گفتگوی «فردا» با حسین راغفر

هیولای تورم بیدار نشده ساخته شده است

کد خبر: 1221530

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مدت هاست که سیاست های پولی از کار افتاده اند و دیگر کار نمی کنند.

هیولای تورم بیدار نشده ساخته شده است

گروه سیاسی فردا: قیمت ها روز به روز افزایش پیدا می کند و گویا پایانی برای مهار گرانی ها نمی تواند متصور بود؛ اوضاع به جایی رسیده که برخی کارشناسان از تعبیر «ابرتورم» برای توصیف آن استفاده می کنند.

حسین راغفر در گفتگو با خبرنگار فردا درباره چرایی رشد فزاینده قیمت کالا و خدمات گفت: غول تورم را کسی بیدار نکرد بلکه آن را ساخته اند. در واقع این هیولای تورم نوعی فرانکنشتاین است که در آزمایشگاه های حکومتی ساخته شد و هر چند وقت یک بار سر برمی آورد و حداقل میلیون ها نفر را قربانی می کند.

وی کنترل هیولای تورم فرانکنشتاین را دست سازنده های آن خواند و درباره نحوه مهار آن افزود: این هیولا خون آشام است و برای آنکه سیاست های مخرب بیش از سه دهه گذشته در اقتصاد کشور اجتناب و جلوگیری شود علی الصول باید اصلاحات ساختاری انجام شود، بدون این اصلاحات ساختاری تغییرات کوچک در متغیرهای اقتصادی کار نمی کند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: مدت هاست که سیاست های پولی از کار افتاده اند و دیگر کار نمی کنند. معتقدم باید حتما اصلاحات ساختاری در حوزه اقتصاد کشور رخ دهد. این اصلاحات ساختاری نیز مستلزم وارد آمدن آسیب هایی به برندگان این سیاست ها طی 3 دهه گذشته است؛ به همین دلیل عزم سیاسی برای انجام این اصلاحات وجود ندارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها