دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

طرح موضوع کیهان: برجام به ترمز پیشرفت کشور تبدیل شد؟

کد خبر: 1201126

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

طرح موضوع کیهان: برجام به ترمز پیشرفت کشور تبدیل شد؟

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

جام جم مطرح کرد: سیرک وکالت اپوزیسیون به ربع دیکتاتور

تعدادی از عناصر اپوزیسیون در خیالپردازی‌هایشان دوران گذاری تصویر کرده‌اند و معتقدند که برای آن باید به رضا پهلوی وکالت داد.

جام جم در این ارتباط نوشته: ماجرای وکالت دادن برای عبور توهمی از نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط اپوزیسیون خارج‌نشین در حال تبدیل شدن به سیرکی مضحک است. حالا این جماعت موهوم در آن‌سوی آب‌ها فارغ از هیاهوی جهان دارند به یکدیگر حمله می‌کنند که چرا به ربع دیکتاتور وکالت جانشینی داده‌اند یا نداده‌اند.

ثروت ملی که توسط پهلوی شخصی‌سازی شده بود و از جیب مردم ایران دزدیده شد، آن‌قدر زیاد است که حالا حالاها هر سلبریتی وطن‌فروشی که به این خزانه‌ غیب پهلوی در خارج رجوع کند، می‌تواند خوش‌رقصی کرده، وکالت بدهد و وکالت بگیرد.»

ربع پهلوی درحالی در روز‌های اخیر به رویابافی پیرامون شرایط «گذار از جمهوری‌اسلامی» می‌پردازد که کارزار «من وکالت می‌دهم» بیش‌از هرچیز، از اختلاف‌های ریشه‌ای جریان‌های ضدانقلاب خارج‌نشین پرده برداشت. نسخه‌پیچی مبهم و پرتناقض رضا پهلوی برای «گذار از جمهوری‌اسلامی» در شرایطی است که افکارعمومی ایرانیان پس‌ از گذشت بیش‌ از ۴۳ سال از سقوط رژیم پهلوی، همچنان فسادها، جنایت‌ها و خیانت‌های سران این رژیم و خاندان پهلوی به کشور را فراموش نکرده ‌است.

جوان: مورد عجیب عادی فیروزی!

بارها پیش آمده که برخی افراد با سوء‌استفاده از شرایط سیاسی برای خود کیس دروغین پناهندگی دست و پا کرده‌اند. اخیرا نیز یک مورد آن پیش از رسیدن به هدفش ناکام ماند.

روزنامه جوان در این خصوص گزارش داده: همان حسن فیروزی که براندازان و همه ظرفیت مجازی و رسانه‌ای‌شان پای آن آمده بودند و از شکنجه او در زندان می‌گفتند و حتی خبر دادند که او به کما رفته است، امکان دیدار با خانواده نداشته و در انفرادی است، روز گذشته خبر آمد که حین فرار از کشور دستگیر شده است، بدون آنکه حتی سابقه یک روز بازداشت در اغتشاشات را داشته باشد!

مورد حسن فیروزی مورد عجیبی است، اما برای ما که این سو نشسته‌ایم-وگرنه آن‌سو به این ملغمه دروغ و فریب عادت کرده و روال کارش همین است- اصلاً کل جنبش! اخیرشان بر مبنای دروغ ضرب و شتم مهسا امینی در مقر پلیس شکل گرفت و پس از آن ده‌ها دروغ را روی آن سوار کردند.

بیراه نیست اگر بگوییم این انقلاب، انقلاب دروغ بود! و برای اثبات این مدعا همین بس که بار‌ها گفتند انقلاب پیروز شده و جمهوری اسلامی تمام شده و هم اکنون جمهوری اسلامی با قدرت بر سر کار است!

کیهان: اگر ترمز برجام نبود پرچم پیشرفت را به قله کوبیده بودیم

اینکه ماحصل برجام برای ایران  و غرب چه بوده از جمله مناقشه‌برانگیزترین موضوعات میان حامیان و منتقدان این توافق است.

کیهان در این راستا نوشته: اگر دولت‌های پیشین ما به این اندیشه خدایی، اهتمام داشتند، وضعیت ما از نظر مطلوبیت، بسیار بیشتر و پیش‌تر از امروزمان بود. ما پیشرفت کرده و در حال حرکت به سمت قله‌ایم ولی اگر نبودند مسئولانی که گاه‌بیگاه ترمز این قطار را با امثال برجام کشیدند و کشور را متوقف کردند ما اکنون پرچم را به قله کوبیده بودیم. قوطی خالی و حسرت‌باری که دستاوردش برای دشمن‌، همه چیز و برای ما تقریباً هیچ بود.

اعتماد بی‌جا به دشمن‌، نامش اگر خیانت نباشد‌، ساده‌لوحی است نه تدبیر و تنش‌زدایی. مگر می‌شود بین دو موجودی که موجودیت هم را نقیض اند، اتفاق ایجاد کرد؟

اگر لیبرال‌های نفوذی نبودند که به قول شفاهی دشمنی که حتی به عهدنامه‌های کتبی خود هم متعهد نیست، اعتماد کنند اکنون دولت اسلامی و جامعه اسلامی شکل گرفته بود و در آستانه پیروزی نهایی بودیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها