دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

قدرت کنشگری تل‌آویو و انتقام از رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1248913

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

قدرت کنشگری تل‌آویو و انتقام از رژیم صهیونیستی

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

کیهان: طوفان‌الاقصی «سرمایه‌های اسرائیل در ایران» را عزادار کرد  

چهره‌ها و رسانه‌‌های رادیکال اصلاح‌طلب پس از عملیات طوفان الاقصی مشغول عیان ساختن دیدگاههای خود نسبت به رژیم صهیونیستی هستند که در پوشش ادعایی دفاع از منافع ملی مطرح می‌شود‌. روزنامه کیهان در این زمینه نوشته: واقعیت این است که منافع ملی و عزت مردم ایران هیچ جایگاهی برای طیف تندرو مدعی اصلاحات ندارد. در سال 88 و در اوج فتنه، مقامات اسرائیلی از افراطیون مدعی اصلاحات با عنوان سرمایه‌های اسرائیل در ایران نام می‌بردند. حالا فعالین این طیف باز هم در اثبات این لقب، برای منافع اسرائیل خود را به آب و آتش زده و پیشنهاد رابطه با این رژیم غاصب را مطرح کرده‌اند. این در حالی است که تحلیلگران و صاحبنظران تاکید دارند که این رژیم کودک‌کش و جعلی، رفتنی است. لازم به ذکر است که «ص.ز» فعال مدعی اصلاحات نیز در صفحه شخصی خود از حمایت مردم و مسئولین از فلسطین، با ناراحتی یاد کرده است. نکته قابل تأمل اینجاست که صفحه اسرائیل فارسی، با بازنشر این مطلب، از آن حمایت کرده است.

 

جام جم: تل‌آویو قدرت کنشگری خود را از دست خواهد داد

تبعات باخت نظامی و امنیتی اخیر اسرائیل بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که در روزهای ابتدایی مشخص شود و تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها در مخمصه سختی گرفتار شده‌اند.

روزنامه جام جم در این ارتباط نوشته: در شرایط جدید مقوله بحران زیست بودن صهیونیست‌ها و‌حامیان غربی آن به چالش کشیده خواهد شد، زیرا تل‌آویو به‌طور طبیعی قدرت کنشگری خود را از دست خواهد داد. نمادهای شکست رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی محدود به قدرت موشکی یا دریایی حماس نیست. به عبارت بهتر، شاهد شکل‌گیری یک پیروزی ترکیبی هستیم که خروجی آن تفوق استراتژیک جبهه مقاومت بر دشمن صهیونیستی خواهد بود. شاید تا کمتر از یک دهه قبل، زمانی که سخن از انتفاضه به میان می‌آمد، صهیونیست‌ها صرفا روی نام غزه متمرکز بودند اما امروز علاوه برغزه، قدس شرقی، کرانه باختری و حتی برخی مناطق مختلف در اراضی اشغالی(حیفا، یافا و...) به محلی برای فریاد علیه اشغالگری صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند. مدیریت این صحنه از دست امثال بن‌گویر، نتانیاهو ، لاپید و گانتز خارج است! اصرار احزاب صهیونیست بر تشکیل کابینه اضطراری مصداق عینی شکست موجودیت صهیونیسم در این آوردگاه به‌شمار می‌آید.

 

صبح نو: توان انتقام از رژیم صهیونیستی گرفته شده است

مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در مقابل طوفان الاقصی سردرگم، حیرت‌زده و دسته بسته مانده‌اند.

موضوعی که روزنامه صبح نو درباره آن نوشته: بازگشت آسان به غزه به همراه صدها اسیر صهیونیستی، ملت‌ها و دولت‌ها را انگشت به دهان کرده است، به‌طوری‌که «واشنگتن‌پست» ارتش اسرائیل را «تحقیر شده» و «شکست خورده» نامید. حالا هیمنه این ارتش پوشالی از بین رفته و این گزاره که «اسرائیل رفتنی است» باور جهانی پیدا کرده است.

بزرگی این عملیات و شکست رژیم صهیونیستی از چند جنبه قابل بررسی است؛ شکستی که نه‌تنها امکان جبران آن وجود ندارد، بلکه این رژیم را به ورطه هلاکت و نابودی نزدیک‌تر کرده و توان انتقام را از آن گرفته است.

پنجمین نکته و مهم‌تر از همه، مواضع امروز کشورهای عربی منطقه است. این کشورها هرچند در ابتدا سعی کردند مواضع محتاطانه‌ای بگیرند؛ اما بعد از مانور قدرت گروه‌های مبارز فلسطینی برخلاف تردیدهای قبلی، از فلسطین حمایت کردند که در این میان واکنش‌های قطر، عربستان و امارات قابل‌تأمل است.

عملیات  «طوفان الاقصی» طوفانی در منطقه برپا کرده است که ممکن است زمین‌ بازی کشورها را تغییر دهد و یک نظم جدید منطقه‌ای ایجاد کند.

 

جوان عنوان کرد: عزاداری من‌وتو و اینترنشنال برای صهیونیست‌ها

رسانه‌های اپوزیسیون بخصوص آنهایی که مدتی است رژیم صهیونیستی را به‌عنوان کارفرمای خود می‌شناسند از شکست روزهای اخیر اسرائیل در بهت و حیرت فرو رفته‌اند.

روزنامه جوان در این باره نوشته: نگرانی و ترس خبرنگاران و رسانه‌های صهیونیستی از اتفاق صبح شنبه و در جریان عملیات «طوفان الاقصی» طبیعی بود. اما آنچه از همان صبح شنبه نمود یافت و ظاهراً غیرطبیعی بود، دلشوره و استرس و ناراحتی مجریان و گزارشگران شبکه‌های فارسی زبان غربی بود. خبرنگار اینترنشنال از سرزمین‌های اشغالی گزارش می‌داد و در اوج شوک زدگی می‌گفت: «شاید باورم نشود که می‌خواهم این حرف‌ها را بزنم، اما دقایقی پیش رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که در حقیقت، چند آبادی یهودی‌نشین در اطراف نوار غزه به سلطه نظامیان حماس درآمده است». او در ادامه هم این گونه شگفتی خود را نشان داد: «فلسطینیان دارند از داخل اسرائیل گزارش تصویری تهیه می‌کنند که این ناباورانه و غافلگیرکننده است».

چندی قبل دیدار فعالان رسانه‌ای همین رسانه‌های فارسی زبان غربی با وزیر اطلاعات صهیونیست‌ها نشان داد که عمق نیاز این براندازان به حمایت خارجی برای ایستادن مقابل جمهوری اسلامی چقدر است.

حالا همه این جماعت، از شاهزاده قلابی تا خبرنگار حامی صهیونیسم اینترنشنال تا مجریان مبتذل منوتو از اینکه کارفرمایشان هدف حمله‌ای چنین وحشتناک قرار گرفته، دلشوره دارند، نگران‌اند، غمگین‌اند و همه این احساسات را با کینه سر ایران خالی می‌کنند!

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها