اقدامات قطری‌ها برای تقویت توان نظامی

کد خبر: 898242

یک رسانه آمریکایی به اقداماتی که قطری‌ها برای تقویت توان نظامی خود به دنبال تحریم ۴ کشور عربی علیه این کشور به عمل آورده اند، پرداخته است.

اقدامات قطری‌ها برای تقویت توان نظامی

خبرگزاری مهر: به نقل از النشره، یک رسانه آمریکایی به اقداماتی که قطری‌ها پس از تحریم‌های چهار کشور عربی علیه دوحه انجام داده اند، اشاره کرده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال می‌نویسد: از حیث نظامی قطر با آمریکا روابط خود را تعمیق بخشیده و پایگاه هوایی العدید که میزبان هشت هزار نظامی آمریکایی است را توسعه داده است و این بزرگترین پایگاه آمریکا در خاورمیانه شده است.

این رسانه می‌نویسد: این اقدامات در راستای چشم انداز ۲۰۴۰ است. قطر جنگنده‌های جدیدی را اضافه کرده است و بر تعداد نیرو‌های نظامی خود افزوده و ارتشش را تقویت کرده است. قطر زمان خدمت سربازی را از سه ماه به یکسال افزایش داده است و به زنان اجازه ملحق شدن به نیرو‌های نظامی را داده است.

رسانه آمریکایی نوشت: این اقدامات به خاطر درگیری احتمالی با کشور‌های مجاور است و قرار است که دوحه در سال ۲۰۲۲ تعداد ۳۶ جنگنده اف ۱۵ دریافت کند و این در راستای قرارداد امضا شده با آمریکاست. قطری‌ها مبالغ هنگفتی هم برای ایجاد پایگاه نظامی جدید در کشورشان هزینه کرده اند.

وال استریت ژورنال می‌نویسد: در سال ۲۰۱۶ قرارداد ۵.۴ میلیارد دلاری با یک شرکت ایتالیایی برای ساخت ناو‌های جدید جنگی برای تقویت ناوگان دریایی قطر به امضا رسیده است. مقامات قطری سامانه پاتریوت در این کشور مستقر کرده اند و حمد بن مبارک فرمانده پدافند هوایی قطر اعلام کرده که بحران با همسایگان، دوحه را مجبور به تحرک برای نوسازی سامانه دفاع موشکی اش کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها