لغو امتحانات نوبت اول مدارس تهران صحت دارد؟

کد خبر: 475240

با تعطیلی پیاپی مدارس به دلیل آلودگی هوا خبری در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های داخلی منتشر شده است که ادعا می‌کند امتحانات نوبت اول مدارس لغو شده است.

فارس: بتازگی و با تعطیلی پیاپی مدارس به دلیل آلودگی هوا خبری در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های داخلی منتشر می‌شود که اینطور ادعا می‌کند: علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به دلیل عقب افتادن طرح درس معلمان مدارس تهران و شهرستان‌های مربوطه، امتحانات ترم اول مدارس استان تهران را لغو کرده است.

**واقعیت**

مطلب فوق صحت ندارد و امتحانات نوبت اول و نهایی دانش‌آموزان از 6 دی‌ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود. همچنین تصویر خبر فوق که به نقل از فارس منتشر شده جعلی و با استفاده از ابزار فتوشاپ ساخته شده است.

به شماره خبر مطلب فوق دقت فرمایید، اساساً چنین خبری منتشر نشده است؛ برای صحت این موضوع، نگاهی داریم به شماره خبر جعلی فوق و مقایسه‌ای داریم با خبری که چند ماه پیش با شماره «13940604000129»در خبرگزاری فارس منتشر شده است:

* امتحانات نوبت اول و نهایی دانش‌آموزان از 6 دی‌ماه

امتحانات داخلی نوبت اول دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه و همچنین امتحانات نهایی دانش‌آموزان از 6 دی ماه در مدارس کشور آغاز می‌شود.

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: امتحانات نهایی دی ماه از 6 تا 24 دی ماه برگزار می‌شود و کسانی که نتوانسته‌اند دروس امتحان نهایی خود را در خرداد و شهریور ماه بگذرانند و نمره قبولی بگیرند، در این امتحانات شرکت می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها