چطور می‌توان بدون کلاس زبان، گرامر انگلیسی را یاد گرفت؟!

کد خبر: 1120279

learn English grammar without class

گرامر یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است از ابتدای یادگیری زبان انگلیسی با آن روبه‌رو می‌شوید. دانستن این قواعد و استفاده درست و به جا از آن‌ها کلید فهم زبان انگلیسی و درست صحبت کردن به این زبان است. اگر این مهارت را تقویت نکنید در بقیه مهارت‌های شنیداری، گفتاری و نوشتاری به مشکل برخورد می‌کنید. همچنین مشکل در یادگیری گرامر می‌تواند، درک مطلب و ترجمه را برای شما سخت کند. حتی در مواردی نیز باعث ایجاد خطا در برداشت شما هنگام فراگیری زبان می‌شود. متاسفانه اغلب افراد زبان آموز برای یادگیری گرامر با مشکل مواجه می‌شوند زیرا گرامر یکی از بخش‌های سخت است و برای زبان آموزان جذابیت کمتری دارد.

شرکت در کلاس زبان یکی از راه‌هایی است که می‌توانید از آن برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. کلاس به شما کمک می‌کند تا با برقراری ارتباط با معلم و سایر همکلاسی‌های خود، گرامرهای آموزش داده شده در کتاب درسی را یاد بگیرید. با این که کلاس زبان راه مناسبی است اما ممکن است مدت زمان طولانی طول بکشد و نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی داشته باشد. به همین دلیل نمی‌توانید همه گرامر‌های زبان انگلیسی را در مدت کوتاه فرا بگیرید. همچنین شرکت در کلاس زبان به تنهایی کافی نیست و همه افرادی که در کلاس شرکت می‌کنند برای تثبیت و تکمیل فرآیند یادگیری خود باید مطالعه و فعالیت‌های دیگری نیز داشته باشند. امروزه روش‌های متنوعی برای یادگیری گرامر وجود دارند که می‌توانید با توجه به شرایط و سلیقه خود از هر یک استفاده کنید. بنابراین برای تقویت گرامر و یادآوری آن چه که قبلا خوانده‌اید بهتر است غیر از کلاس زبان راه‌های دیگر را نیز امتحان کنید. در ادامه سه مورد از بهترین راه‌های تقویت گرامر را به شما معرفی می‌کنیم.

1-    در دوره‌های کوتاه گرامر کاربردی شرکت کنید

هدف از دوره‌های کوتاه مدت گرامر این است که به صورت کاربردی درک مطلب و گرامر خود را تقویت کنید. دوره جامع گرامر و درک مطلب آقای مترجم، به روشی جدید و خلاقانه، با مرور متون انگلیسی نکات گرامری را به شما آموزش می‌دهد. در حال حاضر شما می‌توانید با تخفیف 50 درصدی در دوره جامع گرامر و درک مطلب آقای مترجم که به صورت آنلاین برگزار می‌شود شرکت کنید. تمرین‌هایی که به صورت اختصاصی برای این دوره‌ طراحی شده‌است، به شما کمک می‌کند گرامر را کاربردی یاد بگیرید. شرکت در این دوره باعث می‌شود بهتر از قبل بتوانید مطلبی را بخوانید، درک کنید یا در صورت نیاز ترجمه کنید. این دوره‌ نه تنها برای زبان آموزان با سطح متوسط تا پیشرفته مناسب است بلکه به مترجم‌ها و نویسندگان محتوا به زبان انگلیسی نیز کمک می‌کند تا در شغل خود موفق‌تر باشند و مهارت‌های خود را ارتقا دهند.

2-    از کتاب‌های خودآموز استفاده کنید.

استفاده از کتاب‌های خود آموز گرامر یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید از آن‌ها برای فراگیری گرامر استفاده کنید. معمولاً این کتاب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فرد بدون کمک گرفتن از معلم می‌تواند خودش به تنهایی دروس را بخواند و به حل تمرین و مرور بپردازد. اگر از جمله افرادی هستید که طرفدار خواندن زبان به صورت خودخوان هستند این راه می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که این کتاب‌ها تنوع زیادی دارند و برای انتخاب‌ها آن‌ها ابتدا باید سطح زبان خود را بدانید زیرا کتاب‌ها معمولاً سطح بندی دارند و دانستن سطح باعث می‌شود که دقیقا به سراغ کتاب مناسب بروید. کتاب‌هایی مثل Living Grammar، English Grammar in Use و Understanding and Using English Grammar از جمله بهترین کتاب‌هایی هستند که می‌توانند برای یادگیری گرامر به صورت خودخوان مفید باشند.

3-    از کتابی استفاده کنید که متناسب با سطح زبان و گرامر شما باشد.

به عنوان یک زبان آموز باید بدانید که هر کتابی برای شما مناسب نیست. وقتی سطح خود را به صورت اختصاصی در مهارت گرامر فهمیدید می‌توانید به سراغ خرید کتاب بروید. اکثر کتاب‌های گرامر سطح بندی شده چهار سطح از مبتدی تا پیشرفته دارند. شاید بخواهید بدانید که در هر سطح به چه قواعد و نکاتی پرداخته می‌شود. در ادامه به صورت خلاصه نکاتی که در هر سطح معمولاً آموزش داده می‌شود را مرور می‌کنیم.

سطح مبتدی

در سطح مبتدی شما با صفت‌ها، قیدها، حروف تعریف، حروف ربط و حروف اضافه آشنا می‌شوید تا بتوانید نمای کلی از زبان انگلیسی را در ذهن خود ایجاد کنید. یادگیری جمله سازی و آشنایی با زمان‌های حال ساده و استمراری، زمان گذشته ساده و آینده نیز از جمله مباحثی هستند که به آن‌ها در این سطح پرداخته خواهد شد.

سطح متوسط

در سطح متوسط با نقل قول‌ها، شمارش‌گرها و کلمات پرتکرار در جملات مثل both ،neither  و either روبه‌رو می‌شوید و نحوه استفاده از آن‌ها را یاد می‌گیرید. در این سطح جملات مجهول و معلوم ساده نیز به قوائد اضافه می‌شوند. علاوه بر این نحوه مقایسه کردن و ساخت جمله‌های شرطی نوع اول و دوم را نیز متوجه می‌شوید.

سطح پیشرفته

سطح پیشرفته مرحله‌ای است که شما در آن به درک نسبتاً قابل قبولی از مطالب انگلیسی رسیده‌اید. در این بخش دستورهای زبانی پیچیده‌تر مثل ساختار Cleft، ماضی بعید، عبارت‌ها و کلمات نشان‌دهنده تضاد به جمع قوائد اضافه می‌شوند. علاوه بر این‌ موارد، در این سطح با کاربردهای مختلف مودال‌ها، جمله‌های گزارشی، ساختارهای گسترده‌تر زمان فعل‌ها مواجه می‌شوید که می‌تواند فراگیران این سطح را با اشتباهات و چالش‌هایی رو‌به‌رو کند.

چند راهکار دیگر

علاوه بر راهکارهایی که گفته شد می‌توانید با مطالعه متون انگلیسی، ذهن ناخودآگاه خود را با ساختارهای مختلف گرامر آشنا کنید. همین عامل سبب می‌شود ذهن از قواعد نوشته شده در متون در زمان نیاز الگو برداری کرده و آن‌ها را به کار بگیرد. کتاب‌‌ها و متن‌های انگلیسی منبع بی‌پایانی برای مشاهده کاربرد هر قاعده هستند.

وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تقویت گرامر یکی از جدیدترین راه‌های یادگیری زبان هستند که به دلیل جذابیت و دسترسی آسان می‌توانند گزینه دیگری برای تقویت گرامر باشند. البته که این منابع برای یادگیری کافی نیستند اما می‌توانید به صورت مکمل در کنار خود داشته باشید و از جنبه سرگرمی آن‌ها نیز بهره ببرید.

نوشتن متن راه دیگری است که تمرین آن می‌تواند به مرور خطاهای زبان آموزان را در زمینه گرامر کاهش دهد. با نوشتن علاوه بر استفاده کاربردی از قواعد، مهارت رایتینگ را نیز تقویت می‌کنید. همین عوامل باعث می‌شوند که پیشرفت زیادی در زمینه یادگیری زبان داشته باشید.

کلام آخر

گرامر یکی از اجزای مهم هر زبان است. این بخش که به نوعی روح زبان نیز نام دارد، یکی از دغدغه‌ها و مشکلات اصلی هر زبان آموز در زمان یادگیری زبان انگلیسی است. اگرچه می‌توان با استفاده از کلاس این مهارت را تقویت کرد اما به دلیل بعضی از محدودیت‌ها شاید افراد به فکر راه‌های جایگزین دیگر نیز باشند. در این مطلب به معرفی برخی از این راه‌ها پرداختیم. شرکت در دوره‌های کوتاه مدت تقویت گرامر یکی از راه‌هایی است با تمرکز روی مباحث کاربردی دستور زبان، بسیاری از مشکلات را حل کرده و اشتباهات زبان آموزان را برطرف می‌کند. استفاده از منابع دیگر مثل مطالعه کتاب‌های خودآموز سطح بندی شده، آگاهی از سطح گرامر خود و تمرین مداوم از راهکارهای مفید دیگر برای تقویت این مهارت کاربردی هستند. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها