جزئیات سفر رئیسی به استان مرکزی | رئیس جمهور: روابط ناسالم از مشکلات نظام اداری در کشور است | «آذراب» و «هپکو» اولین مقصد سفر رئیسی |رئیسی در جمع مردم خمین چه گفت؟

کد خبر: 1163395

رئیس جمهور به منظور برگزاری سفر استانی دولت مردمی به استان مرکزی، وارد فرودگاه اراک شد.

جزئیات سفر رئیسی به استان مرکزی | رئیس جمهور: روابط ناسالم از مشکلات نظام اداری در کشور است | «آذراب» و «هپکو» اولین مقصد سفر رئیسی |رئیسی در جمع مردم خمین چه گفت؟

سرویس سیاسی فردا: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه به منظور برگزاری بیست و نهمین سفر استانی دولت مردمی، با استقبال نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از مسئولین استانی وارد استان مرکزی شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم، نشست با ایثارگران، نخبگان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به استان مرکزی خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی را در این سفر وزرای کشور، آموزش و پرورش، صمت، نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون اجرایی همراهی می‌کنند./ایسنا

 رئیس جمهور: صنایع استان مرکزی نماد غرور ملی است

رئیس جمهور گفت: استان مرکزی دارای صنایع سنگینی است که هر کدام آن نماد اعتماد به نفس و نماد غرور ملی است که باید به آن توجه ویژه کرد.

 سید ابراهیم رییسی صبح امروز در بدو ورود به شهر اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری است از جمله اینکه قطب صنعت تخصصی کشور است.

وی افزود: استان مرکزی نقش بسیار مهمی در پشتیبان از دفاع مقدس داشته است، غیر از تقدیم بیش از ۶۲۰۰ شهید در راه انقلاب، نقشی که در پشتیبانی‌های فنی، صنعتی و تخصصی در دفاع مقدس داشته، نقش بی‌بدیلی است.

رئیس جمهور بیان کرد: استان مرکزی دارای صنایع سنگینی است که هر کدام آن نماد اعتماد به نفس و نماد غرور ملی است که باید به ان توجه ویژه کرد.

رییسی ادامه داد: استان مرکزی مهد پرورش انسان‌های فرهیخته است که در رأس آن باید به امام بزرگوار و اساتید بزرگی از جمله آیت الله اراکی و همه بزرگانی که در این استان جزو مفاخر بودند اشاره کرد.

وی اضافه کرد: بررسی‌های قبل از ورود به استان داشتیم، گروه هایی اعزام شدند؛ سخنانی از کارشناسان، نماینده مقام معظم رهبری در استان، استاندار، نمایندگان مردم و... شنیده شد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اولویت برای رفع نیازهای استان تعیین کردیم، علیرغم همه مشکلاتی که استان دارد، ظرفیت های خوبی نیز دارد که یکی از ظرفیت‌های مهم کشور نیروی کارآمد و فرهیخته‌ای است که در استان داریم که می‌تواند کارها را پیش ببرد به شرط اینکه امکانات از طریق دولت فراهم شود.

رییسی گفت: در این سفر و در جلساتی که با مدیران  و مسوولان خواهیم داشت تصمیماتی را می‌گیریم که برخی در استان اعلام و برخی در مرکز پیگیری می شود.

در ابتدای ورود رییس جمهور دختر شهید مدافع حرم زهره وند با اهدای دسته گلی از وی استقبال کرد.

رئیس جمهور: ممنوعیت واردات محصولاتی که نمونه داخلی دارند

رئیس جمهور گفت: وارداتی که نمونه داخلی دارند و موجب ایجاد مشکل برای تولید داخل شود ممنوع است و با آن مقابله می‌کنیم چرا که این مهم از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور پس از استقبال رسمی در فرودگاه اراک در قالب اولین برنامه خود از دو شرکت آذر آب و هپکو بازدید کرد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید تجهیزات فنی مهندسی و صنعتی برای کشور ایجاد قدرت می‌کند و توسعه واحدهای صنعتی که دارای دانش تخصصی هستند از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

رئیسی با اشاره به مقابله با مافیای واردات گفت: واردات محصولاتی که نمونه داخلی دارند و موجب ایجاد مشکل برای تولید داخل شود ممنوع است و با آن مقابله می‌کنیم چرا که این مهم از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است.

 رئیس جمهور از شرکت آذر‌آب بازدید کرد+ فیلم

رئیس جمهور در بدو ورود به استان مرکزی با حضور در شرکت آذرآب اراک از این واحد صنعتی بازدید کرد.

آیت‌اله سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش با حضور در اراک در حاشیه سفر به استان مرکزی، با حضور در مجموعه آذرآب، از این واحد صنعتی بازدید کرد.

مجموعه آذرآب اراک از واحدهای بزرگ تولیدی استان مرکزی که با چالش‌هایی در زمینه سهامداری و مدیریت مواجه است.

در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی قرار است در خصوص انتقال سهام آن تصمیم‌گیری شود.

یکی از چالش‌های آذرآب بحث مربوط به ضمانت‌نامه ۹۰ میلیاردی بود که اخیرا با پیگیری‌های مسوولان استانی این چالش برطرف شده است که با رفع این مانع قراردادهای ۱۴ گانه آذر آب با پیمانکار سازمان انرژی اتمی منعقد خواهد شد.

شرکت آذر آب ۱۴ فقره قرارداد به ارزش ۷۲ میلیون یورو با طرف روسی منعقد می‌کند.

در حال حاضر بانک کشاورزی حدود ۲۷ درصد سهام آذرآب را در اختیار دارد که قرار است امروز پیرامون واگذاری سهام این ابرصنعت، به مجموعه‌ای توانمند و صلاحیت‌دار تصمیم‌گیری شود.

رئیس جمهور قرار است بعد از بازدید شرکت هپکو به شهرستان خمین سفر کرده و دیداری با اقشار مختلف مردم داشته باشد.

«آذراب» و «هپکو» اولین مقصد سفر رئیسی

رئیس‌جمهور در جمع کارکنان هپکو:وارداتی که موجب ایجاد مشکل برای تولید داخل شود ممنوع است و با آن مقابله می‌کنیم چرا که این مهم از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

اجازه نمی‌دهیم محصولاتی که نمونه داخلی دارند به کشور وارد کنند.

تولید تجهیزات فنی مهندسی و صنعتی برای کشور ایجاد قدرت می‌کند و توسعه واحد‌های صنعتی که دارای دانش تخصصی هستند از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

کارگران هپکو اراک چطور رئیسی را بدرقه کردند؟

رئیسی: اساس مشکل مجتمع صنایع آذرآب مدیریتی است

رئیس‌جمهور در مجتمع صنایع آذرآب:

این مجتمع تولیدی، پول ساز و اعتبارساز است اما محور اساسی مشکلات اینجا مدیریت و مالکیت است.

بانک کشاورزی ارتباط ماموریتی به اینجا ندارد و باید سهامش به یک مجموعه ای که دارای وظایف و تخصص مرتبط هست واگذار شود.

در اسرع وقت برای حل مشکلات مدیریتی و سهامداری آذرآب تصمیم گیری خواهیم کرد.

کارخانه آذرآب را احیا خواهیم کرد و کاری می‌کنیم که انشالله ظرفیت کارگری این کارخانه حداقل به همان ظرفیت سه‌هزار نفر سابق بازگردد.

رئیس‌جمهور: اساس مشکل مجتمع صنایع آذرآب مدیریتی است

رئیس جمهور گفت: اساس مشکل کارخانه آذرآب مشکل مدیریتی است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در اولین برنامه سفر خود به استان مرکزی با حضور در مجتمع صنایع آذرآب از نزدیک در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

رئیس جمهور در جمع کارگران این مجتمع ضمن استماع درخواست های آنها، با تاکید بر اینکه مشکل اصلی آذرآب نبود کار نیست، گفت: این مجتمع تولیدی، پول ساز و اعتبارساز است اما محور اساسی مشکلات اینجا مدیریت و مالکیت است.

رئیسی با ابراز ناخرسندی از عدم حمایت از مجتمع صنایع آذرآب، اظهار داشت: بانک کشاورزی ارتباط ماموریتی به اینجا ندارد و باید سهامش به یک مجموعه ای که دارای وظایف و تخصص مرتبط هست واگذار شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه فعال و پویا بودن آذرآب با همت کارگران و مهندسان توانمند این واحد تولیدی رقم می‌خورد، تاکید کرد: در اسرع وقت برای حل مشکلات مدیریتی و سهامداری آذرآب تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس جمهور با ابراز تأسف از اینکه کارخانه ای که خودش توان رفع نیازمندی‌های سایر کارخانجات و صنایع را دارد امروز با کمتر از ده درصد ظرفیت خود کار می کند، تاکید کرد: کارخانه آذرآب را احیا خواهیم کرد و کاری می‌کنیم که ان شاءالله ظرفیت کارگری این کارخانه حداقل به همان ظرفیت سه‌هزار نفر سابق بازگردد.

آیت الله رئیسی افزود: هپکو و آذرآب نمادهای غرور ملی و اعتماد به نفس ملی هستند، این واحد های تولیدی را احیا می‌کنیم و نمی‌گذاریم بیش از این لطمه ببینند.

مجتمع عظیم صنعتی اذراب در سال‌های گذشته طی فرآیند خصوصی سازی واگذار شده بود اما به دلیل تخلفات گسترده در زمان تصدی ریاست قوه قضاییه توسط آیت الله رئیسی مالکیت این کارخانه از بخش خصوصی گرفته شد و از سوی دولت به بانک کشاورزی واگذار شده بود اما این بانک نیز نتوانسته به خوبی این واحد را مدیریت کند و در حال حاضر تنها با ۱۰ درصد توان در حال فعالیت است.

رییس جمهور وارد خمین شد

 آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان در ادامه سفر خود به استان مرکزی،هم‌اکنون با استقبال پرشور مردم مومن و انقلابی شهرستان خمین وارد این شهر شد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور پس از حضور در بیت تاریخی امام راحل و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در مصلی این شهر با مردم همیشه در صحنه و وفادار شهر هزار شهید دیدار می‌کند.

دیدار با نخبگان، حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان اراک در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد این شهر و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به استان مرکزی است.

وزرای کشور، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان انرژی اتم، رییس سازمان محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و معاون امور مجلس رییس جمهور آیت الله ریسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

از روز گذشته ۲۹ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها در نقاط مختلف استان تشکیل شده است تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادات، خواسته ها و نامه های مکتوب مردمی نیز دریافت شود.

بازدید رئیسی از خط تولید پنل‌خورشیدی در خمین

استقبال پرشور مردم خمین از رئیس‌جمهور

بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور در خمین افتتاح شد

آیت‌الله رئیسی بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور را در شهرستان خمین افتتاح کرد.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های بیست و نهمین سفر استانی دولت مردمی به استان مرکزی با حضور در مجتمع «مانا انرژی پاک» بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور را افتتاح کرد.

این خط تولید با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات به بهره‌برداری رسید که در فاز تکمیلی امکان تولید پنل‌های خورشیدی برای تامین سالانه ۱۵۰۰مگاوات برق را دارد.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴ زنجیره ساخت تمامی اجزای پنل خورشیدی در این شرکت بومی خواهد شد.

این شرکت خصوصی همچنین در حال ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی(مزرعه خورشیدی) کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ مگاوات برق در شهرستان محلات استان مرکزی است./ایسنا

رئیس جمهور در خمین:تولیدات داخلی و دانش بنیان کشور را به استقلال می رساند

 رئیس جمهور گفت: دولت به دنبال افزایش اشتغال، گسترش تولید و دانش بنیان است زیرا با تولیدات داخلی به استقلال می‌رسیم و نیاز ما به دیگران کمتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» در بیست و نهمین سفر استانی پس از ورود به اراک در شهرستان خمین حاضر شد و از بیت تاریخی امام راحل بازدید کرد.

وی پس از تجدید میثاق با آرمان‌های امام در مصلی این شهرستان با استقبال پرشور مردم روبرو شد.

رئیس جمهور در مصلی شهرستان خمین با بیان اینکه نسل جوان باید با شخصیت تاریخ ساز امام راحل آشنا شود، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) معلم بزرگی برای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و نسل‌های امروز بیش از پیش باید با شخصیت امام خمینی (ره) آشنا شوند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اخلاص در رفتار امام راحل ادامه داد: اخلاص یکی از خصوصیات بارز امام راحل بود و آنچه ایشان را به این جایگاه رساند دلدادگی به خدا، مکتب اسلام و اهل بیت (ع) بود.

وی با بیان اینکه روح امام همواره مددکار افرادی است که برای تحقق اهداف والای انقلاب جانفشانی می‌کنند، گفت: امام عمل به دین را در متن جامعه بشری یکی از ضروریات می‌دانست.

رئیس جمهور عنوان کرد: دولت به دنبال افزایش اشتغال، تولید و دانش بنیان است زیرا با تولیدات داخلی به استقلال می‌رسیم و نیاز ما به دیگران کمتر می‌شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: به دلیل بعضی سو ءمدیریت‌ها واحدهای صنعتی نیمه تعطیل در استان وجود دارد که ما به دنبال این هستیم که زیرساخت‌های موجود را فعال کنیم.

وی در ادامه سفر خود از گمرک اختصاصی و همچنین کارخانه تولید ویفر سیلیکونی بازدید کرد.

رئیس‌جمهور: راهکار برون‌رفت از مشکلات را نباید در دست بیگانگان دید

فارس/ رئیس جمهور گفت: ما اعتقاد داریم در کشور با وجود مشکلات، اما راهکار برای برون رفت از مشکلات وجود دارد که این راهکار را در دست بیگانگان نباید دید، چرا که در دستان توانمند مردم است.

سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع مردم خمین اظهار کرد: مردم خمین راه امام را راه خودشان قرار دادند و در این راه نشانه‌های صدقی وجود دارد که از این نشانه‌ها، شهدا و جانبازان این شهرستان هستند.

وی افزود: اولین نکته‌ای که در این شهرستان که بسیار اولویت دارد، مسئله اشتغال است، خانواده‌ها باید بتوانند کاری در شان خود داشته باشند، این حق مردم است و دولت در این زمینه خود را دارای وظیفه می‌داند.

رئیس‌جمهور با اشاره به بازدید از مجموعه انرژی‌های پاک بیان کرد: کار خوبی در این زمینه آغاز شده، افزایش تولید و کار دانش‌بنیان به توسعه منطقه کمک خواهد کرد و قرار است اقداماتی از سوی دولت در زمینه امکانات از جمله زمین و تأمین گاز صورت گیرد تا مدیران مجموعه بتواند نسبت به تولید کار بسیار خوب انجام دهند.

رئیسی با بیان اینکه این نوع فعالیت‌ها برای کشور تولید قدرت به همراه دارد، اظهار کرد: هر کاری تولیدی که صورت گیرد، کشور را مستقل‌تر کرده و نیاز به بیگانگان را کاهش می‌دهد، هر کاری که در راستای تولید صورت گیرد، در جهت تولید و قدرت برای کشور است.

وی ادامه داد: کشور قدرتمند مؤلفه‌های متنوعی دارد که یکی از آنها این است که کشور بتواند نیازهای مختلف از جمله نیازهای کشاورزی و صنعتی را رفع کند و در این عرصه‌ها جایگاه والایی داشته باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه خصوصی‌سازی نادرست و واگذاری به افراد نادرست کار را به جایی کشانده که کارخانه‌ها دچار تعطیلی و یا تولید کم شده‌اند، بیان کرد: اولویت دولت فعال‌سازی این واحدها است و با طرح‌های نوین اشتغال را احیا کنیم، کلنگ‌زنی‌های جدید در دستور کار دولت نیست.

رئیسی ادامه داد: باید مشکلات کشاورزی و دامداری در شهرستان خمین برطرف شود، گام‌هایی در این زمینه برداشته شده است، مشکل آب در خمین از جمله مسائلی است که باید به آن بپردازیم، بحث نزولات آسمانی باید همه دست به سوی آسمان دراز کنیم تا نزولات افزایش یابد، اما امکان اینکه مشکل آب کشاورزی خمین حل شود، از محورهای مورد تأکید است که حتماً پیگیری خواهد شد.

استان مرکزی، از استان‌های پرظرفیت است

وی افزود: استان مرکزی، از استان‌های پرظرفیت است، استانی است که ظرفیت‌های بسیاری دارد، اما به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها، بعضی از ظرفیت‌ها مغفول مانده است، دنبال این هستیم که زیرساخت‌های موجود در حوزه صنعت را فعال کنیم تا نگرانی‌های موجود در این بخش برطرف شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اجتماع عظیم مردم خمین، گفت: از اجتماع عظیم مردم در این مکان مقدس با وجود گرمی هوا، شرمنده شدم از این همه محبت و لطف مردم خمین که برای بنده  مسئولیت آفرین است که این اجتماع  و استقبال به اعتبار امام راحل و مقام معظم رهبری و خون شهدا است، چراکه بنده جز خدمت‌گزاری برای مردم هیچ جایگاهی برای خود قائل نیستم، مهم‌ترین شان بنده این است که خدمت‌گزار مردم باشد تا مشکلات مردم روز به روز کاهش یابد.

راهکار برون‌رفت از مشکلات را نباید در دست بیگانگان دید

 رئیسی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم در کشور با وجود مشکلات، اما راهکار برای برون رفت از مشکلات وجود دارد که این راهکار را در دست بیگانگان نباید دید، چرا که در دستان توانمند مردم است، با وجود همه تحریم‌ها و تهدید، با وجود همه مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده با امکانات و ظرفیت و نیروی انسانی کارآمد  در جامعه امکان برون رفت از مشکلات وجود دارد.

وی گفت: ما تابع آن امامی هستیم که با «ما می‌توانیم» آغاز کرد، تابع آن رهبری هستیم که در همه حرکت‌ها «ما می‌توانیم» را به همه ما آموخت و تابع سردار سلیمانی و شهدای بزرگواری هستیم که با وجود همه مشکلات کارهای بزرگ آفریدند.

آینده کشور را آینده‌ای روشن و درخشان می‌بینیم

رئیس جمهور با بیان اینکه عقیده و باور دولت این است که با وجود همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی این توان در کشور وجود دارد که با موفقیت از مشکلات عبور کنند، بیان داشت:  آینده کشور را آینده‌ای روشن و درخشان می‌بینیم و معتقد هستیم آینده کشور با مشکلاتی که وجود دارد، با ظرفیت مادی و معنوی وجود در کشور و با هدایت‌های مقام معظم رهبری درخشان خواهد شد.

رئیسی ادامه داد: دولت در مسائل اقتصادی هر بستر اقتصادی که در آن فساد، رانتخواری و ضد وبند وجود دارد، به جای مبارزه با معلول‌ها، با علت‌ها مبارزه خواهد کرد، به دنبال این است ساختارهای فسادزا را اصلاح کند، در این راه ممکن است مشکلاتی در ابتدا رخ دهد، اما یقین داریم اصلاح این بسترهای  فسادزا  می‌تواند شرایط اقتصادی را برای فعال اقتصادی بهبود ببخشد.

 با هر امری که امور مردم را دچار وقفه کند، مبارزه می‌کنیم

وی بیان داشت: با فساد، رشوه، و هر امری که امور مردم را دچار وقفه کند، مبارزه می‌کنیم، و در این مبارزه مردم با ایستادگی در کنار دولت خواهند بود و با پشتوانه مردم این راه را با قدرت ادامه خواهیم داد.

سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی خوبی در کشور در حال انجام است

رئیسی با بیان اینکه مهار تورم از نگرانی‌ها و برنامه‌های دولت است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی خوبی در بخش‌های مختلف در کشور در حال انجام است که آثار ضدتورمی دارد و می‌تواند تورم را در جامعه کنترل کند و قطعا نتیجه‌ همکاری و همراهی مردم با دولت و مسوولان ریشه‌کنی اساسی فساد و رانت خواری است.

وی گفت: توفیق حاصل شد در جمع مردم خمین حضور یافتم، امیدواریم خدا توفیق دهد بتوانم محبت مردم را با کار و تلاش جبران کنیم.

 رئیس جمهور در جمع مردم خمین: هر کاری که در جهت تولید انجام شود در جهت تولید قدرت برای کشور است

حق مردم است که زمینه برای اشتغال آبرومند و متناسب با  تحصیلات داشته باشند

کشور علاوه بر اینکه نیازهای خودش را رفع کند، باید زمینه‌های صادرات هم داشته باشد

رئیسی: ما باور داریم علی رغم تمام مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد کرده با نیروی انسانی کارآمد در کشور امکان برون رفت از تمام مشکلات وجود دارد

در دولت با هرگونه رابطه ناسالم مبارزه می‌کنیم

صحبتهای کارگر هپکو خطاب به رئیس‌جمهور: اگر شما نبودید که کارگران هپکو را از فلاکت نجات بدید الان هپکویی وجود نداشت که بیایید بازدید ...

آیت‌الله رییسی: کشور نیازمند تحول اساسی است

رییس جمهور گفت: کشور نیازمند تحول اساسی است و باید در این راستا نگاه‌ها تحولی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید «ابراهیم رییسی» عصر جمعه در نشست با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی در اراک افزود: اگر نگاه تحولی نباشد و به وضع موجود قانع باشیم، تحولی ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه اکنون نیازمند تحول است، وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد که باید فاصله بین این ۲ وضعیت را کم کرد.

رییس جمهور عنوان کرد: توفیقی برای بنده و همکاران است که در جمع فرهیختگان، خانواده‌های معظم شهیدان و نخبگان استان مرکزی هستم، نکات بسیار خوبی مطرح شد که مورد توجه است.

آیت‌الله رییسی اظهار داشت: ارتباط با نخبگان، خانواده شهدا نباید بسنده به این نشست‌ها شود، و این نشست‌ها شکل نمادین دارد و این ارتباط باید برقرار باشد بین دولت و چهره‌هایی که آنها دغدغه مردم را دارند.

وی افزود: ارتباط با اجتماعات نخبگان باید به عنوان یک غنیمت تلقی شود و این مهم همواره تاکید شده است.

آیت‌الله رییسی بیان کرد: باید خواهران و براداران، دانشگاه‌ها وحوزه‌ها که نقطه نظری دارند بتوانند مطالب خود را به دولت منتقل کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: بهره گیری از تجربیات برای ایجاد تحول، ضرورت این دوره است، شرایط اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی جامعه نیازمند تحول است باید وضع موجود و مطلوب را خوب ببینیم و فاصله تفاوت وضع موجود و مطلوب را کاهش دهیم تا وضع موجود به سمت وضع مطلوب حرکت کند.

آیت الله رییسی ادامه داد: این نوع نگاه الزام دارد که نخست باید این نوع نگرش تحولی باشد و در حوزه های مختلف دولت و دستگاه.هایی که مسئولیت دارند تحولی باشد و چنانچه نگاه تحولی نباشد و به وضع موجود قانع شوند تحولی اتفاق نمی افتد بنابراین این نوع نگرش و رویکرد بسیار مهم است که باید در بخش های مختلف وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: نکته دوم نگاه و تحول در فرآیندها است به طوری که در برخی موارد معیوب و گاهی دچار کندی جدی است و چنانچه در فرآیند تحول ایجاد نشود، هرچند انگیزه داشته باشیم شاهد هیچ تحولی نخواهیم بود، بنابراین ضرورت دارد این فرآیند تحول ایجاد شود و ساز و کار باید متناسب با تحول باشد.

آیت‌الله رییسی استان مرکزی را استانی صنعتی عنوان کرد و گفت: باید زیرساخت های موجود فعال شود، نیمه فعال بودن صنایع پذیرفتنی نیست و برای اصلاح شرایط نیاز نیست واحد تولیدی  ساخته شود، بلکه باید زیرساخت موجود و یا تحول در نوع مدیریت ایجاد شود.

آیت الله رییسی تاکید کرد: در امر خصوصی سازی اقدامات نادرستی در کشور انجام شد و افراد فاقد توانایی، تبحر و انگیزه امور را در اختیار گرفتند و واحدهای تولیدی آسیب‌هایی را متحمل شدند و عقبگرد صنایع را شاهدیم و شمار کارگران کاهش و  فعالیت خطوط تولید یکی پس از دیگری متوقف شد.

وی توضیح داد: اجرای طرح خصوصی سازی ضروری است اما نباید به قیمت تاراج اموال دولت صورت گیرد اکنون این وضعیت خصوصی سازی را متوقف کردیم .

رییس جمهور بیان کرد: اصل اجرای طرح خصوصی سازی اقدام بدی نیست و باید شرکت های نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند و از نیروهای جهادی انتظار داریم در عرصه فعال کردن صنایع ورود کنند و باید واحدهای تولیدی غیر فعال، فعال شود و شعار سال محقق شود که می توان این اقدام را در استان اجرایی کرد و دولت نیز این مهم را  پیگیری می کند.

آیت الله رییسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معادن استان نیز گفت:معادن استان به عنوان یک ثروت به شمار می روند و باید یک نگرش تحولی در معادن استان مرکزی ایجاد شود و فعالان این عرصه باید متعهد شوند حقوق دولتی را پرداخت کنند و براساس میزان تعیین شده برداشت داشته باشند و هر گونه رابطه ناسالم در این حوزه باید کنار گذاشته و روابطی اداری، سازمان و قانونمند حاکم شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت به لحاظ مباحث دینی و ملی موظف است اجازه ندهد ،روابط ناسالم جایگزین روابط سالم شود و دولت مدعی است و باید این مهم را با سلامت پیش ببرد.

رییس جمهور ضمن تاکید بر توجه ویژه به صنایع تبدیلی استان نیز گفت: این مهم با توجه به نیاز استان باید مورد تاکید قرار گیرد و توسعه یافتگی برای این استان و کشور امری مهم و ضروری است.

آیت‌الله رییسی بیان داشت: قانون اساسی به صراحت اعلام می کند برای ایجاد یک بنگاه اقتصادی نباید محیط زیست متحمل ضرر شود و اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک یکی از طرح های مهم ضروری و  اولویت دار دولت است و باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

 

وی یادآور شد: واحدهای تولیدی باید طرح فیلتراسیون را عملیاتی کنند، هرچند هزینه سنگین داشته باشد چرا که ممکن است امراضی را ایجاد کند و این امر پذیرفتنی نیست و در واقع بیمار کردن مردم به دلیل آلودگی ظلم است و مسئله آلودگی هوا در اراک یکی از نگرانی های مردم است و باید این نگرانی رفع شود.

رییس جمهوری در خصوص توجه ویژه به حوزه زنان و خانواده نیز گفت: توجه به مسئله زنان و خانواده امری بسیار مهم و ضروری است، وجود یک معاونت زنان و خانواده در دولت کفایت نمی کند و فعال شدن مشاوران حوزه زنان امری لازم و مصوبات ستاد زن و خانواده باید اجرایی شود.

آیت الله رییسی افزود: مسئله خانواده در جهان با تهدیداتی مواجه است و زشت ترین کارها انجام می‌شود و این نوع نگرش بدترین نوع نگاه به اخلاق، معنویت و انسان است و در واقع انقطاع نسل بشر است و باید مسئله توجه به خانواده، افزایش جمعیت و جایگاه زنان مدنظر باشد.

رییس جمهور در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن نیز گفت: به دنبال تامین تسهیلات مسکن روستایی هستیم و اسناد بالادستی در حوزه زنان به طور حتم باید مدنظر قرار گیرد.

وی توجه به شورای فقهی را امری مهم دانست و گفت: برخی  در این راستا  فعال هستند، اما نیاز است که در خصوص نحوه فعالیت این شورا اطلاع رسانی صورت گیرد و ارتباط بین شورا و بانوان در راستای اعلام فعالیت های صورت گرفته در حوزه زنان شکل گیرد.

رییس جمهور گفت: اجرای قانون در حوزه بازنشستگان امری  ضروری و  قطعی است و دولت در اجرای آن تردیدی ندارد همچنین دولت در تمام تصمیمات خود را موظف می داند به بازنشستگان به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی توجه داشته باشد چراکه در دوران حساس زندگی خود، خدمت کرده‌اند و دولت نیز اجرای قانون و حمایت از بازنشستگان را مورد حمایت دارد.

آیت الله رییسی در خصوص ارز  چهار هزار و ۲۰۰ تومانی نیز گفت: این نوع ارز، تورم ایجاد می‌کرد و دولت اصلاح اقتصادی را در دستور کار خود قرار دارد، باید تورم را مهار و کنترل کنیم در غیر این صورت مشکلات جدی برای کشور ایجاد می شود.

رییس جمهور گفت: تمام اقدامات دولت از سال گذشته بر این بود که اقدامی همانند استقراض از بانک مرکزی صورت نگیرد و در راستای حفظ پایه پولی کشور نیز تلاش شد.

آیت الله رییسی تصریح کرد: گروه های جهادی در سراسر کشور به صورت آتش به اختیار فعال هستند ،جهاد سازندگی ادغام شد اما روحیه جهادی در بین جوانان  خدشه دار نشد.

وی عنوان کرد: دولت به دنبال احیای جهاد سازندگی بود و پس از بررسی این نتیجه حاصل شد که به دلیل وسعت کار، سازوکاری برای همکاری، هدایت و هماهنگی صورت گیرد، شورای عالی جهاد سازندگی شکل گرفت و روز گذشته اولین نشست  شورا در این راستا برگزار و اقدامات لازم برای هماهنگی کار گروه‌های جهادی در کشور دنبال می شود.

رییس جمهور گفت: در این سفر قرار نیست که همه نیازها و مشکلات استان دیده شود بلکه اولویت بندی شده است.

دیدار با مردم اراک در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد این شهر،  شرکت در نشست شورای اداری استان و حضور در کنفرانس خبری از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به استان مرکزی است.

رئیس‎جمهور در جمع مردم استان مرکزی: هر کس در دل جوانان امید ایجاد کند بداند در جهت راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است

 تصاویری از حضور رئیس‌جمهور در میان استقبال پرشور مردم استان مرکزی


 رئیس‎جمهور: هوای پاک حق مردم است

هر توسعه‎یافتگی در کشور فرع بر محیط زیست است.

 مردمی بودن شعار نیست؛ به معنای میدان دادن به مردم در تمامی سطوح است

ما رمز موفقیت‎مان را مردمی بودن دولت میدانیم

امروز میدان دادن به مردم در بازار، اقتصاد در فرهنگ و مسائل اجتماعی یک اصل مهم است

هرجا به مردم اعتماد شد و به مردم میدان داده شد آنجا حوزه موفقیت دولت‎ها بود

رئیس‎جمهور در جلسه شورای اداری استان مرکزی: بالاترین سهم برای موفقیت یک سازمان سهم مدیریت است

رئیس جمهور، رئیس حفاظت محیط زیست را مسئول پیگیری اجرای طرح کاهش آلودگی هوا اراک معرفی کرد

رئیس جمهور در نشست شورای اداری اراک با بیان اینکه، طرح جامع آلودگی هوای اراک به صورت کامل اجرا نشده است، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور را مسئول پیگیری اجرای این طرح معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی شامگاه جمعه در این نشست افزود: اگر طرح جامع آلودگی هوای اراک دارای نقصی است باید رفع شود و آقای سلاجقه مسئولیت دارند از شرکت هایی که موجب آلودگی هستند این مهم را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه، کشور توسعه صنعتی لازم دارد اما نه به هرقیمتی، اظهار داشت: کار صنعتی آری، آلودگی هوا هرگز و توسعه صنعتی آری، ولی آلودگی هوا که موجب بیماری باشد هرگز، و اگر لازم است از تجهیزات فیلتر استفاده شود، هرچند ممکن است هزینه داشته باشد، اما این مهم عین سرمایه گذاری است.

رییس جمهور با بیان اینکه استان مرکزی ظرفیت مهمی در حوزه معادن دارد، گفت: استاندار مرکزی بیان داشتند معادن این خطه مشکل قانونی دارند که از مجلس شورای اسلامی در این خصوص خواسته می شود مشکل را حل کنند.

آیت الله رییسی افزود: علاوه بر قانون، لازم است در مسئله مدیریت توجه شود و در شرکت هایی که در موضوع خصوصی سازی با مشکل مواجه شدند، مسئله مدیریت مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: الان لازم است مدیران باکفایت، توانمند و شجاع وارد میدان شوند و با خطر پذیری در صحنه باشند و امور را به مکاتبه نسپارند، زیرا هیچ کاری با نامه نگاری به نتیجه نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: در حوزه معادن باید اول دانست که معادن به افراد درست واگذار شده، سپس آیا آنها درست بهره برداری می کنند و حق مالکانه دولت واگذار می شود و آیا به میزان لازم بهره برداری صورت می گیرد و آیا صاحبان معادن مسئولیت اجتماعی خود را انجام می‌دهد؟

آیت الله رییسی در ادامه به روابط ناسالم در بخش اداری کشور اشاره کرد و  افزود: واگذاری معادن از بدترین کارها است و روابط ناسالم از مصائب و مشکلاتی است که نظام اداری کشور دارد.

وی اظهار داشت: از بخش های نظارتی انتظار است، روابط ناسالم را مورد رصد قرار دهد و و تیم های نظارتی در یک ماه به این مهم بپردازند.

رییس جمهور گفت: پسندیده نیست مردم ببیندد اتفاقی در این مهم شکل می گیرد؛ ما شهید داده ایم و خانواده آنان نظاره گر هستند، باید دستگاه نظارتی در این خصوص تلاش کنند و اگر برخی مسایل قطعی شد و قانون اجازه داد، مطرح شود.

آیت الله رییسی تاکید کرد: برای جذب مدیران اولویت با افراد بومی، کارآمد، حزب الهی است و در این مهم اهتمام شود.

رییس جمهور ادامه داد: طرح درمانی مانند بیمارستانی که ۸۰ درصد آن عملیاتی شده باید ۲۰ درصد باقی مانده به اتمام برسد و امور دارای اولویت مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله رییسی درباره برخی صنایع استان که تعطیل یا نیمه فعال هستند، گفت: ساخت کارخانه کار ساده ای نیست و اکنون که در این استان خط تولید و انگیزه کار وجود دارد، باید مشکلات اداری صنایع حل شود  و اشتغال از یک هزار نفر به سه هزار نفر افزایش یابد.

وی اظهار داشت: ما در گام دوم انقلاب و بستر این گام موظفیم متقن، درست و عادلانه عمل کنیم و عقب ماندگی هایی که در دوره اول به هر دلیل اتفاق افتاده بود را جبران کنیم.

رییس جمهور افزود: از مجموعه مدیریت با سابقه ۲۰ تا ۴۰ سال کار اجرایی در بخش های مختلف کشور دارند، بر می آید زیرا منظومه ای از افکار امام و رهبری را داریم و راهبردها روشن است و اکنون وقت اقدام و عمل است.

آیت الله رییسی افزود: استان مرکزی یکی از مراکز مهم تولید است و می تواند ارتقا یابد و این مهم به دست مدیران و با خدمت به مردم محقق می شود.

وی اظهار  داشت: این استان نباید دغدغه اشتغال داشته باشد و نماد بیکاری مطرح شود، باید تلاش شود بیکاری به اشتغال مبدل شود.

مردم از مولفه های مهم قدرت در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

رییس جمهور گفت: تمامی مجموعه مدیریتی کشور باید تلاش کنند، مردم را امیدوارتر کنند و اگر مردم امیدوارتر شوند یکی از مولفه های قدرت در کشور قوی تر خواهد شد.

آیت الله رییسی افزود: قدرت برخی کشورها سلاح و پادگان است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم در کنار نیروهای مسلح از جمله مهمترین مولفه های قدرت بوده و هرچه اعتماد مردم به نظام بیشتر شود، مولفه های قدرت قوی تر می شود.

رئیس جمهور گفت: هرچه اعتماد مردم کمتر شود، قدرت را از دست داده ایم و تمامی کسانیکه در کسوت خدمت رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار دارند در اعتمادسازی و سست کردن مردم نقش دارند.

آیت الله رئیسی یادآور شد: مسئولیت در ذات خود از پاسخ گویی آمده و مسئولان باید پاسخ گو باشند و مورد سوال هستند.

وی ادامه داد: ما برای هر فعل و ترک فعل پاسخ می خواهیم، پاسخی که حجت باشد، حجتی که قبل از هر کس حجت نزد خداوند باشد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: احساس ما این است که نسبت به خود و جامعه مسئولیت داریم و کسی که نسبت به اطراف و خود حس نداشته باشد در روایات آدم مرده تلقی می شود.

آیت الله رئیسی افزود: تارک امر به معروف و نهی از منکر به عنوان انسانی که میتی است در میان زندگان، اگر جامعه ای تارک امر به معروف و نهی از منکر شود در روایات آمده آن جامعه مرده است؛ حتی اگر فکر کنند که حیات دارند.

وی ادامه داد: همه تفسیر کرده اند که دارالسلام جایی است در بهشت و جامعه سالم انسان را وارد دارالسلام می کند و انسان سالم می تواند به دارالسلام وارد شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: استان مرکزی مهد بزرگان و مفاخر بوده و زادگاه یک چهارم مفاخر در این استان بوده و در راس آنان امام خمینی(ره) قرار دارد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فخر ایران اسلامی، فخر جهان بشریت است و یکی از ویژگی های امام خمینی(ره) این است که روابط خود در زندگی را تعریف کرده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) هم خود را خوب شناخته بود و راهش را تنظیم و پرچم عدالت خواهی را بلند کرده است.

رئیس جمهور گفت: بین عدالت و عدالت خواهی فرق وجود داشته و عادل خودش عادل است و عدالت خواه پرچم عدالت خواهی را بلند کرده است و امام خمینی(ره) عدالت خواه بود.

آیت الله رئیسی افزود: آیت الله حائری یزدی اراکی قمی موسس حوزه علمیه اراک و قم بودند و ریشه یزدی داشتند و همین ویژگی را داشتند.

وی ادامه داد: بزرگانی همچون شهید چمران و محلاتی مفاخر استان مرکزی هستند که به آنان افتخار می کنیم و افتخار کردن به آنان، برای ما مسئولیت آور است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: افتخار کردن به آنان یعنی ما خود را مثل آنان کنیم و اینگونه بسازیم و این مهم مورد انتظار همگان است.

آیت الله رئیسی گفت: امام خمینی (ره) در زمان طاغوت به جایگاه والا واصل شدند و تاریخ ساز شدند و با وجود اینکه زمانه با آنان نمی ساخت و آینده ساز شدند.

وی با یادآوری وجود ۶ هزار شهید والا مقام در استان مرکزی افزود: همه معترف و معتقد هستیم که این افراد دین خود را ادا کردند.

رئیس جمهور اظهار داشت: با این ظرفیتی که در استان مرکزی وجود دارد و همه کارهایی که در مدت ۴۳ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده این وضعیت و شرایط در شان استان است؟

آیت الله رئیسی افزود: این وضعیت باید متناسب با شان استان مرکزی باشد و هرکس استان را می شناسد معتقد است که باید وضع تغییر کند و یک اقدام جهشی صورت گیرد.

وی گفت: حوزه آب، کشاورزی، رفع بیکاری، ایجاد اشتغال ، ساماندهی معادن، صنعت و جاده های مواصلاتی و وضعیت فقر و بیکاری مردم که با آن گرفتار هستند.

رئیس جمهور اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند هیچ مشکلی نیست که نشود حل کرد، راهکار حل این مشکلات در درون کشور بوده و این مشکلات باید حل شود.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: این مشکلات قابل حل هستند برخی از آنها راه حل پیچیده و برخی راه حل ساده دارند.

وی بیشترین سهم برای موفقیت را مربوط به مدیریت دانست و گفت: پول و کارشناسان در موفقیت نقش دارند و بالاترین سهم در این حوزه مربوط به مدیریت در استان است.

رئیس جمهور یاد اور شد: انتظار مردم از مدیران این است که مسائل را بشناسند و راهکارها را بشناسند و به صورت انقلابی به دنبال گره گشایی از زندگی مردم باشند.

آیت الله رئیسی افزود: مردم با تبعیض و فساد مخالف هستند و مخالفت با هرگونه روابط ناسالم حق آنان است.

وی ادامه داد: فساد در همه دولت ها، مجلس و قوه قضائیه در فضایی زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، چون ما تجربه ۴۳ ساله داریم و الان انقلاب اسلامی به درخت تنومندی تبدیل شده و اکنون نمی توان گفت که ناشیانه عمل کرده ایم.

رئیس جمهور گفت: وقت آزمون و خطا گذشته و مردم آزمون و خطا را نمی پذیرند، تاکید به همه مدیران این است که با درک شرایط و وضعیتی که وجود دارد باید تلاش کنند و مردم را امیدوار کنند.

رئیس جمهور در بیست و نهمین سفر استانی خود روز جمعه ۳۱ تیرماه جاری به استان مرکزی سفر کرده است.

آیت‌الله رییسی: اجرای ۲۲۰ طرح در استان مرکزی مصوب شد

رییس جمهور اسلامی ایران گفت: اجرای ۲۲۰ طرح در سفر به استان مرکزی مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید « ابراهیم رییسی» جمعه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک، افزود:  از این تعداد ۵۰ طرح زیربنایی، ۳۹ طرح در بخش آب، خاک و کشاورزی، ۶۵ طرح در بخش فرهنگی، آموزشی و ورزشی، ۲۰ طرح در بخش تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ۹ طرح اشتغال، هشت طرح صنعت و معدن، ۲۳ طرح مسایل رفاهی و ۱۰ طرح در حوزه انتظامی و قضایی است.

وی در خصوص سوال بازگشت دفاتر شرکت‌های بزرگ استان مرکزی از تهران به استان گفت: سیاست اینکه کارخانه و شرکتی در استان است و دفتری در تهران داشته باشند، خوب است اما به واقع باید در حد یک دفتر برای پیگیری مسایل باشد، نه اینکه ساختمان‌های بزرگ باشد که در برخی از آنها کارکنان زیادی هم مشغول کارند.  

رییس جمهور ادامه داد: حضور این دفاتر در تهران هزینه‌بر است و بحث انتقال آنها حتما پیگیری می‌شود که این موضوع قانون بوده یا دستورالعملی از سوی دولت‌ها بوده است.

آیت‌الله رییسی اظهار داشت: اما اگر قانون یا دستورالعمل باشد، این فکر قابل تحسین است و باید دنبال شود.

وی گفت: اگر این موضوع سلیقه مدیریتی هم بوده، سلیقه خوبی است و معنا ندارد که این واحدها دفاتر عریض و طویل در تهران داشته باشند اما کار اصلی در استان باشد.

رییس جمهور افزود: این مهم باید دنبال شود و کار ارزشمندی است و دفاتر تنها به اندازه نیاز در تهران ایجاد شود.

آیت‌الله رییسی اظهار داشت: انتقال این دفاتر بر درآمدهای استان مرکزی نیز تاثیرگذار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رسانه‌ها بهترین کسانی هستند که باید مصوبات سفر را پیگیری کنند و برای ضمانت اجرایی مصوبات سفرها در مرکز معاونت اجرایی علاوه بر وزیر مربوطه مسئولیت پیگیری برعهده دارند و در استان‌ها نیز عالی‌ترین مقام استان این مهم را برعهده دارند.

رییس جمهور ادامه داد: استاندار استان مرکزی هم نیروی انقلابی و با انگیزه است و موارد را دنبال می‌کنند.

آیت‌الله رییسی در این نشست ضمن تبریک ایام امامت و ولایت و گرامیداشت پنجم مرداد و روز اراک اظهار داشت: روز اراک در تاریخ کشور روز مقاومت، ایثار و شجاعت مردم این شهر است.

وی گفت: امروز یادآور شهامت، شجاعت و مقاومت مردم استان مرکزی است که به همین سبب این روز را در پنجم مرداد گرامی می‌داریم.

رییس جمهور با بیان اینکه این روز چند جلوه دارد عنوان کرد: جلوه اول عملیات رمضانی است که استان مرکزی در آن نقش بالایی داشته و شهدایی در این راه تقدیم انقلاب کرده و همچنین جلوه دوم نقش استان مرکزی در عملیات مرصاد است که به مقابله با منافقین  پرداختند.

آیت‌الله رییسی تصریح کرد: جلوه سوم، کارخانجات و نقش آنها در جنگ و دفاع مقدس است، شرکت های بزرگ اراک نقش بسزایی در این راستا در حوزه پشتیبانی و فنی و صنعتی داشتند و همین مهم سبب شد دشمن این شرکت ها را مورد هدف قرار دهد و شماری کارگر را به شهادت برساند و در مجموع این سه جلوه ۲۰۷ نفر به شهادت رسیدند که در همین راستا، روز پنجم مرداد را گرامی می داریم و نسبت به شجاعت و ایستادگی خانواده شهدا تسلیت و تبریک داریم.

وی اضافه کرد: شاید حق بر این بود که در این سفر به همه شهرستان‌ها سفر می کردیم اما اختصار سفر و شرایط کرونا و شرایط کاری بنده اجازه این سفر را نداد که امیدواریم در سفر آینده به شهرستان‌ها سفر کنیم و با مردم گفت و گو داشته باشیم.

رییس جمهور افزود: نیازها و مشکلات استان از قبل بررسی شد و با نگاه به اولویت‌ها، تصمیمات، اخذ و در شورای اداری استان اعلام شد.

آیت‌الله رییسی عنوان کرد: ۲۲۰ طرح در حوزه‌های مختلف در استان مرکزی در این سفر قطعی شد که البته اعتبارات زیادی می‌طلبد اما با توجه به ضرورت باید اجرا شوند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم در راستای تولید و اشتغال و دانش بنیان است اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که استان مرکزی ظرفیت بزرگ صنعتی برای اشتغال و کارآفرینی دارد و با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از برخی صنایع، دریافتیم که از جمله مشکلات این شرکت ها سرمایه در گردش است، و این واحدها باید سرمایه در گردش داشته باشند تا بتوانند اهداف خود را دنبال کنند.

رئیس جمهور بر جلوگیری از واردات تاکید کرد و افزود: جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود نیز در رونق تولید موثر است.

وی بیان کرد: اعلام عمومی شده که همه مسئولان نیز به این مهم توجه داشته باشند، یکی از واردات بی رویه ماشین آلاتی است که با استاندارد قابل قبول در استان تولید می شود و باید از واردات آن جلوگیری کرد.

رییس جمهور اضافه کرد: تولید ماشین آلات کار راحت و سبکی نیست و اینها این ماشین آلات را مونتاژ نمی‌کنند بلکه تولید انجام می‌دهند که این کار آنها قابل تحسین است که در این راستا باید جلوگیری از واردات در دستور کار باشد.

آیت‌الله رییسی عنوان کرد: همچنین مشکل دیگر کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل، مربوط به مدیریت است که اصلاحات لازم باید در اسرع وقت انجام شود، باید مدیران جهادی و مصمم پای کار باشند تا کار پیش رود، با بررسی تاریخچه برخی واحدها به نظر می‌رسد موضوع اساسی بحث مدیریت است.

وی با بیان اینکه مخالف خصوصی سازی نیست، گفت: این مهم سیاست نظام است و قانون دارد، اما باید درست انجام شود، در حوزه صنایع کارگروهی در استان تحت نظر استاندار و در کشور با ریاست معاون اول رییس جمهور فعال است تا شناسایی موانع تولید را انجام دهند و بعد از رفع موانع واحدها فعال شوند.

وی گفت: در این خصوص در سطح کشور اقدامات خوبی انجام شده و باید در سطح استان نیز پیگیری شود، انتظار است استان نسبت به صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل رشد جهشی داشته باشد.

رییس جمهور در خصوص کمبود آب شرب و کشاورزی بیان کرد: تصمیم‌گیری‌هایی در خصوص تکمیل پروژه های آبرسانی، احداث کانال های آبرسانی و سایر موارد اخذ شده و همچنین نسبت به آلودگی هوا نیز اعتباراتی تخصیص پیدا کرده و باید هزار هکتار درختکاری سریع در این راستا انجام شود.

آیت‌الله رییسی گفت: واحدهای تولیدی باید به نصب فیلتر کاهنده آلایندگی توجه کنند، برخی این فیلتر را نصب کرده‌اند اما کافی نیست، یکسری صنایع نیز باید برخی درآمد خود را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود هزینه کنند.

رئیس جمهور امروز (جمعه) ۳۱ تیرماه به استان مرکزی سفر کرد.

رییس جمهور اراک را به مقصد تهران ترک کرد

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ، دقایقی قبل بعد از اتمام سفر یک روزه به استان مرکزی، اراک مرکز این استان را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس جمهور و اعضای هیات دولت بعد از بیست و نهمین سفر استانی خود به استان مرکزی شامگاه جمعه ۳۱ تیرماه از طریق فرودگاه اراک، استان مرکزی را به مقصد تهران ترک کردند.

آیت الله رییسی در این سفر یک روزه با سفر به شهرستان خمین در جمع مردم این شهرستان در مصلی شهر سخنرانی کرد و سپس از بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و شرکت تولیدکننده تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی شهرستان خمین بازدید کرد.

آیت الله رییسی همچنین از  چند واحد تولیدی، پایتخت صنعت ایران در اراک بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات این صنایع آشنا شد.

رییس جمهور در ادامه سفر یک روزه خود به استان مرکزی پس از بازگشت به شهر اراک در استانداری در نشستی با نخبگان استان دیدار و گفت و گو کرد.

رییس دولت سپس برای دیدار با مردم مومن و انقلابی شهر اراک به مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد این شهر رفت که با استقبال پرشور مردم موجه شد و پس از حدود ۳۰ دقیقه سخنرانی برای شرکت در نشست شورای اداری استان مرکزی به استانداری این استان بازگشت.

جلسه شورای اداری استان مرکزی با حضور رییس جمهور و اعضای هیات دولت و همچنین مسوولان و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و هر یک از وزرا و معاونین رییس جمهور که به نمایندگی از آیت الله رییسی به شهرستان‌های استان مرکزی سفر کرده بودند گزارشی از وضعیت شهرستان‌ها ارائه دادند.

نشست خبری با اصحاب رسانه آخرین برنامه رییس جمهور در سفر به استان مرکزی بود.

استان مرکزی با یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده‌ است و دارای ۱۲ شهرستان و ۳۲ شهر است.

 روابط ناسالم از مشکلات نظام اداری در کشور است

رئیس جمهور در شورای اداری استان‌مرکزی: از بخش های اطلاعاتی و نظارتی می خواهم روابط ناسالم را در استان کشف و با انها برخورد کنند

حداکثر یکماه برای رسیدگی فرصت دارید

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها