در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد

مجتبی شاکری: قوه قضائیه باید به پرونده واگذاری 170 ملک در شورای پنجم ورود کند

کد خبر: 1077747

مجتبی شاکری گفت: شائبه‌ املاک نجومی را ایجاد کردند تا از موضوع حقوق‌های نجومی فرار کنند و مثلا بگویند نجومی‌های دیگری هم وجود دارد.

مجتبی شاکری: قوه قضائیه باید به پرونده واگذاری 170 ملک در شورای پنجم ورود کند

گروه سیاست فردا: با پایان دوره فعالیت شورای شهر پنجم این پرسش به وجود می‌آید که آیا شورای شهر اصلاح‌طلبِ تهران توانست آن شعارهایی که می‌داد را محقق کند؟ یا برخلاف وعده‌های ابرازی وضعیت تهران با پسرفت محسوسی مواجه شد و مردم تهران عملا افتتاح هیچ پروژه درخوری را شاهد نبوند. علاوه بر همه اینها حالا که شورای شهر کار خود را پایان داده است مشخص نیست سرنوشت 170 ملکی که بدون هیچ قاعده‌ای واگذار شد چه می‌شود؛ املاکی که بر اساس لایحه «تعیین تکلیف املاک و اموال غیرمنقول واگذار شده شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی» در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت که بدون مجوزهای قانونی به افرادی خاص واگذار شد تا حدی که به گفته یکی از اعضای شورای شهر پنجم «این کار مصداقی بر بذل و بخشش منابع شهر است و با هیچ منطقی جور در نمی‌آید».

مجتبی شاکری، نماینده چهارمین دوره شورای شهر تهران و دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، درباره نحوه عملکرد شورای شهر پنجم به «فردا» گفت: «مصاحبه‌ها و اعترافات اعضای شورای شهر پنجم خود حکایت از آن دارد که آنها نتوانستند به وعده‌هایی که داده بودند، جامه عمل بپوشانند. مثلا چندوقت پیش آقای محسن هاشمی در نقد آقای حناچی گفت که منتظریم تا پروژه‌ها افتتاح شوند تا برویم و عکس یادگاری بگیریم! یعنی خودشان اعتراف می‌کنند که شرایط مطلوبی در چهارسال طی‌شده وجود نداشت».

او ادامه داد: «البته نقد و بررسی عملکرد شورای پنجم را باید به شورای ششم واگذار کنیم و حتما شورای شهر جدید باید در اولین روز کاری‌اش در گزارش اعلام کند که چه شرایطی را تحویل گرفته است و چه نقص‌های عمده‌ای وجود دارد که باید بر رفع آنها تمرکز کند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره اتهام املاک نجومی که از سوی اصلاح‌طلبان وارد می‌شد، بیان کرد: «یک زمانی اصلاح‌طلبان و دولت مدام می‌گفتند مدام اتهام املاک نجومی را وارد می‌کردند که مشخص شد مشخصا شخص آقای روحانی چنین شائبه‌ای در ذهن مردم ایجاد کرد تا از موضوع حقوق‌های نجومی فرار کند و بگوید مثلا نجومی‌های دیگری هم وجود دارد که دیدیم چنین اتهامی از اساس نادرست بود و فقط می‌خواستند فضای ذهنی مردم را آلوده کنند».

او درخصوص ماجرای واگذاری ۱۷۰ ملک بدون قاعده توسط شورای شهر پنجم تهران اظهار کرد: «حالا قوه قضائیه باید به موضوع واگذاری 170 ملک ورود کند تا نظر دستگاه قضا حجت باشد و اگر حقوقی از شهروندان تهرانی تضییع شده است، بازستانده شود؛ از سوی دیگر متخلفان هم اعلام شوند».

شاکری در پایان درباره مهمترین اولویت شورای شهر ششم گفت: «اکثر افرادی که وارد شورای شهر ششم شده‌اند، چهره‌های جدیدی هستند و ضرورت دارد که برای آنها دوره فشرده انتقال اطلاعات گذاشته شود تا آنها بیاموزند که نحوه قانونگذاری در شورای شهر چگونه است. از طرفی بحث تدوین بودجه شهرداری بسیار مهم است که اگر خوب انجام نشود، مشکلات بسیاری برای مردم تهران به وجود می‌آید. هنوز بودجه سال 1400 تکلیفش مشخص نیست. از یک سو باید بودجه سال جاری به دقت مشخص شود و از سوی دیگر بودجه سال1401 به بهترین شکل بسته شود. واقعیت را بگویم که دیگر آقای حناچی و محسن هاشمی حضور ندارند و اگر نمایندگان شورای شهر حواسشان جمع نباشد و خوب کار نکنند آنها باید پاسخگو باشند. علاوه بر همه اینها یکی از مهمترین وظایف نمایندگان ششمین شورای شهر تهران انتخابات یک شهردار مقتدر است که بتواند کارها را پیش ببرد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها