نگاه تحلیلگر/گفتگوی فردا با محمدصالح جوکار

محدودیتی در نظارت بر دولت نداریم/نابسامانی‌ها برای به دولت قبل است

کد خبر: 1111169

نماینده مجلس گفت: همین الان نظارت بر دولت در قالب سئوال و تحقیق و تفحص انجام می شود. ما محدودیتی در حوزه نظارت بر دولت نداریم و نخواهیم داشت.

محدودیتی در نظارت بر دولت نداریم/نابسامانی‌ها برای به دولت قبل است

گروه سیاسی فردا: دولت سیزدهم قریب به 4 ماه است که سکان امور اجرایی کشور را به دست گرفته است.برخی بر این باور هستند که برخی وزرا برخلاف برنامه های شان عمل می کنند بنابراین نتوانستند انتظارات را برآورده کنند اما مجلس از ابزارهای سخت نظارتی استفاده نمی کند.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره کیفیت نظارت مجلس بر دولت سیزدهم گفت: وظایف دولت و مجلس کاملا مشخص است. قانون اساسی چارچوب ها را برای هر قوه مشخص کرده است؛ دولت وظیفه دارد برابر قوانین مجلس عمل کند و مجلس نیز وظیفه دارد که ضمن ریل گذاری، بر کار دولت نظارت کند.

وی افزود: آثار و تبعات اقتصادی و معیشتی کنونی ناشی از عملکرد بد دولت قبل است و نمی توان آن را به دولت سیزدهم منتسب کرد که تنها 3 ماه است شروع به کار کرده است. کارگزاران دولت هنوز به طور کامل عوض نشده اند بنابراین به این سادگی نیست که بگوییم دولت عوض شد و حالا انتظار داشته باشیم یک شبه معجزه ای رخ دهد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه باید فرصت دهیم تا دولت کامل روی ریل اجرایی قرار بگیرد، اظهار کرد: قطعا مجلس براساس قوانین و برنامه های مصوب امور اجرایی را دنبال و رصد می کند و از همه ظرفیت ها و اختیارات قانونی خودش بهره می گیرد تا مشکلات کشور حل شود.

وی با بیان اینکه یقینا مجلس مطالبات خودش را از دولت خواهد داشت، ادامه داد: آمار و ارقام و شاخص ها رصد می شود، در همین مدت از وزرا سوال شده است و آنها برای پاسخگویی به مجلس آمده اند بنابراین مجلس نظارت خودش را بر دولت انجام می دهد. خیلی از نابه سامانی ها مربوط به دولت قبل است اما دولت سیزدهم باید به آنها جواب دهد.

جوکار درباره فرصت 6 ماهه مجلس مجلس به وزرا برای نشان دادن توانایی های شان در حل مسائل و آغاز روند استیضاح ها بعد از فروردین 1401 گفت: خیر زمانی برای دولت تعیین نشده است. همین الان نظارت بر دولت در قالب سئوال و تحقیق و تفحص انجام می شود. ما محدودیتی در حوزه نظارت بر دولت نداریم و نخواهیم داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها