کشته شدن ۱۰ غیرنظامی سوری در حملات ائتلاف آمریکایی به دیرالزور

کد خبر: 887600

جنگنده‌های ائتلاف سعودی در ادامه کشتار غیرنظامیان سوری ساکن روستا‌های ریف دیرالزور واقع در شرق سوریه، دیروز و امروز ۲ روستا را هدف قرار دادند.

کشته شدن ۱۰ غیرنظامی سوری در حملات ائتلاف آمریکایی به دیرالزور

خبرگزاری فارس: جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در ادامه حملات خود به مناطق مسکونی در ریف دیرالزور واقع در شرق سوریه طی روز‌های اخیر، امروز یک روستای دیگر آن را حمله کردند.

شبکه المیادین به نقل از منابع سوری می‌گوید که ائتلاف آمریکایی عصر روز یکشنبه، روستای «السوسه» در جنوب شرقی سوریه را هدف قرار دادند که در پی آن پنج نفر از غیرنظامیان سوری از جمله ۲ کودک جان خود را از دست داده‌اند.

ائتلاف آمریکایی دیروز نیز یک روستای دیگر را در ریف جنوب شرقی دیرالزور هدف قرار داده بودند که در اثر آن پنج نفر دیگر از غیرنظامیان از جمله تعدادی کودک کشته شدند.

ائتلاف موسوم به ضد داعش به فرماندهی آمریکا اواخر آبان ماه نیز به دو روستای «السوسه» و «البوبدران» در حومه جنوب شرقی دیرالزور حمله مرگبار کرده بودند که طی آن ۶۲ غیرنظامی کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

ائتلاف آمریکایی دو ماه گذشته اذعان کرده بود که از زمان آغاز حملات هوایی جنگنده‌های این ائتلاف به عراق و سوریه، دست کم ۱۰۶۱ غیرنظامی کشته شده‌اند.

ائتلاف به فرماندهی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این ائتلاف از آگوست سال ۲۰۱۴ تا ژوییه سال ۲۰۱۸، بیست و نه هزار و نهصد و بیست پرواز در عراق و سوریه انجام داده است که بر اساس اطلاعات موجود، دست کم ۱۰۶۱ غیرنظامی بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف در عراق و سوریه کشته شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها