بازی با حیثیت ملی محکوم است/ حمله به روحانی ادامه جریان فتنه قم است

کد خبر: 290719

هر کس اعتراضی دارد باید از راه قانونی اعتراض خود را بیان کند. پرتاب کردن کفش و شعار دادن های بیجا که در راستای قانون نیست کار درستی نبوده و قاطبه نمایندگان مجلس هم این امر را محکوم کرده و خواستار برخورد با مسببین این ماجرا شدند. دستگاه های امنیتی نیز باید این مسئله را ریشه یابی کرده و گزارش آن را برای برخورد با عوامل این جریان، به مراجع قضایی ارائه کنند.

سرویس سیاسی «فردا»- کفش پرانی به رییس جمهور آن هم پس از بازگشت از نیویورک نشان داد که جریان ها و گروه هایی که سال گذشته حوادث شهر قم و هتک حرمت رئیس قوه مقننه را راه اندازی کرده بودند هنوز دست از اعمال افراطی خود نکشیده و همچنان بر اقدامات متحجرانه خود پایدار و پایبند هستند. در این باره یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «فردا» با بیان اینکه هر گونه فعالیتی که بازی کردن با حیثیت ملی باشد محکوم است، گفت: برهم زدن نظم و نظام عمومی جامعه غیرقانونی است و از سوی هر جریان و گروهی که باشد محکوم است. غلامرضا اسدالهی با بیان اینکه حمله به رئیس جمهور هم اهانت بود و هم خدشه دار کردن غرور ملی،‌ اظهار داشت: رئیس جمهور کشورمان سفری به آمریکا داشته و در آنجا مواضعی را اتخاذ کرده که به اعتقاد بسیاری از بزرگان نظام و ائمه جماعات نماز جمعه، در راستای منویات رهبری و خواست مردم بوده است. از سوی دیگر نسبت به سخنان آقای روحانی نیز اجماع ملی وجود داشت. در این بین شاید به عده برخی تماس رئیس جمهور آمریکا با ایشان مورد نظارت این افراد نبوده اما در مجموع سفری خوبی بود. وی در ادامه خاطر نشان ساخت: هر کس اعتراضی دارد باید از راه خودش اعتراض خود را بیان کند. پرتاب کردن کفش و شعار دادن های بیجا که در راستای قانون نیست کار درستی نبوده و قاطبه نمایندگان مجلس هم این امر را محکوم کرده و خواستار برخورد با مسببین این ماجرا شدند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه این اقدام در ادامه جریانات سال گذشته شهر قم بوده، عنوان کرد:‌ نمایندگان مجلس همانند گذشته پیگیر اتفاقات فرودگاه مهرآباد خواهند بود. روز گذشته نیز در بین نمایندگان زمزمه هایی در بین مجلسی ها درخصوص برخورد با این امور افراطی مطرح بود. ضمن اینکه دستگاه های امنیتی نیز باید این مسئله را ریشه یابی کرده و گزارش آن را برای برخورد با عوامل این جریان، به مراجع قضایی ارائه کنند. اسدالهی همچنین به خطرات باب شدن چنین اقداماتی در جامعه اشاره کرد و افزود: افرادی که در فرودگاه مهرآباد علیه رئیس جمهور شعار سردادند در اقلیت بوده و هستند. این جریان دنباله جریانات حرم امام (ره)، قم و هتک حرمت به بیت مراجع عظام بوده است.
نماینده مردم تربت جام تاکید کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب مسئله نرمش قهرمانانه را مطرح می کنند، مشخص می شود که ایشان همان اختیار تامی که رئیس جمهور از آن سخن گفت را به دولت داده تا در مذاکرات موفق بیرون آید. ضمن اینکه آقای روحانی در مذاکرات خود از اصول نظام عدول نکرد و شیوه های تعاملی نو و جدیدی را ایجاد کرد. اسدالهی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: سخنرانی و مواضع روحانی در عرصه دیپلماسی حیات جدیدی را ایجاد کرد. مواضع ایشان خوب و سنجیده بود و به نظر می رسد بار دیگر سیاست خارجی کشورمان با همان پویایی لازم دوباره در حال بدست آمدن است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها