«فردا» گزارش می‌دهد: دردسر دوشغله‌ها برای دولت

خداحافظی هیئت‌علمی‌های دانشگاه امام صادق(ع)‌ از دولت؟

کد خبر: 1235141

دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات گفته‌اند که میثم لطیفی، حکم رئیس سازمان اداری و استخدامی کشو، علی بنیادی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی و علی استاد هاشمی معاون نظارت بیمه مرکزی به دلیل دو شغله محسوب‌شدن باید از دولت کنار بروند.

خداحافظی هیئت‌علمی‌های دانشگاه امام صادق(ع)‌ از دولت؟

گروه سیاست سایت فردا: تعداد اعضای دولت که در دانشگاه امام صادق(ع) تحصیل کرده باشند، قابل توجه بوده است. نام‌های زیادی هم در این مشاهده می‌شود: حجت‌الله عبدالملکی، وزیر پیشین کار و دبیر فعلی شورای عالی مناطق آزاد، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، مجید عشقی، رئیس پیشین سازمان بورس، علی صالح‌آبادی، رئیس پیشین بانک مرکزی، وحید یامین‌پور، معاون جوانان وزیر ورزش، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی و داوود منظور که به تازگی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه شده است. همه این افراد در دانشگاه امام صادق(ع) درس خوانده‌اند تا این شائبه ایجاد شود که آیا سید ابراهیم رئیسی توجه ویژه‌ای به دانش‌آموختگان این دانشگاه دارد؟

حالا این موضوع و دوشغله محسوب‌شدن برخی دولتی‌های دانشگاه امام‌صادقی حاشیه‌هایی ایجاد کرده است. چند روز پیش بود که خبری منتشر شد مبنی بر ابطال حکم رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به دلیل دوشغله محسوب شدن تا او پس از دو سال معاون‌ رئیس‌جمهور بودن به شغل اول خود یعنی عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق(ع) برگردد. در رأی دیوان عدالت اداری آمده که میثم لطیفی که شهریور۱۴۰۰ با حکم رئیس‌جمهور به ریاست سازمان اداری و استخدامی منصوب شده بود، به ‌دلیل عضویت در دانشگاه امام صادق(ع) به‌عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی، غیرقانونی است و ازاین‌رو حکم انتصاب او که از سوی رئیس‌جمهور ابطال می‌شود.

همچنین در خبر دیگری هم آمد که دیوان محاسبات عذر دو عضو دانشگاه امام صادق که مسئولیت‌های دولتی داشتند را خواسته است و این نهاد ادامه حضور علی بنیادی، به عنوان عضو هیئت عامل و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی و علی استاد هاشمی، به عنوان عضو هیئت عامل و معاون نظارت بیمه مرکزی را به علت دوشغله‌بودن غیرقانونی اعلام کرده است.

حالا باید دید روند ادامه حضور دولتی‌های تحصیل‌کرده در دانشگاه امام صادق(ع) چگونه می‌شود و آیا آنها باز هم سکان‌های اصلی دولت سیزدهم خواهند بود یا آنکه به تدریج از دولت خداحافظی می‌کنند؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها