این جاهای دیدنی تهران را از دست ندهید

کد خبر: 1217473

شهر تهران مرکز ایران و استان تهران است. این شهر با جمعیتی در حدود 8.5 میلیون نفر و بیش از 14 میلیون نفر در کلانشهر وسیع‌تر، بزرگترین منطقه شهری ایران و بزرگترین شهر در غرب آسیا به شمار می‌رود. تهران خانه بسیاری از بناهای تاریخی، کاخ ها، کلیساها، باغ موزه‌ها و میرات فرهنگی ایران است. از سمتی سازه‌های مدرنی مثل برج آزادی و برج میلاد نیز بخش دیگری از جاهای دیدنی تهران را شامل می‌شوند. تهران، شهر نورهای رنگارنگ، صداهای جذاب و تحرک بی پایان است. در این مطلب کوتاه با لیستی از جاذبه های تهران و ماجراجویی در این پایتخت مدرن و در عین حال تاریخی با ما همراه باشید.

این جاهای دیدنی تهران را از دست ندهید

 

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر مهمترین خیابان پایتخت و یکی از جاهای دیدنی تهران است. این خیابان یکی از بلندترین خیابان‌های ایران به شمار می‌رود و 18 کیلومتر طول دارد. خیابان ولیعصر به شکلی که امروز وجود دارد، اولین بار در دوره پهلوی ساخته شده، البته طبق متون تاریخی شمال این خیابان تفریحگاه اصلی پادشاهان قاجاری بوده است. یکی از مهمترین شاخصه‌های خیابان ولیعصر درخت‌های چنار کهنسال این خیابان هستند که این منطقه را به بهترین نقطه برای پیاده‌روی در تهران تبدیل می‌کند.

میدان آزادی

بعد از خرید بلیط هواپیما تهران، اولین کاری که باید شروع کنید دسته‌بندی جاهای دیدنی تهران است. اگر به سازه های مدرن علاقه بیشتری دارید، اولین سراغ برج آزادی بروید. برج آزادی بیشتر از 50 سال اصلی‌ترین نماد پایتخت ایران و یکی از مهمترین جاذبه های تهران بوده است. این برج در سال 1349 ساخته شده و قسمت‌های مختلفی از جمله سالن نمایش، نگارخانه، کتابخانه، موزه و… دارد.اگر روزی به تهران سفر کردید به احتمال زیاد در ورودی غربی شهر برج آزادی را خواهید دید.

برج میلاد

برج میلاد یکی از مدرن‌ترین جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود که در سال 1387 ساخته شده است. این ساختمان بلندترین برج ایران و ششمین برج بلند مخابراتی جهان محسوب می‌شود. جالب است بدانید که برج میلاد فقط یک ساختمان مخابراتی نیست، این ساختمان بخش‌های تفریحی و تجاری زیادی مثل رستوران، مرکز همایش و کنسرت، موزه مشاهیر و ... دارد. بعد از خرید بلیط هواپیما تهران به احتمال زیاد اولین ساختمانی که به محض رسیدن به تهران از بالا می‌بینید برج میلاد است.

کاخ سعدآباد

کاخ موزه سعدآباد، مجموعه عمارت‌ها و کاخ‌های خاندان پهلوی است که در منطقه دربند ساخته شد. سعدآباد یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران است و شامل قسمت های زیادی می‌شود. این مجموعه حدود 180 هکتار جنگل طبیعی، چشمه‌سار، قنات، باغستان، گل‌خانه و… دارد و قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد. پس از پیروزی انقلاب کاخ سعدآباد به شکل موزه درآمد و به یکی از جاذبه های تهران تبدیل شد.

بازار بزرگ تهران

ساختمان اولیه بازار بزرگ تهران بیشتر از 500 سال قدمت دارد. اگر به بخش‌های قدیمی این بازار سر بزنید با سقف‌هایی به شکل طاق و گنبد مواجه می‌شوید. جالب است بدانید که روشنایی این قسمت از بازار با روزنه‌هایی که در گنبدهای آجری وجود دارد تامین می‌شود. این بازار همچنان یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری ایران است و مرکز اصلی صادرات کالا از تهران به سایر شهرها به حساب می‌آید. بعد از خرید بلیط هواپیما تهران، اولین گام برای داشتن یک خرید خوب، رفتن به بازار بزرگ است.

کاخ گلستان

کاخ گلستان یکی دیگر از جاذبه های تهران است که در سفر به پایتخت نباید دیدن آن را از دست بدهید. قدمت این مجموعه تاریخی به دوران صفویه باز می‌گردد، اما شکوه و زیبایی این کاخ به دوران قاجار و زمانی بازمی‌گردد که شهر تهران به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد. برای مثال جنبه‌های اروپایی که در معماری این کاخ وجود دارد، به زمان ناصرالدین شاه باز می‌گردد. این کاخ در دوران پهلوی نیز شکوه فراوانی داشت و به عنوان استراحتگاه خاندان پهلوی مورد استفاده قرار می‌گرفت. درحال‌حاضر قسمت‌های مختلف این کاخ به موزه تبدیل شده و بازدید از آن در سفر به تهران خالی از لطف نیست.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما تهران در فلای تودی

برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما و رزرو هتل تهران راه‌های زیادی وجود دارد. کافی است سری به سایت فلای تودی بزنید. کافی است بلیط تهران را در این سایت جست و جو کنید و از تقویم قیمتی فلای تودی استفاده کنید تا ارزانترین پرواز را در حوالی تاریخ انتخابی شما نمایش دهد.

اما هنوز یک نگرانی وجود دارد. ممکن است قیمت‌ها پایین‌تر بیایید؟ یا برعکس! شاید قیمت بلیط ناگهان افزایش پیدا کند. فلای تودی برای این نگرانی هم راه حل دارد. با ثبت کردن ایمیل خود و انتخاب گزینه اطلاع از آخرین قیمت ها، هر گونه تغییر در قیمت بلیط تهران به صورت لحظه‌ای به شما اطلاع داده می‌شود. حالا دیگر نیازی نیست که هرلحظه سایت را چک کنید. با استفاده از این سیستم هرگاه قیمت بلیط هواپیما تهران تغییر کرد، اطلاعیه آن به ایمیل شما ارسال می‌شود.

از این مهم‌تر شما می‌توانید به راحتی بلیط را به شکل آنلاین و در چند دقیقه کنسل کنید. علاوه بر این هر زمان که برای خرید بلیط، استرداد آن یا هر مورد دیگری به مشکل برخوردید می‌توانید با پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید. فرقی نمی‌کند که چه ساعتی از شبانه‌روز یا چه زمانی از هفته باشد. پشتیبانی فلای تودی به شکل 24 ساعت در خدمت شما است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها