احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با فردا:

این مرحله از توافق ایران و آمریکا، مقدمه‌ای برای برداشتن گام بعدی بود

کد خبر: 1239190

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ایران متوجه شد که در عین داشتن رابطه استراتژیک با شرق، باید با غرب هم مذاکره کرد چون وقتی این مذاکره در جریان باشد شرقی ها بهتر با ما کار می کنند.

این مرحله از توافق ایران و آمریکا، مقدمه‌ای برای برداشتن گام بعدی بود

گروه سیاسی فردا: توافق ایران و آمریکا بر سر تبادل زندانیان و منابع ارزی بلوکه شده ایران در سایر کشورها با تحلیل های متفاوتی همراه است. برخی می گویند «این گامی برای برداشتن گام های بعدی است» اما گروهی دیگر معتقدند «گام های دیگری در پیش نخواهد بود». حالا امیرعبداللهیان گفته است «این مرحله از توافق، آزمون مجدد آمریکا است» که بیشتر به نظر می آید که به نگاه گروه نخست نزدیک باشد.

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره احتمال ادامه دار بودن توافقات ایران و آمریکا گفت: توافق ایران و آمریکا را باید در یک بسته دید. نکته نخست آنکه برجام مُرد بنابراین تهران و واشنگتن دیگر روی برجام بحث نمی کنند چون تاریخ های آن گذشته است.

وی افزود: هم درباره رابطه ایران و عربستان و هم درباره رابطه ایران و آمریکا انصافا این عربستان و آمریکا بودند که با امتیازدهی به تهران در واقع عقب نشینی کردند.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: درست است که مذاکرات طول کشید ولی به هر صورت حدود 23 میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده ایران آزاد شد. حالا مهم آن است که آمریکایی ها می خواهند چه طور رفتار کنند.

این استاد دانشگاه افزود: معتقدم توافق تبادل زندانیان و آزادسازی منابع ارزی ایران یک مقدمه بود برای برداشتن گام بعدی بود. با توجه به موضعی که چینی ها و روس ها درباره جزایر سه گانه گرفتند، ایران متوجه شد که در عین داشتن رابطه استراتژیک با شرق، باید با غرب هم مذاکره کرد چون وقتی این مذاکره در جریان باشد شرقی ها بهتر با ما کار می کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها