صنعاء: سفر هیأت میانجیگر عمانی نکات مثبتی داشت

کد خبر: 1194876

معاون رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء با اشاره به توانمندی این کشور در تحقق اهداف نظامی، خبر داد که سفر هیأت عمانی به صنعاء از نظر اقتصادی نکات مثبتی به همراه داشته است.

صنعاء: سفر هیأت میانجیگر عمانی نکات مثبتی داشت

معاون رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء با اشاره به توانمندی این کشور در تحقق اهداف نظامی، خبر داد که سفر هیأت عمانی به صنعاء از نظر اقتصادی نکات مثبتی به همراه داشته است.

«جلال الرویشان» معاون رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء و معاون دفاعی و امنیتی نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، شامگاه دوشنبه، در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اشاره کرد که سفر هیأت عمانی به نمایندگی از طرف ائتلاف سعودی به صنعاء در بُعد اقتصادی نکات مثبتی داشته و این بیانگر تمایل اولیه ائتلاف برای دستیابی به صلح است.

معاون رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن ضمن ابراز امیدواری از اینکه سفر هیأت عمانی به یمن نقطه‌‌عطفی در درک کشورهای متجاوز از مسئله یمن ایجاد کند، تأکید کرد که موضع صنعاء از روز اول تجاوز به یمن ثابت بوده و این کشور خواهان «آزادی، استقلال سیاسی، عدم مداخله در امور داخلی است.»

جلال الرویشان در ادامه اشاره کرد که مسئله استقلال و حاکمیت همان چیزی است که ملت یمن هشت سال در برابر کشورهای عضو ائتلاف سعودی برای دفاع از آن جنگیده است. الرویشان اضافه کرد: «سفر هیأت عمانی این بار نکات مثبتی برای حل مسائل اقتصادی از طریق پرداخت حقوق‌ها داشت.»

وی با اشاره به اینکه چنین پیشنهادی بیانگر تمایل اولیه متجاوزان برای دستیابی به یک راهکار برای صلح در یمن است، افزود: «صلح از نظر ما مشروط به این است که شرافتمندانه و عادلانه باشد. یمن طی هشت سال برای تحقق این هدف با متجاوزان مقابله کرد و این کشور نمی‌تواند در سایه هژمونی و قیمومیت وارد صلح شود.»

معاون رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن درباره مذاکرات میانجی عمانی نیز توضیح داد که صنعاء شروط خود از جمله متوقف کردن جنگ، رفع محاصره و خروج بیگانگان از این کشور را به‌روشنی مطرح و در عین حال تأکید کرده که این حق مشروع تمام یمنی‌هاست.

جلال الرویشان بیان کرد که یمنی‌ها خواستار دریافت حقوق از درآمدهای حاصل از نفت و گاز کشورشان هستند و منت کسی را نمی‌خواهند. او در بخش دیگری اظهاراتش به توانمندی نظامی این کشور اشاره کرد و گفت که صحبت از آمادگی نیروهای مسلح یمن تنها یک تهدید نیست و ائتلاف از میزان این توانمندی در بندر «الضبه» استان حضرموت یمن (شرق) باخبر شده است.

الرویشان در عین حال تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن «ید طولایی در رسیدن به هر نقطه‌ای دارند و این چیزی است که این کشور تمایلی به استفاده از آن مگر در شرایطی که مجبور به استفاده از گزینه نظامی شود، ندارد.»/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها