برگزاری نخستین مذاکرات فنی بازگشایی گذرگاه مرزی اردن و سوریه

کد خبر: 870995

یک منبع رسمی اردن اعلام کرد که امروز دمشق و امان مذاکراتی را برای بازگشایی گذرگاه مرزی «نصیب» انجام داده‌اند و این مذاکرات بر سر مسائل فنی بوده است.

برگزاری نخستین مذاکرات فنی بازگشایی گذرگاه مرزی اردن و سوریه

خبرگزاری فارس: یک منبع رسمی اردنی امروز پنجشنبه از مذاکره «امان» با دمشق بر سر بازگشایی گذرگاه مرزی «نصیب» بین اردن و سوریه خبر داد.

این منبع به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که سوریه و اردن امروز نخستین مذاکرات فنی را برای بازگشایی یک گذرگاه مرزی واقع در جنوب آغاز کردند که منظور وی گذرگاه نصیب بود.

یک هیئت اردنی به ریاست «غسان خرفان» هم اکنون برای بازدید از نمایشگا بین‌المللی دمشق در سوریه حضور دارد.

خرفان امروز درباره گذرگاه نصیب گفت که سوریه و اردن از بسته بودن این گذرگاه متضرر هستند.

وی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که باید «یخ بین اردن و طرف رسمی سوریه آب شود» و این مسئله به خاطر حالت جمودی است که بر روابط سیاسی دو کشور حاکم است و باید این حالت به پایان برسد.

این مسئول اردنی با اشاره به اینکه گذرگاه نصیب برای سوریه و اردن به منزله ریه‌ای است که با آن تنفس می‌کنند، اظهار داشت که در جریان دیدار با وزیر بازرگانی سوریه درباره روابط دو جانبه و اقتصادی بین امان و دمشق گفتگو کرده‌اند.

خرفان با بیان اینکه در جریان دیدار مذکور صرفا به مسائل اقتصادی و بازرگانی بین اردن و سوریه پرداخته شده است، اظهار داشت که سوری‌ها و اردنی‌ها مایلند که گذرگاه نصیب باز شود.

وزارت حمل و نقل سوریه دوشنبه هفته جاری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که همه اقدامات لازم برای حمل و نقل، باربری و ترانزیت بین گذرگاه‌های سوریه و اردن به ویژه گذرگاه نصیب انجام شده است.

این نهاد سوری تأکید کرد که کار‌های مربوط به محافظت از بزرگراه بین المللی بین دمشق و مرز‌های اردن انجام شده و عملیات آوار برداری نیز صورت گرفته است.

پس از اینکه ارتش سوریه کنترل گذرگاه مرزی نصیب را از تروریست‌ها به دست گرفت، زمزمه‌هایی درباره گذرگاه نصیب شنیده شد و طرفین نیز نشست‌هایی را برای این مسئله انجام دادند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها