر؛ ترکیب زیبایی از تاریخ و مدرنیته

یکی دیگر از شهرهای دیدنی هرمزگان، بندر خمیر است. این بندر در شمال جزیره قشم قرار دارد. ظاهر بندر خمیر به دلیل وجود چندین اثر تاریخی همچون قلعه خمیر، کاروانسراهای قدیمی، بقایای مسجد 400 ساله، مساجد و آب انبارهای قدیمی به همراه مجتمع های تجاری لوکسی مانند ستاره پارمیس، بسیار زیبا و جذاب شده است.

سایر شهرهای دیدنی هرمزگان

شهرهای دیدنی استان هرمزگان به موارد فوق الذکر ختم نمی شود. جزیره هنگام، درگهان، روستای طبل و چندین شهر و روستای دیگر در این منطقه وجود دارند که هر کدام به نوعی مجذوب کننده هستند. اگر قصد سفر به هرمزگان را دارید، بهتر است پیش از سفر با این مناطق آشنا شوید و باز هم بهتر است که رزرو هتل را هم پیش از سفر انجام دهید.

بلیط هواپیما بندر عباس و عسلویه به تهران با فلای تودی

سایت فلای تودی به عنوان بزرگترین مرجع رزرو آنلاین بلیط هواپیما، قطار، هتل و اقامتگاه بوم گردی، دسترسی آسان و سریع را در اختیار کاربران خود قرار داده است. برای خرید بلیط هواپیما عسلویه به تهران و برعکس یا برای رزرو آنلاین هتل عسلویه، می توانید از طریق شرکت فلای تودی اقدام بفرمایید.

تقریبا تمام شهرهای هرمزگان، جاذبه ها و دیدنی های خاص خود را دارند؛ از این رو، اگر تمام شهرهای آن را به عنوان شهرهای دیدنی هرمزگان معرفی کنیم، بیهوده نگفته ایم. هرمزگان و شهرهای استان های هم جوار آن از جمله عسلویه در بوشهر نیز بسیار زیبا و دیدنی هستند.

 

۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها