دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

در ایران مقوله‌ای به‌عنوان بانوی اول نداریم

کد خبر: 1200921

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

در ایران مقوله‌ای به‌عنوان بانوی اول نداریم

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

صبح نو: در ایران مقوله‌ای به‌عنوان بانوی اول نداریم

برگزاری کنگره‌ای با عنوان بانوان تاثیرگذار با پرسش‌ها و ابهامات متعددی در افکار عمومی و رسانه‌ها مواجه شده است. از مسائل مالی گرفته تا یافتن کارنامه تاثیرگذاری مدعوین جزو دغدغه‌هایی بوده که تاکنون مطرح شده است.

صبح نو در این رابطه نوشته: شفافیت چه در زمان برگزاری این اجلاسیه و حالا که چند روز از اختتامیه آن می‌گذرد حتما می‌توانست از این حاشیه‌ها کم کند.

هنوز مقام مسئولی جزئیاتی از مراسم را اعلام نکرده‌اند.

از دیگر حواشی که در این مراسم اتفاق افتاد اصرار مجری برنامه به معرفی بانوی اول ایران بود و او همسر ابراهیم رئیسی را به عنوان «بانوی اول ایران» معرفی کرد. در حالی که در جمهوری اسلامی عنوانی به نام بانوی اول نداریم و اصرار به این نام چیزی جز حاشیه نخواهد داشت.

درحالی که در ایران مقوله‌ای به عنوان بانوی اول نداریم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در یک برنامه تلویزیونی در تلاش برای مصداق یابی برای «بانوی اول» برآمد ولی کار وزیر خارجه ورود به موارد حاشیه‌ای نبوده و بهتر است به‌جای اینگونه اقدامات به فکر دیپلماسی اقتصادی و سیاست خارجی باشد که حال و روزی خوبی ندارد.

کیهان: اصلاح‌طلبان همواره نسخه تسلیم پیچیده‌اند/ ابتدا کنوانسیون‌های آبراهها را مطالعه کنید

روزنامه کیهان با تاکید بر پیشنهاد بستن تنگه هرمز و با انتقاد از مطالب رسانه‌های اصلاح‌طلب در این باره، نوشته: متاسفانه طیف مدعی اصلاحات مدت‌هاست در کنج عافیت بدون توجه به واقعیات فضای بین‌الملل، تنها راه را تقلیل امنیت ملی، زندگی در سایه مذاکرات نااستوار بر سر داشته‌ها و دستاوردهای کشور و تسلیم‌طلبی در برابر دشمن معرفی می‌کنند.

تسلیم‌طلبان افراطی مدعی اصلاح‌طلبی همواره در بزنگاه‌های تاریخی در مواجهه با دشمنان ملت‌، با جریان خارجی همراهی و به‌جای قرار گرفتن در صف ملت ایران، همراهی با تحریم‌کنندگان و صف بیگانگان را ترجیح داده‌ و نسخه تسلیم پیچیده‌اند.

انتظار آن بود که مدعیان اصلاحات ابتدا کنوانسیون‌های بین‌المللی درباره، «آبراه»ها را مطالعه می‌کردند و سپس به اظهارنظر در این خصوص می‌پرداختند. ولی در این خصوص نیز مانند بسیاری از موارد دیگر نظیر مذاکرات هسته‌ای بی‌آنکه از متن برجام خبر داشته و یا آن را مطالعه کرده باشند، به همین‌گونه اظهارنظرهای عوامانه بسنده می‌کردند.

جوان: چرا اصلاح‌طلبان دلشان برای خسارات آشوب‌ها نمی‌سوزد؟

کنکاش در ارقام درآمدها و هزینه‌های کشور هر ساله از سوژه‌های مورد توجه رسانه‌ها و فعالان اقتصادی و سیاسی است اما اینبار موضوعی دیگر نیز از سوی برخی رسانه‌ها و فعالان اصلاح‌طلب با بحث و انتقاد مواجه شد.

روزنامه جوان در این ارتباط نوشته: اصلاح‌طلبان خیلی نگران بیت‌المال و وضعیت اقتصادی مردم شده‌اند و خیلی متحد به هزینه کردن برای برگزاری کنگره زنان تأثیرگذار اعتراض می‌کنند، با این بهانه که در این شرایط اقتصادی چرا باید چنین هزینه‌ای شود.

 ۶۰ میلیارد تومان فقط خسارات وارده آشوب در استان کردستان است و اگر استان تهران یا کل کشور در نظر گرفته شود، مبلغی بسیار بالا خواهد شد که قابلیت برگزاری ده‌ها کنگره را خواهد داشت!

اصلاح‌طلبان چرا دلشان برای این بخش از بیت‌المال نمی‌سوزد؟ چرا از آشوب‌طلبان حمایت کردند و چرا آشوب و برهم زدن نظم و خدشه بر امنیت عمومی و ضرب و شتم و قتل و شکنجه مردم و نیرو‌های حافظ امنیت را محکوم نکردند؟

کیهان: در مسئله آلودگی هوا شاهد حرف‌های تکراری و پاسکاری مسئولیت‌ها هستیم

با وجود افزایش تعداد روزهای آلوده شهرها و سخت‌تر شدن شرایط تنفس اما چاره‌جویی جدی برای رفع این معضل دیده نمی‌شود.

کیهان در این خصوص نوشته: در مسئله آلودگی هوا که از گذشته در کشور ما وجود داشته و گویا سال به سال نیز سخت‌تر می‌شود، سال‌هاست که شاهد حرف‌های تکراری و پاسکاری مسئولیت‌ها بین دستگاه‌ها هستیم و با رفتن زمستان و بهبود شرایط هم این مشکل به فراموشی سپرده می‌شود تا سال آینده و تکرار دوباره مکررات! این در حالی است که سالانه هزاران نفر در کشور قربانی آلودگی هوا می‌شوند و این مسئله نه یک موضوع پیش پا افتاده بلکه یک مسئله مهم و حیاتی است.

اگر قرار بود با کرونا آن‌طور که با آلودگی هوا رفتار می‌کنیم مواجه می‌شدیم یعنی هر سازمانی با وجود تصریح قانون و تعیین وظایف، مسئولیت را به سازمان دیگر حواله می‌داد، یا هر سازمان و مسئولی بدون هماهنگی با سازمان‌های مربوطه دیگر راه خود را می‌رفت و یا اینکه موضوع نه به‌عنوان یک معضل مسلّم و خطرناک در سطح ملی و نیازمند ورود همه مسئولان و مردم دیده می‌شد؛ اکنون شاید هنوز شاهد ادامه قدرت‌نمایی کرونا و مرگ روزانه صدها نفر یا بیشتر از هموطنان‌مان می‌بودیم.

فرهیختگان عنوان کرد: کاهش ۳۰۰ میلیارد تومانی درآمد شرکت‌های پرداخت الکترونیکی بخاطر فیلترینگ

آنچه در ماههای اخیر از آن به‌عنوان اینترنت نام برده می‌شود حسابی با روان و جیب مردم بازی می‌کند. این وضعیت نه‌تنها بر مناسبات و تعاملات اجتماعی و خانوادگی تاثیر گذاشته بلکه معیشت شهروندان را به مخاطره انداخته است.

فرهیختگان در این خصوص نوشته: کاهش استفاده از اینترنت همراه در ماه‌های مهر و آبان امسال -که به‌دلیل اختلال در دسترسی و فیلتر شدن اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام، واتساپ، گوگل‌استور و... بوده- منجر به خرید کمتر شارژ تلفن همراه (برای سیم‌کارت‌های اعتباری) و بسته‌های اینترنتی شده و تاثیر خود را بر درآمد شرکت‌های پرداخت الکترونیکی به‌صورت مستقیم نشان داده است. این شرکت‌ها هرکدام میلیاردها تومان کاهش درآمد در این دوماه به‌ثبت رسانده‌اند که مجموع این کاهش به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

طبق گزارش مرکز تجارت، اینستاگرام با سهم ۸۴ درصدی و پس از آن ۴۹ درصد کسب‌وکارها از واتساپ و ۳۲ درصد هم از تلگرام استفاده می‌کنند. طبق گفته‌های مدیر پایش تتا ضریب نفوذ اینترنت به 127.2درصد رسیده که بالاتر از میانگین آسیا و جهان است و ضریب نفوذ شبکه اجتماعی ۵۶ درصد و تعداد کاربران ۴۸ میلیون نفر برآورد شده است. در سال گذشته تعداد کاربران اینترنت با رشد ۱۳درصدی به 106.92 میلیون نفر رسیده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها