دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

تحریم جشنواره فجر با بازی در زمین براندازان؟

کد خبر: 1201919

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

تحریم جشنواره فجر با بازی در زمین براندازان؟

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

رسالت: جشنواره فجر هیچگاه حکومتی نبوده است

کارزار تحریم جشنواره فجر از ماهها پیش و تحت تاثیر هیجانات سیاسی و برنامه‌ریزی اپوزیسیون خارج کشور برای خدشه به یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی ایران و اعتبارزدایی از آن کلید خورده بود اما به اهداف مطلوب بانیان آن نرسید.

رسالت در این باره نوشته: جشنواره فجر هیچ گاه یک جشنواره حکومتی نبوده است. اتفاقا مهم‌ترین گامی که در راستای حکومتی کردن جشنواره برداشته شده است، همین تحریم‌هایی است که از سوی بازیگران و هنرمندان و سلبریتی‌ها مطرح می‌شود.

از دست دادن یک حیات‌خلوت دنج برای پمپاژ روح غربی، روشنفکری و سکولار به جامعه، اشتباهی است که از احمق‌های درجه یک بر می‌آید. سلبریتی‌ها، فرزندان جشنواره فجر هستند.

جریان غالبا پیروز در  جشنواره فجر، هیچ کمکی به مقبولیت و مشروعیت نظام نمی‌کرد؛ بلکه شاید آسیب می‌زد.

جشنواره فجر، تا امروز درختی بوده است که گویی با ریشه‌اش از زمین غرب درآمده و در زمین ایران کاشته شده است. با این حساب تحریم جشنواره فجر مصداق خودتحریمی است. البته قاطبه هنرمندان و اهالی سینما جشنواره را تحریم نکرده‌اند، اما خوب است به یاد بیاوریم که از این طیف در جشنواره، سودی به نظام نمی‌رسید.

مهم، حفظ این حال و هوا و امتداد حیات سینمای ایران است. سینمایی که بدون سلبریتی‌ جشنواره‌زاده، ضرری نمی‌پذیرد.

جام جم مطرح کرد: لطمه‌های جبران‌ناپذیر تخلفات فیلیمو به فرهنگ ایرانی

چالش میان ساترا و فیلیمو وارد مرحله تازه‌ای شده تا آنکه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه رییس صدا وسیما از رئیس‌جمهور خواسته فیلیمو به دلیل تخلفاتش فیلتر شود.

جام جم در این خصوص نوشته: فیلیمو و در شکل جامع‌تر هلدینگ صباایده از ابتدای تاسیس تاکنون با وجود بهره‌برداری بی‌پایان از حمایت‌های دولتی و انحصاری به‌صورت فراگیر و غیرقابل‌تصوری مجموعه‌ای از تخلفات فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی را مرتکب شده و در تکرار آنها پافشاری کرده و با توجه به نقش‌آفرینی‌اش در حمایت برنامه‌ریزی از اغتشاشات اخیر بدون اغراق به نماد نفوذ یا همان ناتوی فرهنگی بدل شده است.

شاید تبلیغ سکس، دگرباشی، اباحه‌گری، افکار الحادی، اندیشه صهیونیسم، رواج روابط آزاد خارج از عرف اجتماعی و باور‌های دینی حتی برای کودکان در مقابل انتشار برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند فیلم‌ها و سریال‌های زمینه‌ساز گسترش اغتشاشات در ماه‌های اخیر و همصدایی با آشوبگران آسیب‌های پنهانی داشته باشد اما همه این تخلفات لطمه‌های جبران‌ناپذیری به بدنه فرهنگ ایرانی می‌زند.

صبح نو عنوان کرد: تحریم جشنواره، بازی در زمین رادیکالیسم براندازان

از آنجایی که جشنواره فجر هر ساله در کانون توجهات قرار می‌گیرد، اپوزیسیون نیز به مثابه فرصتی در راستای ایجاد و تشدید دوقطبی‌های سیاسی و اجتماعی در ایران به آن می‌نگرد چنانکه از چند ماه پیش مشغول دام‌گستری برای اهالی فرهنگ و هنر برای تحریم جشنواره است.

صبح نو در این رابطه نوشته: در فضای رادیکالی به وجود آمده توسط براندازان که حرکت و صحبت خلاف آن هزینه گزافی برای عامل و عاملان به دنبال خواهد آورد، تعدادی دیگر از بازیگران با انتخاب مشی عاقلانه و در عین حال شجاعانه، کوشیدند از تندی غالب بکاهند.

برای نمونه علی نصیریان با اینکه از حضور در جشنواره فجر کناره گرفت لیکن شیوه کناره‌گیری او کاملا متفاوت با «سلبریتی‌های مرعوب براندازان» بود.

علاوه بر نصیریان، رضا کیانیان نیز راهی متفاوت از بازیگران مرعوب اپوزیسیون طی کرد و در موضعی قابل تامل، رسما اعلام کرد که با وجود نرفتن به جشنواره فجر اما قصد تحریم آن را نیز ندارد.

تحریم کنندگان جشنواره فجر بار دیگر نشان دادند که هیچ مایه سیاسی و به تبع آن هیچ اراده‌ای برای کنشگری مستقل و شجاعانه ندارند و صرفا مهره‌هایی برای بازی در زمین رادیکالیسم هستند.

همشهری: کسب‌وکارهای اینترنتی به شرایط عادی بازگشته و از پلتفرم‌های داخلی استقبال شده است

تجربه استفاده آسان از اینترنت به فراموشی سپرده شده و هر دقیقه استفاده از آن با مشقت و کلافگی فراوانی همراه است. تشدید محدودیت‌ها موجب شده کسب وکارهای اینترنتی اقدام به تعدیل نیرو کرده و یا اساسا به تعطیلی کشیده شوند و تعاملات روزمره مردم نیز با اشکال مواجه باشد اما با این وجود مدافعان این وضعیت اینترنت از چنین شرایطی ابراز رضایت می‌کنند.

همشهری در این راستا گزارش داده: کسب‌وکار فروشگاه‌های اینترنتی که در مقطع ناآرامی‌ها و محدودیت‌های اینترنتی با کاهش محسوسی مواجه شده بود، به شرایط عادی بازگشته یا درحال رسیدن به وضعیت عادی پیش‌از آغاز آشوب‌هاست.

مسدودشدن برخی پیام‌رسا‌ن‌های خارجی که در ماه‌های اخیر به بهانه‌ای برای غیرعادی جلوه‌دادن شرایط کشور شده بود با استقبال قابل توجه کاربران ایرانی از پلتفرم‌های داخلی با شکست مواجه شده ‌است. مقام‌های ارشد وزارت ارتباطات در روزهای اخیر اعلام کردند در شرایطی که دسترسی به برخی پلتفرم‌های خارجی مسدود شده‌است، شاهد رشد امیدوارکننده مصرف ترافیک داخلی ازسوی کاربران ایرانی هستیم.

خراسان: شرایط عادی شد، اینترنت عادی نشد!/ افزایش مهاجرت استارت‌آپ‌ها به‌خاطر اینترنت

اعمال محدودیت‌های بی‌سابقه و طولانی‌مدت بر اینترنت موجب آسیب به مناسبات روزمره شهروندان و خانواده‌ها و همچنین ضرر و زیان مشاغل وابسته به اینترنت شده است.

روزنامه خراسان در این ارتباط نوشته: با گذشت 54 روز از وعده رئیس جمهور برای بازگشت وضعیت اینترنت به حالت طبیعی، افکار عمومی و به ویژه کسب و کارها منتظر تحقق این وعده اند. عضو هیئت مدیره کسب و کارهای اینترنتی، وضعیت فعالان این صنف را نگران کننده می داند و معتقد است در صورت تداوم وضعیت فعلی باید منتظر تعدیل نیروی گسترده‌تری در سال آینده باشیم.

رئیس رصدخانه ملی مهاجرت ایران گفته است: باید حواسمان باشد یکی از دلایلی که شرکت‌ها مهاجرت می‌کنند، به مسائل زیرساختی که در این چندوقت اخیر هم پررنگ شده است، مربوط می‌شود. از جمله شرایط ناپایدار اینترنتی و ارتباطی که منجر به آسیب دیدن بسیاری از کسب و کارها شده است.

الفت نسب» عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی نیز گفته: حال کسب و کارهای اینترنتی به شدت بد است. من 12 سال سابقه فعالیت صنفی دارم و در این مدت، هیچ زمانی مثل این روزها وضعیت بازار اینترنتی این قدر بد نبوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها