اسرائیل در آستانه «جنگ داخلی»

کد خبر: 1064202

روزنامه عبری معاریو در یادداشتی نوشت که رژیم صهیونیستی در یک بحران بی سابقه قرار دارد و در آستانه "جنگ داخلی" است.

اسرائیل در آستانه «جنگ داخلی»

 ایسنا:"اونیر بن زاکین"، از چهره‌های آکادمیک یهودی با انتشار یادداشتی در روزنامه معاریو نوشت، رژیم اشغالگر بحرانی تاریخی را پشت سر می‌گذارد که برای حل آن راهی جز تغییر سیستم انتخاباتی ندارد.

در این یادداشت آمده است: منشا بحران ناسازگاری و اختلاف نظر میان گروه‌های اسرائیلی است و به همین دلیل است که نهادهای دولتی نیاز به تغییرات ریشه‌ای دارند.

بن زاکین افزود: در چهار انتخابات اخیر اسرائیل، دو پدیده عجیب ظهور کرد، اولین مورد این است که هیچ سیاستمدار اسرائیلی درباره چهار انتخابات پیاپی صحبت نکرد و این بیانگر آن بود که این سیستم انتخاباتی دیگر کار نمی‌کند. دوم این که برای بیش از دو سال دو بلوک سیاسی مرکزی درگیر رویارویی و جنگ نابودی سیاسی بوده‌اند.

وی در ادامه این یادداشت آورده است: نظام سیاسی اسرائیل دیگر قادر به ایجاد راه حل نیست و به جای آن بر سیاست حزبی و شخصی تمرکز کرده است.

بن زاکین همچنین تاکید کرد: در نتیجه، مشکلات عمیقی طی تبلیغات انتخاباتی اخیر اسرائیل با تمام قدرت ظاهر شد و در کنار بحران کرونا، ما را به آستانه جنگ داخلی میان اسرائیلی‌ها یک بحران تاریخی رساند. بنابراین، این بحران تاریخی با دو اردوگاه چپ و راست روبرو است و در عمل نقشه سیاسی اسرائیل بین دو اردوگاه تقسیم شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بحران موجود به معنای تصور غلط اسرائیل از دموکراسی است. بنابراین وضعیت فعلی فرصتی تاریخی برای یک جهش است و به همین منظور، اسرائیلی‌ها باید مفاهیم قدیمی را کنار بگذارند.

محاکمه نتانیاهو از امروز از سرگرفته می‌شود

محاکمه نخست وزیر رژیم صهیونیستی از امروز دوشنبه بار دیگر از سرگرفته شده و فردا (سه شنبه) و پس فردا نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عبری زبان «هاآرتص»، دادگاه مرکزی قدس امروز جلسات دادگاه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را از سر بگیرد.

همچنین فردا (سه‌شنبه) و پس فردا جلسات دادرسی مربوط به شواهد و ادله محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده‌های فساد مالی پس از یک وقفه دو هفته‌ای از سر گرفته خواهد شد.

طبق نوشته این روزنامه، بازجویی از ایلان یشوا، سردبیر سابق "والا" به عنوان شاهد در خصوص اتهام رشوه و کلاهبرداری نیز فردا آغاز خواهد شد.

تیم دفاعی بنیامین نتانیاهو، درخواست‌هایی را در خصوص دریافت منابع این تحقیق ارائه خواهند داد اما دفتر دادستانی کل رژیم صهیونیستی گفته که مجبور به تحویل دادن آنها نیست، زیرا تیم دفاعی نتانیاهو در ابتدای دادگاه درخواستی را برای به دست آوردن آنها ارسال کرده بود، اما قضات، تصمیم گیری در مورد آن را به زمانی دیگر موکول کردند.

نتانیاهو برای نخست وزیری چرخشی اینبار به "نفتالی بنت" پیشنهاد داد

نخست وزیر مکلف اسرائیل به "نفتالی بنت"، رهبر حزب یمینا پیشنهاد نخست وزیری چرخشی داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الحره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف اسرائیل بعد از مخالفت بنی گانتس، رهبر حزب آبی و سفید این رژیم برای ائتلاف دوباره با وی، این بار به سراغ رهبر حزب اپوزیسیون یمینا رفت.

نتانیاهو اعلام کرد حاضر است با تعیین نفتالی بنت به عنوان نخست وزیر برای سال نخست و سپس نخست وزیری خودش برای سه سال باقی مانده موافقت کند.

روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در ششم آوریل از نتانیاهو خواست تا دولت تشکیل دهد.

ریولین به نتانیاهو ۲۸ روز برای انجام این ماموریت فرصت داد که اگر در این امر شکست خورد، می‌تواند از رئیس اسرائیل بخواهد که این مهلت را برای دو هفته دیگر تمدید کند. اگر شکست در این ماموریت ادامه یابد، رئیس اسرائیل نامزد دیگری جز او را مکلف می‌کند یا از پارلمان می‌خواهد تا شخص دیگری را انتخاب کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها