اصلاح‌طلبان بلندگوی آمریکایی‌ها شدند!

کد خبر: 1106988

در جنگ این موضوع بسیار مرسوم بوده که با انواع و اقسام رسانه‌ها و راه‌های ارتباطی یک طرف جنگ سعی می‌کند به نیروهای مقابل این نکته را القا کند که در صحنه نبرد برتری دارد و به این وسیله و با ایجاد هراس پیروزی را پیش از حمله برای خود قطعی کند. ریختن کاغذهای چاپ شده توسط هواپیما در میان نیروهای حریف و یا پخش برنامه‌هایی از طریق رادیو یا تلویزیون و یا انتشار شایعات توسط ستون پنجم و... از نمونه‌های این نبرد روانی-رسانه‌ای است. حالا با این توضیح عملکرد روزنامه اصلاح‌طلب را مورد واکاوی قرار دهید که در ادامه آمده است.

اصلاح‌طلبان بلندگوی آمریکایی‌ها شدند!

روزنامه ابتکار در گزارشی نوشت: «آمریکا علاوه‌بر لفاظی و تحریم اقدامات عملی تحریک‌کننده دیگری را هم علیه ایران آغاز کرده است. نیروی هوایی آمریکا روز یکشنبه بمب‌افکن‌های«B-۱ B» خود را بر فراز خاورمیانه به سمت خلیج‌فارس به پرواز در آورد. ارتش اسرائیل درباره پرواز این بمب‌افکن توضیح داده و گفته جت‌های جنگنده این کشور بمب‌افکن آمریکایی را در منطقه اسکورت کرده‌اند. آش به حدی شور است که تایمز آو اسرائیل هم اقدام آمریکا و اسرائیل را «تهدید آشکار» علیه ایران توصیف کرده است. رسانه‌های اسرائیل دو هفته پیش در گزارش‌هایی اعلام کرده بودند که آویو کوخاوی، رئیس‌ستاد مشترک ارتش اسرائیل، به نیروی هوایی این کشور دستور داده تمرین‌های لازم برای حمله احتمالی به مراکز هسته‌ای ایران را پس از دو سال وقفه از سر بگیرد. اما تنها اسرائیل نقش اسکورت‌کننده بمب‌افکن آمریکایی را برعهده نداشته. خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته جت‌های جنگنده بحرین، مصر و عربستان سعودی هم این بمب‌افکن را حمایت و اسکورت کرده‌اند.»

در ادامه مطلب آمده است: «آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در اوایل ماه اکتبر در واشنگتن گفت: «زمان کوتاه است. اگر ایران مسیر خود را تغییر ندهد، آماده‌ایم به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم و این گونه رایزنی‌ها با متحدان و شرکای ما بخشی از آن است.» به نظر می‌رسد هشدار‌های آمریکا برای رفتن سراغ طرح جایگزین در حال جدی‌تر شدن است.»

ابتکار نوشت: «مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام میان ایران و گروه ۴+۱ به همراه آمریکا که با روی کار آمدن جو بایدن در کاخ سفید در دولت حسن روحانی از سر گرفته شده بود، پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران متوقف شد. قرار شد پس از انتقال قدرت و تشکیل دولت جدید ایران این مذاکرات از سر گرفته شود. تاکنون اما ایران از بازگشت به میز مذاکرات امتناع کرده است.»

مدعیان اصلاحات تهدیدات آمریکا واسرائیل علیه ایران را برجسته و القا می‌کنند که اینها به دلیل امتناع ایران از بازگشت به میز مذاکره است گواینکه اصلاح‌طلبان بلندگوهای آمریکایی‌ها در داخل هستند! و می‌خواهند با مهندسی ترس در جامعه‌، ساز سازش و انفعال در برابر نظام سلطه را کوک کنند./ کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها