جزئیات دفع حملات داعش برای اشغال فرودگاه دیرالزور

کد خبر: 643944

عناصر تروریستی داعش نیمه شب گذشته حملاتی را از دو محور به شهر دیرالزور انجام دادند که نیروهای مقاومت این حملات را دفع کردند.

جزئیات دفع حملات داعش برای اشغال فرودگاه دیرالزور
خبرگزاری فارس: همزمان با شکستهای پیاپی گروه تروریستی داعش در جبهه حلب و الرقه، از صبح امروز عناصر این گروه در اطراف شهر دیرالزور حملات گسترده ای را از دو محور به مواضع نیروهای سوری آغاز کردند. محور اول: از حومه جنوبی شهر دیرالزور از سمت شهرک «الجفره» به سمت بخش شرقی فرودگاه شهر محور دوم: از محیط جنوب شهر از سمت منطقه «الجریة» و نیروگاه برق به سمت پایگاه نظامی «تیپ التامین» که در غرب فرودگاه واقع شده است. هدف از این عملیات خطرناک تروریستها اشغال بخشهای غربی و شرقی فرودگاه و سپس اشغال تمام فرودگاه بوده است.
نقشه
نیروهای مستقر در فرودگاه با رصد دقیق و به موقع تروریستها در دو محور موفق شدند با استفاده از توپخانه ابتدا مواضع و تحرکاتشان در مناطق ذکر شده را چندین مرتبه مورد هدف قرار دهند و سپس با مقاومت خود توانستند بعد از درگیری تقریبا 6 ساعته در دو جبهه حملات را بطور کامل دفع کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده حدود 48 تروریست داعش در این جبهه ها کشته و زخمی شده اند. تروریستها پس از متحمل شدن تلفات سنگین، مجبور به عقب نشینی به سمت مناطق تحت اشغال خود شدند. جبهه های دیگر اطراف شهر از جمله منطقه «البانوراما و رشته کوه های الثرده» واقع در غرب و جنوب غربی محیط شهر و مناطق «کارگران و فرودگاه قدیم» واقع در شرق شهر تقریبا آرام است و تمرکز درگیری ها در جنوب شهر است. طی چند روز گذشته نیروهای سوری مستقر در محور جنوبی گورستان با حملات گسترده خود موفق شدند ارتفاع راهبردی «علوش» را بطور کامل آزاد کنند. این ارتفاع بر بخش وسیعی از گورستان، نیروگاه پولمان و منطقه «سریة جنید» اشراف کامل دارد. داعش اوایل سال 2017 میلادی با حملات گسترده از 5 محور موفق شد با اشغال مناطق مهم و راهبردی در اطراف شهر دیرالزور راه ارتباطی بین شهر با فرودگاه را بطور کامل قطع کند. در حال حاضر بخش وسیعی از گورستان،نیروگاه برق،مناطق« الجریة و سریة جنید،نیروگاه پولمان،مکابس،ارتفاع و رشته کوه های الثرده تحت اشغال داعش است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها