حمله قریب الوقوع ارتش سوریه به همراه مقاومت و کردها به همراه آمریکایی‌ها به پایتخت داعش/ استعداد نیروهای عمل کننده در جبهه رقه چند نفر است+ نقشه

کد خبر: 525763

منابع خبری وابسته به معارضان مسلح در سوریه از آغاز قریب الوقوع حمله به شهر «رقه» مرکز اصلی تجمع تروریست‌های داعش در این کشور خبر دادند.

حمله قریب الوقوع ارتش سوریه به همراه مقاومت و کردها به همراه آمریکایی‌ها به پایتخت داعش/ استعداد نیروهای عمل کننده در جبهه رقه چند نفر است+ نقشه
سرویس بین المللی فردا: منابع خبری وابسته به معارضان مسلح در سوریه از آغاز قریب الوقوع حمله به شهر «رقه» مرکز اصلی تجمع تروریست‌های داعش در این کشور خبر دادند. جنگنده های ائتلاف ضد تروریسم از روز یکشنبه کار بمباران مقرهای گروه داعش را در اطراف شهر رقه آغاز کردند. جنگنده های ائتلاف ضد داعش طی عملیاتی بر فراز شهر رقه سوریه که تحت اشغال داعش است از اهالی این منطقه خواستند که شهرشان را ترک کنند.
همه برای آزادی رقه می آیند در این عملیات نیروهای کرد با 12 هزار نفر ابتدا منطقه «منبج» را آزاد خواهند کرد و این عملیات با نقشه و برنامه‌ریزی نظامیان‌ آمریکایی اجرا خواهد شد و از سه محور «سلوک»، «عین عیسی» و حومه «عین العرب» آغاز می‌شود. 500 نیروی آمریکایی که پیش از این وارد منطقه شده بودند، به طور مستقیم در عملیات آزادسازی شهر الرقه حضور خواهند داشت.
عملیات مشترک نیروهای کرد و نیروهای آمریکایی در حالی است که از سوی دیگر، یگان‌های ارتش سوریه نیز از چندین محور از جمله از «اثریا»‌ و «ریف شرقی حلب» آماده حمله به رقه هستند. جنگنده‌های روسیه دیروز 23 محموله کمک‌های غذایی را در سه نوبت به روی دیر الزور ریختند و روز یکشنبه نیز در 2 نوبت این عملیات با موفقیت انجام شد بدون اینکه آتش‌بار داعش بتواند چترهای حامل این کمک‌ها را هدف بگیرد. داعش به دنبال تسلط بر منطقه واقع در غرب شهر دیرالزور است تا مانع رسیدن کمک‌های انسانی نیروی هوایی روسیه و سوریه به اهالی دیر الزور شود. این در حالی است که بیش از 500 هزار نفر در محله‌های «هرابش»،«القصور»،«البغیلیه»،«الجبیلیه»،«الرشدیه»، «الموظفین» و «الجوره» در بخش محاصره شده شهر دیر الزور زندگی می‌کنند و داعش روزانه آنها را با خمپاره هدف قرار می دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها