آیا آنکارا مقصد خوبی برای خرید در ترکیه است؟

کد خبر: 1224321
آیا آنکارا مقصد خوبی برای خرید در ترکیه است؟

 

هنگام سفر به آنکارا احتمالا دوست دارید سری به مراکز خرید مختلف بزنید و از برندهای معروف خرید کنید. بیشتر برندهای جهان در آنکارا دارای شعبه هستند. در کنار بازدید از آثار باستانی مانند مقبره آتاتورک، برج آتاکوله، میدان کیزیلای و طبیعت آنکارا، گردش در بازارهای محلی تجربه‌ای ‌خوشایند برای شما خواهد بود. بعد از خرید بلیط هواپیما آنکارا بهتر است لیستی از دیدنی‌های این شهر را با خود به همراه داشته باشید تا برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. با داشتن لیست و برنامه جایی را از قلم نمی‌اندازید و بعدها حسرت از دست‌دادن فرصت را نمی‌خورید. خرید سوغاتی مناسب هم ممکن است یکی از دغدغه‌های شما باشد. در این مطلب با مراکز خرید آنکارا و سوغاتی‌های اصلی آن آشنا خواهید شد.

 

آنکارا مال

آنکارا مال دارای بیش از سیصد فروشگاه بوده و طیف گسترده‌ای از برندهای ترکی و خارجی، از جمله فروشگاه‌های مد، جواهرات، فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی، کتاب‌فروشی، فروشگاه‌های دکور خانه و موارد دیگر را شامل می‌شود. علاوه‌بر خرید، در آنکارا مال امکانات تفریحی و سرگرمی هم برای شما فراهم است. کودکان شما در شهربازی سرپوشیده برای چند ساعت سرگرم می‌شوند و در مجتمع سینمایی آن می‌توانید فیلم‌های مختلف در حال اکران را تماشا کنید. در این مرکز خرید رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد که از فست‌فود گرفته تا غذاهای سنتی ترکیه را سرو می‌کنند. آنکارا مال به دلیل طراحی و معماری مدرن، درختان و گیاهان طبیعی آن و نور طبیعی فراوان، شناخته شده است. این مرکز خرید پارکینگ بزرگی دارد و با استفاده از مترو، اتوبوس و جاده‌های اصلی به‌راحتی می‌توانید از آن بازدید کنید.

 

 

مرکز خرید آرمادا

این مرکز خرید بزرگ در محله‌ی لوکس چانکایا قرار دارد و دارای پنج طبقه و دویست فروشگاه است. دو طبقه‌‌ی اول عمدتا خرده‌فروشان مد و زیبایی هستند و شما قدرت انتخاب خرید زیادی در لوازم آرایشی گوناگون خواهید داشت. طبقه سوم بورس لوازم الکترونیکی و لوازم‌ خانگی است و طبقات چهارم و پنجم به غذاخوری و سرگرمی اختصاص دارد. طیف وسیعی از رستوران‌ها، کافه‌ها و مجموعه‌ی سینمایی در این طبقه قرار گرفته است. بعد گردش در این مکان سرسبز و پر از گلدان و گیاه، حتما سری به تراس بزرگ این مرکز خرید بزنید تا نمایی جذاب از کل شهر را تماشا کنید.

مرکز خرید آرمادا علاوه‌بر خرید و غذاخوری، میزبان رویدادها و نمایشگاه‌های منظمی مانند نمایش‌های هنری، اجرای موسیقی و جشنواره‌های فرهنگی است. آرمادا فضایی کافی برای پارکینگ دارد و با وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌راحتی قابل‌دسترسی است.

 

 

مرکز خرید کنت پارک آنکارا

در سالن بولینگ این مرکز امکان بازی برای شما در کنار خانواده یا دوستان فراهم است. از ویژگی‌های چشم‌گیر این مرکز می‌توان به پیست یخ سرپوشیده اشاره کرد که تجربه‌ای جدید و جذاب برایتان خواهد بود. اگر کودک شما حوصله راه‌رفتن ندارد، بهتر است او را به شهربازی ببرید تا باانرژی و حوصله بیشتری شما را همراهی کند. در پارک ماجراجویی، بزرگسالان می‌توانند از وسایل مختلف بازی استفاده کنند و هیجان بازی‌های مختلف را تجربه کنند. اگر دلتان برای شناکردن تنگ شده است، فرصت شنا در استخر کنت پارک را از دست ندهید.

 

 

 

 

بازار محلی و سنتی در منطقه چیکریکچیار

این محله محبوب‌ترین بازار روباز شهر است و هر چیزی را که بتوان تصور کرد، در آن پیدا خواهید کرد. کالاهای مسی سنتی ترکیه، عتیقه‌جات، منسوجات، فرش و جواهرات در این بازار به فروش می‌رسد. دو خیابان اصلی که بیشترین فروشگاه را دارند، کویون پازاری و کان سوکاک هستند. در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده پرسه بزنید و مغازه‌ها و معماری قدیمی عثمانی را تماشا کنید. احتمالا برای سوغات، از همین بازار سنتی چراغ‌ و ظرف‌های سفالی می‌خرید و تجربه‌ای شیرین به‌دور از هیاهو و شلوغی شهر خواهید داشت. اگر به فرش، تابلوفرش و قالیچه علاقه‌مند باشید با تنوعی از طرح و رنگ درکوچه‌های این بازار روبه‌رو می‌شوید که ممکن است دل‌کندن از آن برایتان آسان نباشد.

 

 

خیابان کیزیلای

اگر مغازه‌های حاشیه‌ی خیابان را به مراکز خرید سربسته ترجیح می‌دهید، به خیابان کیزیلای بروید. در این خیابان شلوغ و معروف بوتیک‌های گوناگون و طیف گسترده‌ای از پوشاک زنانه و مردانه به فروش می‌رسد، از لباس‌های سنتی ترکیه گرفته تا جواهر و وسایل دکوری. اگر به وسایل و لوازم‌خانگی مانند فرش، پرده، ملافه و مبلمان علاقه دارید، بیشتر از دیگران از پیاده‌روی و تماشای اجناس لذت می‌برید. تماشای کتاب‌ها در قفسه‌ی کتاب‌فروشی‌های بزرگ کیزیلای و ورق‌زدن کتاب‌های نو به خاطره‌ای دلچسب برای دوستداران کتاب تبدیل خواهد شد.

 

 

سوغاتی ‌های محبوب آنکارا

یکی از سوغاتی‌های آنکارا سرامیک و سفال دست‌ساز است. این اقلام توسط هنرمندان محلی ساخته شده‌اند و در طیف وسیعی از سبک‌ها، از جمله طرح‌های سنتی عثمانی و مدرن‌ ساخته می‌شوند. اگر از این ظروف خریداری کردید از فروشنده بخواهید آن را برایتان خوب بسته‌بندی کند تا آن را سالم به خانه برسانید. کیف‌های چرمی و کمربند هم از جمله کالاهایی هستند که در بازارهای سنتی زیاد دیده می‌شوند. سوغاتی‌های دیگری که باید در نظر بگیرید شامل منسوجات دستباف، مانند روسری یا شال‌های ابریشمی، ادویه و چای سنتی ترکیه است. همان‌طور که سوهان محمد در قم معروف است باقلوای کاراکوی گولوگلو معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین باقلوای ترکیه است و در آنکارا شعبه‌های مختلفی دارد.

 

 

 

 

خرید بلیط و رزرو هتل های آنکارا در فلای تودی

در تمام شهرهای بزرگ، بازارهای محلی و مراکز خرید بسیاری وجود دارد. شما در کنار بازدید از آثار تاریخی و گردش در طبیعت آنکارا می‌توانید به مراکز تجاری که در نزدیکی هتل شما هستند، سری بزنید و ملزومات خود را خریداری کنید. اگر هتل شما در نزدیکی این مراکز خرید باشد، رفت‌وآمد شما راحت‌تر خواهد شد. بهتر است هتلی را برای اقامت انتخاب کنید که به مراکز خرید و تفریحی نزدیک باشد تا کرایه و وقت کمتری برای رفت‌وآمد بپردازید. با مراجعه به سایت فلای تودی در کوتاه‌ترین زمان بلیط آنکارا را خریداری کنید. همچنین امکان رزرو متنوع ترین هتل های آنکارا از لوکس تا اقتصادی را خواهید داشت. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته آماده ارائه بهترین خدمات سفر به کاربران خود است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها