دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

واکنش صبح نو به رسایی: تفکرات سوپرانقلابی مانع مقطعی بر سر راه قاعده پیروزی حق بر باطل است

کد خبر: 1201467

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

واکنش صبح نو به رسایی: تفکرات سوپرانقلابی مانع مقطعی بر سر راه قاعده پیروزی حق بر باطل است

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

رسالت: درباره تجزیه‌طلبی نسبت به دل مردم نیز حساس باشیم

مردم در بینش برخی جریان‌های سیاسی رادیکال نقش تزئینی دارند و یا اساسا جایگاهی ندارند. آنها سعی می‌کنند این زاویه فکری خود را به‌عنوان دیدگاه مسلط جلوه دهند در حالی که نظام جمهوری اسلامی و مسئولان و کارگزاران نظام برای مردم نقش و جایگاه محوری و موثر قائل هستند.  

رسالت در این خصوص نوشته: پیروزی کارگزاران نظام آنجاست که اولا سعی کنند تعداد بیشتری از مردم را همراه خود کنند و ثانیا این مردم را عاقل و صاحب اهلیت و صلاحیت ببینند؛ همان‌طور که هستند. این نگاه فارغ از اینکه صحیح است؛ به‌سود خود حکمرانان است. آن ها اگر خود را منتخب و مسئول عقلا و خردمندان بدانند، به‌نوعی خود را هم تکریم کرده‌اند و اگر به‌اشتباه مردم را ناتوان از شناخت مصالح خویش قلمداد کنند به خود نیز توهین کرده اند.

ما اگر به‌حق درباره تجزیه‌طلبی نسبت به خاک ایران، حساسیم؛ برای ایران قوی باید درباره تجزیه‌طلبی نسبت به دل مردم ایران نیز حساس باشیم و مانع این اتفاق دردناک شویم.

ناصر ایمانی: فیلترینگ نمک پاشیدن بر زخم مردم نیست؟

تاکنون انتقادات و نظرات گوناگونی از سوی کارشناسان و صاحبنظران درباره محدودیت‌های اینترنتی مطرح شده است و در کنار همه اینها، گلایه و کلافگی از وضعیت فعلی اینترنت جزو انتقادات و نارضایتی‌های هر روزه مردم است. با این وجود تغییری در شرایط اینترنت دیده نمی‌شود و اختلالات و قطعی‌های مقطعی همچنان ادامه دارد.

ناصر ایمانی،‌ کارشناس سیاسی در این باره به فرهیختگان گفته: متوجه نمی‌شوند که مردم در چنین شرایطی به آرامش روانی نیاز دارند چون چندماه پرالتهاب را گذرانده‌اند. برای نمونه مساله فیلترینگ و اینترنت این روزها از جنس مسائلی است که مسئولان درکی نسبت به جامعه ندارند.

آیا این اقدام مسئولان نوعی نمک بر زخم مردم پاشیدن نیست؟ یعنی افکار عمومی را تهییج و ناامید نمی‌کند؟

واکنش صبح نو به اظهارات رسایی: تفکرات سوپرانقلابی مانعی مقطعی بر سر راه قاعده پیروزی حق بر باطل است

حمید رسایی در اظهاراتی با حمله به سخنان رئیس مجلس در برنامه «ملک سلیمان» گفته‌های او درباره لزوم مواجهه عقلانی با مساله حجاب را لیبرالی و در ادامه اظهارات رئیس‌جمهوری پیشین حسن روحانی خوانده است. وی مدعی شده که قالیباف به‌دنبال تضعیف کسانی است که با هنجارشکنی مقابله می‌کنند. قالیباف گفته بود: «ما هر دوقطبی‌ای در جامعه ایجاد کنیم، به نفع دشمن است». رسایی اما در واکنش به سخنان گفته که اولین دوقطبی را خداوند میان حق و باطل ایجاد کرد.

صبح نو در این رابطه نوشته: دوقطبی مدنظر قالیباف، یک دوقطبی برساختی، کاذب و برآمده از کژفهمی عده‌ای نسبت به روش تبیین و تحقق اصول و هنجارهای دینی است. این کژفهمی بعضا به حدی می‌رسد که موجب ریزش حتی باورمندان به هنجارهای دینی می‌شود و جبهه حق را در برابر جبهه باطل ضعیف می‌گرداند.

تاکید بر مقابله سلبی با مساله حجاب و طرح ایده‌های مشوش نظیر محروم ساختن کم حجاب‌ها از خدمات اجتماعی، نه تنها جبهه حق را تقویت نمی‌کند بلکه در جنگ ترکیبی دشمنان، تضعیف نیز می‌کند.

نوگرایی و مردم‌گرایی برای ترویج دین، موضوعاتی هستند که جبهه حق را در برابر دشمنان نیرومند می‌سازند و تفکرات سوپرانقلابی بی‌شک مانعی مقطعی قاعده الهی «پیروزی جبهه حق بر باطل» خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها